۸ گام براي شروع و راه‌اندازي بازاريابي رسانه هاي اجتماعي

 

۸ گام براي شروع و راه‌اندازي بازاريابي رسانه هاي اجتماعي

۱. اهداف خود از بازاريابي رسانه هاي اجتماعي را شناسايي كنيد.

 

هر قطعه از پازل استراتژي بازاريابي رسانه هاي اجتماعي شما در خدمت اهدافي است كه تنظيم كرده‌ايد. اگر بخواهم رك و ساده بگويم، امكان ندارد بتوانيد به سمت جلو حركت كنيد اگر ندانيد كه انتظار چه چيزي را پيش روي خود داريد.

 

به نيازهاي كلي شركت‌تان به طور دقيق نگاه بيندازيد و ببينيد مي‌خواهيد رسانه هاي اجتماعي چگونه به شما در رسيدن به اهداف‌تان ياري برسانند. بدون شك به چند هدف شخصي و خاص خودتان دست خواهيد يافت، اما در هر صورت اهداف معدودي هم هستند كه تمام شركت‌ها بايد در استراتژي خود آنها را در نظر بگيرند. مثلا افزايش آگاهي از برند، حفظ مشتريان و كاهش هزينه‌هاي بازاريابي، همگي از اهداف مشترك شركت‌ها هستند.

 

بهتر است دو هدف اوليه و دو هدف ثانويه را انتخاب كرده و روي آنها تمركز كنيد. داشتن اهداف زياد شما را از مسيرتان دور كرده و حواس‌تان را پرت مي كند و در نهايت به هيچ كدام از آنها نخواهيد رسيد.

 

گاهي تعداد و نوع اهداف به سادگي يا پيچيدگي كسب و كار شما نيز بستگي دارند. مثلا براي يك رستوران كوچك و تازه تاسيس، هدف مي‌تواند يافتن مشتري‌هاي جديد براي رستوران باشد و يا براي يك رستوران قديمي حفظ ارتباط با مشتريان فعلي و افزايش خريد آنها باشد.

 

۲. براي خودتان دستاوردهاي بازاريابي در نظر بگيريد.

 

منظور ما از دستاوردها، همان اهداف كوچكي هستند كه براي رسيدن به اهداف بزرگ‌تر بايد آنها را با موفقيت پشت سر بگذاريد. اگر پارامترهايي براي تعيين زمان رسيدن به اهداف‌تان نداشته باشيد، اهداف آنقدرها هم مفيد و به‌دردبخور نخواهند بود. براي مثال اگر يكي از اهداف اوليه شما از پيش رو برداشتن رقبا و فروش خوب است، دقيقا چه مقدار از اين كارها را بايد انجام دهيد تا مطمئن شويد با موفقيت به هدف‌تان رسيده‌ايد؟

 

دستاوردهاي بازاريابي مشخص مي‌كنند كه شما چگونه از نقطه A (شرايطي نامطلوب، هدفي برآورده نشده) به نقطه B (هدف با موفقيت برآورده شده) برسيد. اصول بازاريابي رسانه هاي اجتماعي به شما مي‌گويد كه مي‌توانيد دستاوردهاي خود را با رويكرد S-M-A-R-T تعيين كنيد: دستاوردهاي شما بايد ويژه و منحصربه‌فرد (Specific)، قابل اندازه‌گيري (Measurable)، قابل دستيابي (Achievable)، واقع‌گرايانه (Realistic) و به موقع (Timely) باشند.

 

اگر از مثال قبلي در بازاريابي رسانه هاي اجتماعي استفاده كنيم، بايد بگوييم كه اگر هدف شما پيش افتادن از رقبا و فروش بيشتر است، يك دستاورد ويژه بازاريابي مي‌تواند اين باشد: از ۵۰ ٪ رقبا سبقت بگيريد و براي سنجيدن پيشرفت‌تان انتخاب كنيد كه به چه ابزار تحليلي نياز داريد و آن را به كار ببريد.

