ديجيتال ماركتينگ و تاثير آن بر رونق كسب‌وكار

بازاريابي ديجيتال به طرز قابل توجهي شيوه كار امروز را تغيير داده است. آژانس هاي تبليغاتي به طرز قابل توجهي متفاوت تر از گذشته به تبليغات پرداخته اند، مشاغل و برند هاي بزرگ تنها كساني نيستند كه از بازاريابي آنلاين بهره مند مي شوند. در واقع، مشاغل كوچك نيز مي توانند از بازاريابي ديجيتال بهره ببرند. از اين رو، امروزه مشاغل از دنياي ديجيتال براي ايجاد آگاهي از برند، تأثيرگذاري و جلب مشتري استفاده مي كنند.

بازاريابي ديجيتال به طرز قابل توجهي شيوه كار امروز را تغيير داده است. آژانس هاي تبليغاتي به طرز قابل توجهي متفاوت تر از گذشته به تبليغات پرداخته اند، مشاغل و برند هاي بزرگ تنها كساني نيستند كه از بازاريابي آنلاين بهره مند مي شوند. در واقع، مشاغل كوچك نيز مي توانند از بازاريابي ديجيتال بهره ببرند. از اين رو، امروزه مشاغل از دنياي ديجيتال براي ايجاد آگاهي از برند، تأثيرگذاري و جلب مشتري استفاده مي كنند.
در دوره آنلاين بازاريابي ديجيتال ثبت نام كنيد 

شما چطور؟

بازاريابي ديجيتال تأثير باورنكردني بر تعاملات، عادت ها و سبك زندگي افراد دارد. بياييد ببينيم چگونه:

· با افزايش دسترسي به اينترنت، هر روز تعداد افراد آنلاين افزايش مي يابد. از سال 2018، تقريبا 3.03 ميليارد نفر (كه نيمي از جمعيت جهان است) در برخي از رسانه هاي اجتماعي فعال هستند.در بهترين دوره ديجيتال ماركتينگ ثبت نام كنيد 

· موتورهاي جستجو حدود 93٪ از كل بازديد وب سايت را ايجاد مي كنند.

آمار به وضوح نشان مي دهد كه تأثير بازاريابي ديجيتال روز به روز در حال افزايش است. اما، قبل از اينكه ادامه دهيم، بياييد بحث مفصلي از اصطلاح "بازاريابي ديجيتال" داشته باشيم.

ديجيتال ماركتينگ و تاثير آن در رونق كسب و كار

ديجيتال ماركتينگ چيست؟

ديجيتال ماركتينگ به فعاليت هاي بازاريابي يك شركت گفته مي شود كه از طريق دستگاه هاي الكترونيكي يا اينترنت انجام مي شود. در نوع بازاريابي از استراتژي هاي مختلف ديجيتالي توسط مشاغل براي ارتباط با مشتريان استفاده مي شود. به عبارت ساده تر، ديجيتال ماركتينگ بازاريابي است كه به صورت آنلاين انجام مي شود. روش هاي مختلفي تحت طيف بازاريابي ديجيتال وجود دارد كه به شرح زير است:

· بهينه سازي موتور جستجو (SEO)

· پرداخت به ازاي هر كليك (PPC)

· بازاريابي محتوا

· بازاريابي شبكه هاي اجتماعي (SMM)

· بازاريابي وابسته

· بازاريابي ايميلي

· بازاريابي ورودي

نحوه انجام ديجيتال ماركتينگ براي كسب و كار

خبر خوب اين است كه، به عنوان يك نهاد تجاري شما مي توانيد از طريق كانال هاي مختلف ديجيتال انتخاب خود را براي توسعه آگاهي از برند و توليد آگهي انتخاب كنيد. عملكرد هر كانال قابل اندازه گيري است و از اين رو مي توانيد عملكرد شركت خود را در هر كانال ارزيابي كرده و بهترين تصميم را بگيريد. با اين حال، استراتژي ها و برنامه هاي بازاريابي ديجيتال بسته به نوع كسب و كار شما متفاوت خواهد بود.

