در بازاريابي آنلاين يا ديجيتال ماركتينگ بدرخشيم؟

خبرگزاري آريا- اين روزها تاثير و قدرت دنياي ديجيتال بركسي پوشيده نيست. هر برندي براي موفقيت و كسب بيشترين بازدهي نياز دارد كه پرچم هاي خود را در عرصه هاي ديجيتال نيز بكوبد. حالا زندگي همه ما به دونيم مجازي و حقيقي تبديل شده است و اگر نخواهيم وقت يا مسافت زيادي طي كنيم به دنبال ردپايي از موارد مورد نياز خود در دنياي ديجيتال نيز مي گرديم. خبر خوب اين كه اين دنيا براي همه جا دارد. و خبر بد اين كه خيلي ها قبل از ما آن جا بوده اند.
5 گام براي موفقيت در ديجيتال ماركتينگ:
1.هويت برند خود را به خوبي تعيين كنيد
فرقي نمي كند كه قرار است يك برند پوشاك را بازاريابي كنيد يا اين كه پرسونال برندينگ يك آشپز حرفه اي را به عهده بگيريد. خشت اول تمام فعاليت هاي شما شناخت درست برند، ارزش ها و اصول آن را به خوبي تعيين كنيد.
در دوره هاي آموزشي ديجيتال ماركتينگ ثبت نام كنيد
اگر برند شما هويت خاصي نداشته باشد يعني اصول و ارزش هايي به طور دقيق براي آن تعيين نشده باشند نمي توانيد مخاطب هدف خود را به درستي تعيين كنيد.

بازار امروز به خصوص در عرصه ديجيتال آن قدر پررقابت هست كه جز تعداد استثنائات به خاطر محدوديت انتخاب، هر چيزي كه هستيد مخاطب داشته باشد. شما در ابتدا بايد بدانيد چه چيزي شما را از رقبايتان متمايز خواهد كرد و برند شما چطور براي مخاطبان از ديگران مشخص مي شود. به طور مثال يك برند لوازم آرايشي بدون تست حيواني و با مواد اوليه ارگانيك حرف هاي زيادي در مراحل بعدي عرضه و بازاريابي و اتبليغات براي زدن خواهد داشت.
دوره آنلاين بازاريابي ديحيتال
2.مخاطب را بشناسيد
پس از اين كه ارزيابي هاي مربوط به برند را انجام داديد حالا بايد بفهميد افرادي كه قرار است به مشتريان شما تبديل شوند چه مشتركاتي دارند. يعني رنج سني آن ها چند سال است. بيشتر از كدام مناطق جغرافيايي خواهند بود. چه جنسيتي دارند. سطح تحصيلات و ميزان دسترسي شان به تكنولوژي و اطلاعات تا چه حدودي است.
بهترين دوره ديجيتال ماركتينگ ثبت نام كنيد 

اطلاعات مربوط به مخاطبان شما به لطف پيشرفت تكنولوژي در بسترهاي زيادي موجود هستند. كافي است در شبكه هاي اجتماعي، فروم هاي پرسش و پاسخ و سايت رقبا به دنبال پروفايل ها باشيد يا از منابع موجود خود مثل ليست ايميل ها و... استفاده كنيد تا بتوانيد بهتر مخاطبان را درك كنيد.


3. رصد رقبا، قلق گيري دوم پيش از تير اندازي!
همانطور كه يك تير انداز حرفه اي با تمام مهارت خود، پيش از هدف گيري تمام موارد را مي سنجد و يكي دوتير اول را براي تعيين خطاي اسلحه و موارد متغيير درنظر مي گيرد، يك ماركتر حرفه اي هم همين كار را مي كند.

در واقع دنياي ديجيتال جايي نيست كه بتوانيد سرتان را زمين بيندازيد و با فعاليت خوب و توليد و ارائه كالا و خدمات خود به بهترين شكل برنده باشيد. دنياي ديجيتال ماركتينگ دنياي رقابت است و همه چيز مي تواند به ميزان و چگونگي فعاليت رقباي شما بستگي داشته باشد.