 

اينكه شرايط را براي شكست خوردن آماده كنيد، ايده‌ي خوبي نيست. اگر دستاورد خود را افزايش ۱۰۰۰ ٪ فروش قرار دهيد، بعيد به نظر مي‌رسد از عهده آن بربياييد. بنابراين دستاوردهايي تنظيم كنيد كه مي‌توانيد با توجه به منابعي كه داريد به آن دست پيدا كنيد.

 

اضافه كردن يك محدوديت زماني به تلاش‌تان مي‌تواند بسيار محرك و انگيزه‌بخش باشد. از خود بپرسيد كه چه زماني مي‌خواهيد به دستاوردتان برسيد؟ ماه آينده؟ يا تا انتهاي سال؟

 

۳. مشتريان ايده‌آل را شناسايي كنيد.

 

اگر كسب‌وكاري از مشكل مشاركت پايين در صفحات رسانه هاي اجتماعي را داشته باشد، معمولا به اين دليل است كه پروفايل دقيقي از مشتري ايده‌آل خود ندارد.

 

در بازاريابي رسانه هاي اجتماعي اين دقيقا به چه معني است؟ به اين معني است كه شناختن شخصيت و خصوصيات مشتريان مي‌تواند به شما كمك كند كه به هدف موردنظرتان در زمان مناسب، مكان مناسب و با پيام‌هاي مناسب برسيد.

 

زماني كه شما سن، شغل، درآمد، علايق، مسائل و مشكلات، موانع، عادات و انگيزه‌ها  اهداف جامعه‌ي هدف خود را بشناسيد، هدف قرار دادن آن‌ها در رسانه هاي اجتماعي بسيار آسان‌تر خواهد بود.

 

اگر به مثال رستوران برگرديم، نمي‌توان در تهران رستوران داشت و بر روي ساكنين اهواز تمركز كرد. متناسب با مشتريان خود فعاليت كنيد. مشتريان شما چه سني دارند؟ معمولا در كدام مناطق ساكن‌اند؟ بيشتر بانوان هستند يا آقايان؟ بيشتر عاشق تخفيف درصدي هستند و يا مواردي همچون يك غذاي رايگان در ازاي خريد چند غذا؟

وقتي شخصيت عمده ي مشتريان خود را بشناسيد و متناسب با آن‌ها تبليغ كنيد، نتيجه بازده بيشتر در اثر هزينه كمتر خواهد بود.

 

۴. در مورد رقباي خود تحقيق كنيد.

 

وقتي صحبت از بازاريابي رسانه هاي اجتماعي به ميان مي‌آيد، تحقيق كردن در مورد رقبا نه تنها شما را از فعاليت آن‌ها مطلع مي‌كند، به شما كمك مي‌كند بفهميد چه چيزي در بازار بهتر جواب مي‌دهد و مي‌توانيد اين تاكتيك‌هاي موفق را در تلاش‌هاي خودتان به كار بگيريد.

 

با تهيه ليستي از ۳ تا ۵ رقيب خود شروع كنيد. بررسي كنيد كه از كدام رسانه هاي اجتماعي استفاده مي‌كنند و استراتژي محتواي توليدي آنها را تحليل كنيد. به تعداد فالوورها و هواداران آن‌ها دقت كنيد و ببينيد به چه ترتيب زماني اقدام به پست گذاشتن مي‌كنند. همچنين به نوع محتوايي كه به اشتراك مي‌گذارند و زمينه و لحن آن‌ها توجه داشته باشد (رسمي، خنده‌دار و غيره). دقت كنيد كه چگونه به هواداران خود پاسخ مي‌دهند و با آنها ارتباط برقرار مي‌كنند.

 

استراتژي توليد محتوا در بازاريابي رسانه هاي اجتماعي

 

مهم‌ترين فعاليتي كه در بازاريابي رسانه هاي اجتماعي بايد به آن توجه كنيد مشاركت آن‌هاست. اگرچه ادمين اين صفحات تنها كساني هستند كه مي‌توانند به طور دقيق و مداوم از آمار مشاركت اطلاع داشته باشند، شما نيز با دنبال كردن اين صفحات مي توانيد تخميني از اين ارقام داشته باشيد.