ديجيتال ماركتينگ از چه طريقي بر روي كسب و كارها تاثير مي گذارد؟

ارتباط با مشتري: سيستم عامل هاي ديجيتال و شبكه هاي اجتماعي ارتباط آسان و فوري بين برند و مخاطبان را امكان پذير كرده است. و بهترين چيز اين است كه به برقراري ارتباط با مخاطبان جهاني كمك مي كند.
آموزش بازاريابي ديجيتال
توزيع محتوا: آيا تا به حال به حجم محتواي توزيع شده از طريق بازاريابي ديجيتال فكر كرده ايد؟ هر روز يك بيزينس مي تواند محتواي بزرگي را از طريق شبكه هاي اجتماعي، ايميل، برنامه ها، خبرنامه و ... با مخاطبان به اشتراك بگذارد. به اين ترتيب بازاريابان مي توانند پيام خود را به راحتي به مخاطبان زيادي منتقل كنند.

اطلاعات مشتري: با كمك فناوري، شركت ها مي توانند داده هاي مشتريان را رديابي كنند. تجزيه و تحليل داده ها مي تواند به كسب و كار شما كمك كند تا علاقه مندي هاي مشتري را بشناسد. بر اساس آن، مي توانيد تصميمات حياتي را براي كسب و كار خود بگيريد. بگوييد، شما مي خواهيد يك محصول جديد معرفي كنيد و سپس به اطلاعات مشتري مراجعه كنيد. با دانستن الگوي دنبال شده در داده ها، قادر خواهيد بود بدانيد كدام محصول بهتر عمل مي كند.

ديجيتال ماركتينگ و تاثير آن در رونق كسب و كار

ديجيتال ماركتينگ براي كسب و كارهاي كوچك

بازاريابي ديجيتال روشي خلاقانه است و به شما كمك مي كند تا از روند مشخصي پيروي كنيد!

امروزه مشاغل كوچكي وجود دارند كه در بازاريابي ديجيتال فعال هستند، اما در كنار آن كسب و كارهايي نيز وجود دارند كه به دلايل مختلفي مانند كمبود وقت، كمبود دانش يا محدود شدن به يك نوع خاص بازاريابي، آن را به تعويق مي اندازند. برخي نيز معتقدند كه چون يك كسب و كار كوچك هستند، به تعداد كمي مشتري قابل مديريت نياز دارند. اين روش مناسب نيست و ممكن است مانعي براي رشد آنها شود.

آيا شما از مزاياي بازاريابي ديجيتال چشم پوشي مي كنيد؟ پس بهتر است ديجيتال ماركتينگ را شروع كنيد!

بازاريابي ديجيتال مهم است، 8 دليل اصلي كه اكنون به آن نياز داريد

1. فرصت برابر براي هر مشاغل فراهم مي كند

مي توانيد كسب و كار كوچك خود را در حال رشد ببينيد زيرا بازاريابي ديجيتال فرصت هاي برابر را براي هر مشاغل فراهم مي كند. اين يك استراتژي نيست كه فقط به شركت هاي بزرگ يا شركت هاي چند مليتي محدود مي شود. مشاغل كوچك مي توانند در واقع با كمك بازاريابي ديجيتال از تجارت خود استفاده كنند. آنها مي توانند در رقابت كامل با مشاغل مستقر باشند. همچنين، آنها مي توانند با درگير كردن مشتري هاي مختلف در سيستم عامل هاي مختلف ، از بازاريابي ديجيتال استفاده كامل كنند.

2. شكل مقرون به صرفه بازاريابي

ديجيتال ماركتينگ نياز به سرمايه گذاري هنگفتي ندارد. مشاغل كوچك مي توانند كانال هاي ديجيتالي را پيدا كنند و هزينه زيادي براي آنها لازم نيست. از اين رو پرتوي اميد براي مشاغل كوچك مي شود.

ديجيتال ماركتينگ و تاثير آن در رونق كسب و كار

3. درآمد را افزايش مي دهد

يك استراتژي موفقيت آميز ديجيتال ماركتينگ باعث پيشرفت بيشتر مي شود. درآمد نيز در نتيجه نرخ تبديل بالاتر افزايش مي يابد. شركت هايي كه از شبكه هاي اجتماعي استفاده مي كنند در مقايسه با شركت هايي كه از بازاريابي شبكه هاي اجتماعي استفاده نمي كنند 78٪ مشاغل بيشتري ايجاد و پيشرفت بيشتري مي كنند. تركيبي از بازاريابي محتوا با ساير استراتژي هاي بازاريابي با هم واكنش بالايي را به همراه دارد و در نتيجه بر درآمد تأثير مي گذارد.

