۶ نكته‌ي پايه‌اي براي شروع تبليغات كه بايد رعايت كنيم

۶ نكته‌ي پايه‌اي براي شروع تبليغات كه بايد رعايت كنيم

براي شروع هر كاري بهتر است اصول آن را بشناسيم و از آن اصول تبعيت كنيم تا بتوانيم نتيجه‌ي دل‌خواه خود را بگيريم. ساخت كمپين‌هاي تبليغاتي نيز از اين قضيه مستثني نيستند. در اين مقاله نكاتي را براي شروع تبليغات آنلاين به شما يادآور مي‌شويم كه با استفاده از آن‌ها بتوانيد تبليغات خود را هرچه كارآمدتر اجرا كنيد.

۱. انتخاب درست نوع كمپين:

يكي از مهم‌ترين مواردي كه بايد هنگام ساخت كمپين‌هاي تبليغاتي مورد توجه قرار گيرد، انتخاب درست نوع كمپين است. بسته به اهدافي كه كسب‌وكار شما دنبال مي‌كند مي‌بايست از كمپين‌هاي متناسب استفاده كنيد.

براي مثال از كمپين‌هاي همسان براي افزايش ترافيك، جمع‌آوري ليد و نصب اپ، از كمپين‌هاي بنري و ويدئويي براي افزايش آگاهي از برند و ديده شدن، از كمپين‌هاي ريتارگتينگ براي افزايش فروش و بازگشت مشتريان و از كمپين‌هاي پوش به جاي پيامك و با هدف نصب اپليكيشن و جمع‌آوري ليد استفاده مي‌شود. البته در كنار تمام اين موارد لازم است توجه كنيد كه برخي اهداف مانند برندينگ در كوتاه مدت ميسر نمي‌شوند و براي تحقق نيازمند زمان هستند.توضيحات بيشتر درباره هر يك از انواع كمپين ها در دوره آنلاين بازاريابي ديجيتال آورده شده است.

گاهي بهتر است باتوجه به نوع كسب‌وكار و مخاطبانتان به جاي كمپين‌هاي عادي، از كمپين‌هاي هدفمند استفاده كنيد.

براي مثال اگر شما صاحب كسب‌وكاري هستيد كه در حوزه‌ي فروش لوازم كودك فعاليت مي‌كند و به دنبال افزايش ترافيك است، مي‌توانيد به جاي استفاده از تبليغات همسان عادي، از تبليغات همسان هدفمند رفتارمحور با سگمنت «والدين كودكان خردسال» استفاده كنيد و از اين طريق مخاطب مربوط به كسب‌وكار خود را هدف گيري نماييد.

 همچنين گاهي نياز است براي افزايش كيفيت ترافيك ورودي يا علل ديگر گروه نمايش‌دهنده ايجاد كرده و پخش تبليغات را به سايت‌هاي انتخابي محدود كنيد.

۲. تفكيك كمپين‌هاي موبايل و دسكتاپ

به سه دليل توصيه مي‌كنيم هنگام شروع تبليغات، كمپين‌هاي موبايل و دسكتاپ را از يكديگر جدا كنيد:

بـه دليـل كمتـر بـودن كاربـران دسكتاپ رقابت در اين دستگاه‌ نسـبت بـه موبايـل بيشـتر است و هزينه‌ي كليك هم بالاتر است.

جايگاه‌هاي تبليغاتي ايـن دو نوع دستگاه و رفتار كاربران نيز با يكديگر متفاوت هستند.

جدا كردن كمپين‌ها به رصد راحت‌تر ترافيك ورودي نيز كمك مي‌كند.

۳. استفاده از عكس و تيتر مناسب براي آيتم‌هاي تبليغاتي

 براي طراحي تبليغات مي‌بايست چند نكته را مدنظر قرار دهيد:

 

سعي كنيد درون تصويري كه براي تبليغات بارگذاري مي‌كنيد از متن استفاده نكنيد.

تصوير تا حد امكان واضح و كيفيت آن مطلوب باشد.

براي تصويرتان كپشن مناسب انتخاب كنيد. طول كپشن براي تبليغات همسان حداكثر ۶۶ كاراكتر و تعداد بهينه‌ي آن ۵۵ كاراكتر است. (با استفاده از تعداد كاراكتر بهينه مي‌توانيد مطمئن شويد كه عنوان تبليغ در همه‌ي سايت‌ها به درستي نمايش داده مي‌شود)

پيشنهاد ما اين است كه هر از چندي تبليغات جديد به كمپين‌هاي خود اضافه كنيد تا به مرور زمان جذابيت تبليغات از دست نرود و نرخ CTR (نسبت كليك به نمايش) افت نكند.