 

براي مثال فرض كنيم كه شما در حال بررسي كردن ۲۰ تا ۳۰ پست اخير صفحه فيس‌بوك يكي از رقباي خود هستيد. مقدار كل فعاليت و مشاركت پيرامون آن پست بخصوص را بر تعداد فالوورهاي كلي آنها تقسيم كنيد ( فعاليت‌هاي مشاركتي شامل لايك‌ها، كامنت‌ها، به اشتراك گذاشتن‌ها و … است).

 

در نظر داشته باشيد كه اين محاسبه به شما يك تصوير كلي از رفتار رقبايتان مي‌دهد و شما بر مبناي اين معيار مي‌توانيد وضعيت خود را در اين بازار بسنجيد.

 

براي شروع بازاريابي رسانه هاي اجتماعي در كسب و كار رستوران، بايد رقباي نزديك به خود را شناسايي كرد، يعني آن‌هايي كه از لحاظ سبك و سياق كاري به ما بيشتر شبيه هستند. سپس با بررسي نحوه فعاليت آن‌ها در رسانه هاي اجتماعي، لحن آنها، عكس‌ها و محتواهايي كه به اشتراك مي‌گذارند و همين‌طور چگونگي تعامل كاربران با آنها، يك نقشه راه و الگو تهيه كرد.

شايد براي شيوه پست‌گذاري و توليد محتوا در رسانه هاي اجتماعي ده‌ها روش گوناگون موجود باشد كه اگر بخواهيم همه آن‌ها را امتحان كنيم نيازمند صرف هزينه و انرژي زيادي باشد. يكي از ميان‌برهاي كاربردي، اين است كه از روي رقباي موفق الگوبرداري كنيم. رستوران رقيب كه در شبكه هاي اجتماعي نيز توانمند ظاهر شده است، در چه ساعاتي پست مي‌گذارد؟ بيشتر محتواي آن ويدئوست يا عكس؟ متن‌ها حداكثر چند خط هستند؟ در بين پست‌هاي او، تعامل در ويدئوها بيش‌تر بوده است يا در عكس‌ها؟ و سوال‌هاي اين‌چنيني ديگر …

 

۵. در بازاريابي رسانه هاي اجتماعي تاكتيك و خط مشي تعيين كنيد.

 

يكي از اشتباهاتي كه بسياري از شركت‌ها در بازاريابي رسانه هاي اجتماعي مرتكب مي‌شود، اين است كه بدون توجه به انتخاب بهترين و مناسب‌ترين گزينه، در تمام رسانه هاي اجتماعي به فعاليت مي‌پردازند. شما مي‌توانيد با استفاده از اطلاعاتي كه از مشتريان‌تان به دست آورده‌ايد، انتخاب كنيد كه كدام رسانه براي شما مناسب‌تر است و به اين ترتيب، وقت خود را در جاي نامناسب هدر ندهيد.

 

بازاريابي رسانه هاي اجتماعي

 

اگر مشتريان فعلي يا بالقوه‌ي شما مي‌گويند كه ۴۰ درصد زمان آنلاين خود را در فيس‌بوك و ۲۰ درصد را در توييتر سپري مي‌كنند، مشخص است كه تمركز اوليه و ثانويه بازاريابي رسانه‌هاي اجتماعي را بر روي كدام يك بايد قرار دهيد. اگر مشتريان شما از رسانه‌ي بخصوصي استفاده مي‌كنند، شما بايد در همان جا فعاليت كنيد.

 

تاكتيك شما براي هر رسانه اجتماعي علاوه بر مناسب‌ترين شيوه براي هر پلتفرم، بستگي به اهداف و دستاوردهاي شما دارد. براي مثال، اگر هدف شما از پيش رو برداشتن رقبا باشد و رسانه ي اجتماعي اصلي شما در استراتژي بازاريابي رسانه هاي اجتماعي كه براي خود تنظيم كرده‌ايد اينستاگرام باشد، يكي از تاكتيك‌هاي موثري كه مي‌توانيد استفاده كنيد سرمايه‌گذاري در اينستاگرام ماركتينگ يا اينفلوئنسر ماركتينگ است كه توجه زيادي را به سمت شما جلب مي‌كند.