دوره ديجيتال ماركتينگ
ديجيتال ماركتينگ و تاثير آن در رونق كسب و كار

4. مخاطب مناسب را هدف قرار دهيد

يكي از دلايل پيروزي بازاريابي ديجيتال بر بازاريابي سنتي اين است كه به هدف قرار دادن بخشي خاص از كسب و كار كمك مي كند. تعاملات انجام شده با مخاطبان هدف نتيجه گرا هستند. آنها به شما براي دستيابي اهداف از پيش تعيين شده كمك مي كنند. با بازاريابي از طريق پست الكترونيكي، شخص مي تواند شخص خاصي را مستقيماً هدف قرار دهد. بنابراين، بازاريابي ديجيتال بالاترين شكل شخصي سازي بازاريابي محسوب مي شود.

ديجيتال ماركتينگ و تاثير آن در رونق كسب و كار

5. شهرت برند را افزايش مي دهد

هر كسب و كاري با هدف جذب مشتري آغاز به كار مي كند. همين مورد درباره بازاريابي ديجيتال نيز صدق مي كند. شما مي توانيد با هدف به دست آوردن حداكثر كليك هاي ممكن در وب سايت ها و سيستم عامل هاي بازاريابي خود شروع كنيد. به تدريج افراد بيشتري شروع به شناسايي نام تجاري و كار شما مي كنند و هنگامي كه شما دقيقاً همان چيزي را كه به دنبال آن هستند به آنها ارائه مي دهيد، اعتبار برند شما افزايش پيدا مي كند. اين مورد به شما كمك مي كند تا اعتماد مشتريان خود را جلب كنيد.

6. تأثيرگذاري در بازاريابي

ابزارهاي رسانه هاي اجتماعي مانند يوتيوب ، توييتر و اينستاگرام قدرت تأثيرگذاري بر عموم مردم را دارند. گنجاندن ابزارهاي شبكه هاي اجتماعي باعث تأثيرگذاري شده است. اين مورد نفوذگران قدرت باورنكردني تأثيرگذاري در تصميم گيري عموم مردم را دارند.

از اين رو، شركت ها ديگر نيازي به تاييد مشاهير براي افزايش فروش محصول يا خدمات ندارند. زيبايي بازاريابي تأثيرگذار اين است كه حتي افراد عادي نيز كه فاقد اعتبار اضافي هستند نيز مي توانند به تأثيرگذار تبديل شوند و براي ميليون ها نفر علاقه ايجاد كنند.

7. بر خريداران تأثير مي گذارد

بازاريابي ديجيتال تركيبي از تكنيك هاي ديجيتالي است كه بر تصميم مشتريان تأثير مي گذارد. Call-to-Actions يا CTA به كاربران راهنمايي مي كند كه در مرحله بعدي چه كاري انجام دهند.

ديجيتال ماركتينگ و تاثير آن در رونق كسب و كار

8. نتايج قابل اندازه گيري مي دهد

با كمك ابزارهاي خاص، به راحتي مي توانيد نتايج را براي هر يك از پلتفرم هاي بازاريابي ديجيتال اندازه گيري كنيد. اين ويژگي به شما كمك مي كند تا عملكرد را ارزيابي كنيد.

با نگاهي به ليست دلايل بالا ، مشاغل كوچك قطعاً بايد ديجيتال ماركتينگ را انتخاب كنند. بسياري از شركت هاي نوپا و كوچك از روش هاي سنتي بازاريابي استفاده مي كنند اما نتايج با روش هاي سنتي بسيار كند است و فقط در سطح محلي مي توانند مشتري را جذب كنند.

درباره ما – مجموعه تبليغاتي مثلث

فعاليت خود را در زمينه هاي:

مشاوره تبليغاتي
بازاريابي و برندينگ
ديجيتال ماركتينگ
برنامه ريزي و مديريت كمپين
توليد محتوا وپروموشن
جهت تامين نيازهاي تخصصي درحوزه صنعت ساختمان ، از سال نود و هفت آغاز نموده است.

مثلث

با توان مهندسي و هنري اعضايش كه هريك از آنها بيش از ۱۰ سال سابقه فعاليت مستمر در تخصص خود را داشته اند، براي اثر بخش كردن تبليغات و تخصص گرايي در اين حوزه گام برداشته است.

چشم انداز مثلث

نگاه ما همراهي با بازارهاي كوچك و بزرگ براي رسيدن به رونق پايدار اقتصادي و شركت در بازارهاي رقابتي است كه در آن

ايده
سهم بازار
مزيت رقابتي
ارزش افزوده
آگاهي بخشي
جايگاه سازي
براي خدمات و محصولات آنها اهميت ويژه اي دارد و جزئي از برنامه هاي آنها براي رسيدن به موفقيت است.
منبع:ساعت 24

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.