يكي از مشتريان سابق آژانس ديجيتال ماركتينگ كه با برون سپاري پروژه سئو سايت به اين تيم توانسته است سايت خود را به صفحه اول گوگل برساند اين طور توضيح مي دهد:« پيش از اين كه اطلاعات كافي داشته باشم نمي دانستم كه مطالب منتشر شده روي سايت را چطور با فعاليت رقبا بسنجم. درباره تمام كلمات كليدي مهم جستجو كرده بودم و محتوا به طور منظم و به اندازه رقبا توليد مي شد اما تغييري در نتايج به عمل نمي آمد. در اين تجربه همكاري متوجه شدم راه بهترين شدن، شناخت بهتر ها و ارائه چيزي بهتر از آن كه آن ها ارائه مي دهند است. در پروژه اي كه واگذار كردم با مراحل بررسي دقيق رقبا با ابزارهاي حرفه اي آشنا شدم و فهميدم كه اين اطلاعات و تشخيص روش استفاده از آن ها براي فعاليت برندم تا چه حد تاثيرگذار است. »
آموزش بازاريابي ديجيتال
4. بسترهاي فعاليت خود را تعيين كنيد
شايد اينترنت و سرعت انتشار اطلاعات باعث پيشرفت زيادي شده باشد اما در اين ميان گاهي برخي كه كمتر اطلاعات به روز دارند باورهايي را در ميان عموم قالب مي كنند كه به ضرر عده بسياري تمام مي شود. يكي از اين باورهاي رايج اين است كه اگر فعاليت ديجيتال را شروع كرده ايم بايد در همه عرصه ها فعال باشيم! يعني روي تمام بسترهاي شبكه هاي اجتماعي، اينستاگرام، يوتيوب، لينكدين و رپورتاژهاي مختلف كار كنيم و تمام روش ها مثل ايميل ماركتينگ و بازاريابي چريكي و... را امتحان كنيم.

هنگامي كه شناخت خوبي از مخاطبان خود را داشته باشيد و تجربه كافي در بازاريابي ديجيتال را كسب كرده باشيد مي دانيد كه صرف انرژي در كانال هاي زياد، بازخوردي جز بي كيفيت شدن فعاليت و از دست دادن تمركز و هدررفت زمان و انرژي و هزينه نخواهد داشت.

درواقع شناسايي دقيق مخاطب هدف كه در قسمت هاي قبل روي آن تاكيد كرديم براي همين مراحل است. شما با شناخت خوبي كه از مخاطب و مشتريان بالقوه خود كسب كرده ايد به درستي مي دانيد كه وقت آن ها در اينترنت دقيقا كجا سپري مي شود، با چه زباني و در چه صورتي دنبال چه محتوايي مي گردند و بهترين نوع محتوا و ترغيب اين مشتريان به محصول و خدمات برند چيست. بنابراين دقيقا همان كاري كه بايد بكنيد را در همانجايي كه بايد بكنيد را تنها براي افرادي كه علاقمند هستند و پتانسيل تبديل شدن به مشتري يا مخاطب هدف شما را دارند انجام مي دهيد.

به اين ترتيب نه تنها در هزينه ها صرفه جويي كرده ايد بلكه بازخورد بسيار بهتري را خواهيد گرفت. و تا حداكثري كه محصول و خدمات شما قابليت فروش و معرفي را داشته است اين كار را انجام داده ايد.

5. استراتژي خوب داشته باشيد
ممكن است اين طور به نظر برسد كه با داشتن هدف مي توانيد به راحتي استراتژي خوب را تعيين كنيد. اما واقعيت اين است كه هدف گذاري مثل انتخاب قله اي براي فتح كردن است. براي رسيدن به اين قله بايستي آب و هواي منطقه و مسير دسترسي و شرايط را به خوبي بشناسيد. و تصميم بگيريد كه با توجه به پتانسيل صعود كنندگان طي چند روز قرار است به قله برسيد. چه تجهيزات و چه غذايي نيازداريدو خلاصه يك برنامه و البته نقشه درست و قابل اطمينان براي شرايطي كه تا به حال در آن نبوده ايد داشته باشيد.

از استعاره خارج شويم! شما بايد بدانيد كه براي هريك از اهداف ديجيتال ماركتينگ خود به چه ميزان بودجه، و چه نوع فعاليتي نياز داريد. چه زماني قرار است به طور مثال روي بازديد سايت تكيه كنيد؟ كي بايد تبليغات بدهيد تا اثر بخش تر باشد؟ چه وقت لازم است با سايرين همكاري كنيد؟ روي كدام فعاليت و كدام روش بازاريابي متمركز شويد و در چه پلتفرم هايي به چه موضوعاتي بپردازيد.در دوره ديجيتال ماركتينگ ثبت نام كنيد 

اگر به تازگي وارد اين ديجيتال ماركتينگ شده ايد و هيچ تجربه اي نداريد و اين مسائل برايتان پر از سوال هستند مي توانيد از يك تيم خبره و باتجربه كمك بگيريد. در صورتي كه آشنايي اوليه را با بازاريابي ديجيتال داريد و فعاليت هايي هم در اين زمينه داشته ايد اما نتوانسته ايد به موفقيت برسيد مي توانيد از اين تيم ها استراتژي و مشاوره دريافت كنيد. يعني نقشه و اطلاعات را بگيريد و مشغول صعود شويد.


منبع:خبرگزاري آريا

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.