 

در مثال رستوران هم شناخت شخصيت مشتريان بسيار كاربردي‌ است. با فيلتر شدن فيسبوك و رواج بيش‌تر اينستاگرام، تعداد كاربران فيس‌بوك به ميزان قابل توجهي كاهش يافته است. حال اگر بياييم و براي رستوران خود بخش زيادي از تمركز را بر روي فيس‌بوك بگذاريم، به اين بهانه كه يك شبكه اجتماعي ست و جايي براي تبليغ، طبيعتا تلاش‌هاي ما بيهوده خواهد بود. هميشه بايد بدانيد كه از بين رسانه هاي موجود بايد برترين‌ها را انتخاب كنيد. كمي انرژي بگذاريد و رسانه هاي مختلف را ارزيابي كنيد. سپس بهترين‌ها را انتخاب كنيد و مسير خود را شروع كنيد.

آيا بدون تست كردن مي‌توانيد بگوييد براي كسب و كار رستوران، بيشتر محتواي متني در تلگرام كاربرد دارد و يا محتواي تصويري؟ و يا در اينستاگرام، بيشتر ويدئو يا عكس؟

بعد از تبليغ پيج اينستاگرام و كانال تلگرامي رستوران در بين مشتريان، اعضاي كدام يك بيش‌تر مي‌شود؟ اين‌ها مواردي هستند كه خط مشي شما را معين خواهد كرد.

 

۶. استراتژي توليد محتوا ايجاد كنيد.

 

رسانه هاي اجتماعي و محتوا رابطه‌اي تنگاتنگ با يكديگر دارند: بدون محتواي فوق‌العاده بازاريابي رسانه هاي اجتماعي غيرممكن و بي‌معني خواهد بود و بدون رسانه هاي اجتماعي كسي از محتواهاي شما باخبر نخواهد شد. هر دو را در كنار هم استفاده كنيد تا به اهداف و چشم‌اندازهاي خود دست پيدا كنيد.

 

سه مولفه‌ي بنيادي براي هر استراتژي بازاريابي رسانه هاي اجتماعي موفق وجود دارد:

 

نوع محتوا، زمان پست كردن محتوا و تعداد محتواي پست شده.

 

نوع محتوايي كه بايد در هر رسانه‌ي اجتماعي به اشتراك بگذاريد به شكل و زمينه‌ي آن بستگي دارد. شكل نشانگر شيوه اي است كه شما آن اطلاعات را ارائه مي‌دهيد كه مي‌تواند متن، تصوير، لينك، ويدئو و … باشد.

 

زمينه نيز بايد متناسب با شعار و پلتفرم‌هاي اختصاصي كسب‌وكار شما همخواني داشته باشد. بر اين اساس محتواي شما مي‌تواند خنده‌دار، جدي، با جزئيات فراوان، آموزشي و غيره باشد.

براي يادگيري تدوين استراتژي محتوا در بهترين دوره ديجيتال ماركتينگ ايران شركت كنيد.

سوشال مديا ماركتينگ

 

مطالعات بسياري وجود دارند كه به شما نشان مي‌دهند بهترين زمان پست كردن محتوا در رسانه هاي اجتماعي چه زماني است. اگر چه پيشنهاد مي‌شود از اين مطالعات فقط به عنوان راهنما بهره ببريد، نه قوانين سفت و سخت. به ياد داشته باشيد كه مخاطب شما منحصربه‌فرد است بنابراين لازم است با آزمون و خطا بهترين زمان را به دست آوريد. پيدا كردن مناسب‌ترين تعداد پست يا به عبارت بهتر و دقيق‌تر، بهترين نرخ پست‌گذاري مي‌تواند بسيار حياتي باشد، زيرا مي‌تواند مشاركت بيش‌تري را برانگيزد و يا در مقابل، موجب آنفالو و آنلايك شدن شما بشود. بايد تلاش كنيد كه پست گذاشتن شما باعث آزار مشتريان‌تان نشود.

 

همچنين بعد از توليد محتوا، حواس‌تان به كامنت‌هاي كاربران هم باشد.  ايجاد يك انجمن آنلاين نيازمند ارتباط و تعامل با ديگران است. چه توييت باشد چه پست فيسبوك يا اينستاگرام، كامنت‌هايي براي آن‌ها گذاشته مي‌شود. نقش روان‌شناسي در اداره كردن سلامت يك انجمن بسيار مهم بوده و جلوگيري از ايجاد انجمن‌هاي منفي، سروكله زدن با غول‌هاي بداخلاق كامنت و برگرداندن مكالمه به مسير عادي‌اش از هنرهاي  بازاريابي رسانه هاي اجتماعي و مديريت كامنت‌هاي كاربران است.

 

به مثال رستوران برگرديم. پربازده‌ترين محتوا براي شبكه اجتماعي يك رستوران چيست؟ عكس؟ فيلم؟ مطلب در مورد غذا؟ بهترين ساعت براي پست‌گذاري چه ساعتي‌ست؟ چه تعداد محتوا در روز بايد گذاشت؟

براي كسب و كار رستوران، همه اين موارد را بايد تست كرد! شايد بهترين زمان براي پست گذاشتن ساعت ۱۲ ظهر و بهترين محتوا عكس يك پلومرغ بريان است تا در همان لحظه بر روي مخاطبين آنلاين اثر بگذارد و غذاي ظهر خود را ميهمان شما باشند.

 

اگر مشتريان شما بيشتر خانواده‌ها هستند، چه ميزان بر روي جذب فرزندان آن‌ها متمركزيد؟ آيا تبليغي شبيه اينكه براي كودكان زير دو سال شما هم، غذاي مخصوص داريم، داريد؟ خب حالا جاي اين تبليغ در كجاست؟ مادران را مورد هدف قرار داده‌ايد يا پدران؟ خب اكنون مادراني كه مشتري شما هستند، در چه ساعاتي از روز كدام يك از رسانه هاي اجتماعي شما را چك مي‌كنند؟

 

از تست كردن اين موارد در رسانه هاي اجتماعي نترسيد! تست كنيد و بازخورد بگيريد.

 

۷. بودجه و منابع مالي را براي بازاريابي رسانه هاي اجتماعي تأمين كنيد.

 

براي تامين مالي بازاريابي رسانه هاي اجتماعي، به تاكتيك‌هاي انتخاب شده براي رسيدن به اهداف و دستاوردهاي خود توجه كنيد.

 

ليستي جامع از ابزارهايي كه به آنها نياز داريد (براي مثال، سرويس‌هاي آناليز و مديريت رسانه هاي اجتماعي و بازاريابي با پست الكترونيكي)، نقاط قوت خدمات‌تان (براي مثال طراحي گرافيكي يا توليد ويدئو) و تمام روش‌هاي تبليغاتي كه به كار خواهيد برد را تهيه كنيد. در كنار هر كدام، هزينه‌ي سالانه‌ي پروژه را اضافه كنيد تا بتوانيد تصويري كلي از سرمايه‌گذاري خود و نحوه‌ي تاثير آن بر بودجه بازاريابي رسانه هاي اجتماعي را در ذهن داشته باشيد.

بهترين دوره بازاريابي ديجيتال براي يادگيري اين ابزارها دوره آنلاين بازاريابي ديجيتال مي باشد.

بسياري از كسب‌وكارها ابتدا بودجه‌ي خود را تنظيم كرده و بعد به انتخاب تاكتيك‌ها و استراتژي‌هايي كه با بودجه تناسب داشته باشد مي‌پردازند، ولي اتخاذ رويكرد مخالف گزينه‌ي بهتري است. ابتدا استراتژي بازاريابي رسانه هاي اجتماعي خود را مشخص كرده و بعد بودجه را با توجه به آن تنظيم كنيد.

 

اگر هزينه‌ي استراتژي شما از بودجه‌اي كه اختصاص داده‌ايد بيشتر شد، تاكتيك‌هاي خود را اولويت‌بندي كنيد. تاكتيك‌هايي با سريع‌ترين بازده، نظير تبليغات مستقيم، از اولويت بيش‌تري برخوردارند، زيرا سود فوري ايجاد مي‌كنند كه مي‌تواند بعدها براي تاكتيك‌هاي بلندمدت سرمايه‌گذاري شود (براي مثال افزايش هواداران و فالوورها، توليد محتواي باكيفيت يا مشاركت طولاني مدت).

 

در كسب و كار رستوران، چه ميزان بودجه براي حضور و بازاريابي رسانه هاي اجتماعي اختصاص داده‌ايم؟ آيا عكس‌ها بايد توسط عكاس گرفته شوند؟ آيا براي عكس‌ها به گرافيست نياز داريم؟ براي ويدئوها نياز به اديت حرفه اي هست؟

يك عامل تعيين‌كننده در اين موارد، بودجه و منابع مالي شماست.

 

سردرگم نشويد. ابتدا رقباي موفق خود را بررسي كنيد و ببينيد آنها چگونه رفتار كرده‌اند. اگر عملكرد رقباي خود در رسانه هاي اجتماعي را نمي‌پسنديد، با يك بودجه حداقلي براي تست حالت‌هاي مختلف شروع كنيد و پس از اينكه متوجه شديد بيش‌ترين بازخورد در كدام شيوه است، تمركز هزينه را بر روي همان بخش بگذاريد. شايد عكس-نوشته‌هاي غذا كه توسط يك عكاس حرفه‌اي گرفته شوند بسيار بيش از ويدئو در جذب مخاطبين شما اثرگذار باشد.

 

۸. قانون‌گذاري كنيد.

 

اينكه بدانيد چه كسي مسئول انجام دادن چه كاري است، باعث افزايش بهره وري شما شده و از سردرگمي و اختلال پيدا كردن در كارها و تلاش ها جلوگيري مي كند. ممكن است همه چيز در شروع كار به نظر شلوغ و به هم ريخته باشد، اما با گذشت زمان افراد گروه نقش هاي شان را بهتر مي فهمند و متوجه مي شوند به صورت روزانه مسئول انجام دادن چه كارهايي هستند.

 

زماني كه هر كسي نقش خود را به خوبي بشناسد، زمان برنامه‌ريزي براي اجراي پروژه شروع مي شود. شما مي توانيد برنامه هاي تان را به صورت روزانه يا هفتگي تنظيم كنيد. توصيه نمي شود كه برنامه ريزي ماهانه انجام دهيد زيرا در طول يك ماه اتفاقات و تغييرات زيادي رخ خواهد داد و ممكن است در نهايت زمان شما صرف تطبيق يافتن با اين تغيير ها شود و نتوانيد برنامه را به درستي اجرا كنيد.

 

در كسب و كار رستوران، براي مديريت بازاريابي رسانه هاي اجتماعي مي‌توان با تقسيم وظايف، منظم و هدفمند پيش رفت:

 

چه كسي مسئول توليد محتواي ويدئويي‌ست؟

مسئوليت گرفتن عكس‌ها و مديريت آن با كيست؟

چه كسي مسئول پاسخ دادن به كامنت‌ها، دايركت‌ها و نظرهاي مشتريان است؟

توليد محتواي متني با چه كسي است؟

هر كدام از شبكه هاي اجتماعي با مديريت چه كسي پيش خواهد رفت؟

و …

 

بايد يك جدول زمان بندي و تقسيم وظايف داشته باشيد. اينكه بدانيد در يك ماه آينده چه ميزان كار توسط چه فردي انجام خواهد شد و اقدامات بعدي براي پيش بردن رسانه هاي اجتماعي رستوران چيست.

 

مي توانيد از ابزارهاي مختلفي براي مديريت و تخصيص وظايف به اعضاي گروه تان بهره ببريد. نرم افزارهايي نظير basecamp يا ActiveCollab  مي توانند در بازاريابي رسانه هاي اجتماعي به شما كمك شاياني كنند. اين ابزارها به شما كمك مي كنند از هدر رفتن زمان خود جلوگيري كنيد و مطابق با برنامه پيش برويد.

 

چگونگي برقراري ارتباط با كاربران شبكه‌هاي اجتماعي

مانند هر نوع ديگر از بازاريابي، در بازاريابي شبكه‌ اجتماعي هم هدف اصلي جلب توجه مخاطبانِ هدف و برقراري ارتباط با آن‌ها است. با وجود اينكه مي‌توان از شبكه‌هاي اجتماعي به منظور تبليغ مستقيم محصولات استفاده كرد، اين نوع از برقراري ارتباط با كاربران شبكه‌هاي اجتماعي‌اي چون فيس‌بوك و توئيتر چندان نتيجه‌بخش نخواهد بود. به عبارت ديگر، شبكهٔ اجتماعي مكاني است براي شكل دادن تعاملي واقعي با كاربران و ارائه‌ي اطلاعات درباره‌ي آنچه برند شما را متمايز مي‌كند.

 

موفقيت در فعاليت‌هاي مرتبط با بازاريابي شبكه‌ اجتماعي در صورتي ميسر مي‌شود كه محتواي جالب توجه و مرتبط با حوزه‌ي كاري‌تان توليد كنيد و به اشتراك بگذاريد. اين محتوا مي‌تواند عكسي باشد كه بر روي صفحه‌ي اينستاگرام خود به اشتراك مي‌گذاريد يا توئيتي كه خوانندگان را به آخرين مطلب پست شده در وب‌سايت‌تان ارجاع مي‌دهد و بسته به نيازها و صلاحديد شما متفاوت خواهد بود. آموزش كامل نحوه بازاريابي در اينستاگرام در دوره آنلاين بازاريابي ديجيتال آمده است.كاربران شبكه‌هاي اجتماعي در صورتي به شما و برندتان روي مي‌آورند كه مطالب منتشر شده از سوي شما براي‌شان جالب توجه باشد، بنابراين بهتر است اين مسئله را مد نظر داشته باشيد و حداقل در ابتداي كار راجع به خواسته‌هايي كه از كاربران خود داريد فكر نكنيد. زماني كه درباره‌ي حوزه‌ي تخصصي كارتان اطلاعاتي در اختيار كاربران قرار مي‌دهيد و هدف و فعاليت‌هاي برندتان را براي آن‌ها مشخص مي‌كنيد، آنگاه كاربراني كه مطالب شما را جالب توجه يافته‌اند، دليلي براي سر زدن به وب‌سايت شما و كسب اطلاعات بيشتر درباره‌ي فعاليت‌هاي‌تان خواهند داشت.

 

به‌اشتراك‌گذاري محتوا در شبكه‌هاي اجتماعي

علاوه بر افزايش مستقيم ترافيك ورودي به وب‌سايت، اين مسئله كه عده‌ي زيادي همزمان از شبكه‌هاي اجتماعي استفاده مي‌كنند، زمينه‌ساز مزيت ديگري براي كسب‌وكارها مي‌شود: افزايش تعداد مشتري‌ها به صورت ارگانيك. در حقيقت زماني كه محتواي ارائه شده از سوي شما براي عده‌اي جالب‌توجه باشد، آن‌ها محتوا را با دوستان و ديگر دنبال‌كننده‌هايشان به اشتراك مي‌گذارند و به اين شكل براي شما بازاريابي مي‌كنند. حتي مي‌توان گفت كه تأثير اين فعاليت‌ آن‌ها، از انواع بازاريابي بهتر و بيشتر است، چراكه محصول شما توسط يك دوست، يا يكي از اعضاي خانواده به ديگري معرفي مي‌شود؛ اين معرفي به مراتب تأثيرگذارتر از تبليغات خود برند است و بيش از آنكه تبليغ باشد، اطلاعاتي قابل اطمينان، از سوي منبعي تأييدشده است.

 

منبع: يكتانت

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.