براي آشنايي با نحوه‌ي ساخت آيتم‌هاي تبليغاتي مي‌توانيد مقالات ۲۰ نكته براي نوشتن تيتر جذاب تبليغاتي و ۸ نكته درباره‌ي عكس تبليغاتي اثر گذار را مطالعه كنيد.

جدول مشخصات عكس و تيتر مناسب براي آيتم‌هاي تبليغاتي

۴. توجه به ظرفيت نمايش هنگام اعمال محدوديت

هنگام ساخت كمپين و انجام اقداماتي مانند انتخاب گروه نمايش‌دهنده، اعمال محدوديت جغرافيايي و محدوديت زماني حتما اين نكته را به خاطر داشته باشيد كه اين تغييرات موجب محدودتر شدن دايره‌ي مخاطبان تبليغات شما شده و نمايش آيتم‌هاي تبليغاتي شما را كاهش مي‌دهد امـا هم‌زمـان مي‌تواند شما را بـه مخاطبين هدف خود نزديك‌تر كرده و اجراي تبليغات را موثرتر كند (در صورتي كه شناخت كافي از رفتار مخاطب هدف خود داشته باشيد)

توجه كنيد كه اعمال محدوديت‌هاي غيرضروري و اضافي مي‌تواند با كاهش ميزان نمايش تبليغاتتان، شرايط رقابـت را براي شما دشـوار كند و پس از آن براي اين كاهش، مجبور به افزايش قيمت كليك شويد. همچنين دقت داشته باشيد در صورتي كه براي محل نمايش، گزينه‌ي داخل ايران را انتخاب كنيد، مخاطباني را كه از ابزار تغيير آي‌پي استفاده مي‌كنند از دست مي‌دهيد؛ بنابراين اگر نياز به اعمال اين محدوديت نداريد و سايت شما با ابزار تغيير آي‌پي سازگار است گزينه‌ي همه‌ي كشورها را انتخاب كنيد.

درصورت ساخت كمپين‌هاي كليدواژه‌اي حتما به ميزان ظرفيت نمايش كليدواژه‌هاي انتخابي توجه كنيد و اگر مجموع ظرفيت نمايش واژه‌هاي انتخابي شما كمتر از ۱ ميليون نمايش است سعي كنيد با افزايش تعداد واژه‌هاي مرتبط، ميزان نمايش خود را افزايش دهيد.

درخصوص كمپين‌هاي ريتارگتينگ نيز توجه به جامعه‌ي مخاطباني كه براي هدف‌گيري مجدد درنظر گرفته‌ايد ضروري است.(اگر جامعه هدف محدودي را انتخاب كنيد ظرفيت نمايش شما به شدت كاهش مي‌يابد و درنتيجه كمين ريتارگتينگ خوب نمايش و كليك نمي‌گيرد؛ پس درصورتي كه ميزان ترافيك ورودي سايت شما كم است از ساير كانال‌ها براي جذب مخاطب به سايت استفاده كنيد و بعد اين مخاطبان بالقوه را با استفاده از تبليغات ريتارگتينگ به سايت برگردانيد و بالفعلشان كنيد.)در بهترين دوره ديجيتال ماركتينگ نحوه استفاده موثر و بهينه از هريك از انواع تبليغات آموزش داده شده است.

۵. انتخاب قيمت مناسب

قيمت كليك براي هر نوع كمپين يك بازه‌ي مشخص دارد  كه در جدول زير براي شما آورده‌ايم.

قيمت كليك يكي از موارد مهم در شانس نمايش شماست. در واقع شانس نمايش از حاصل‌ضرب دو آيتم قيمت كليك و CTR (نسبت كليك به نمايش) به‌دست مي‌آيد. هر چقدر اين حاصل‌ضرب عدد بزرگ‌تري باشد، شانس نمايش شما بيشتر است. اگر هنگام ساخت كمپين تصوري نسبت به قيمت كليكي كه بايد قرار دهيد نداريد، پيشنهاد پنل را بپذيريد و در ادامه باتوجه به ميزان پر شدن بودجه‌ي روزانه و همينطور ctr تبليغات قيمت را كاهش و يا افزايش دهيد. (كمپين خود را بهينه‌سازي كنيد)

انتخاب قيمت مناسب براي تبليغات

۶. استفاده از گروه مخاطب براي كمپين‌هاي ريتارگتينگ

با ساخت تگ‌هاي مختلف مي‌توانيد كاربران خود را به دسته‌هاي (Segment) مختلف تقسيم كنيد. به طور مثال اگر يك وب‌سايت فروشگاهي هستيد، مي‌توانيد براي بخش‌هاي مختلف مانند زنانه، مردانه، بچگانه و … تگ بسازيد، يا اگر براي مثال يك وب‌سايت فروش اينترنتي بليط هواپيما هستيد، مي‌توانيد براي صفحات پروازهاي داخلي و خارجي خود تگ‌هاي جداگانه بسازيد و پس از آن با استفاده از اين تگ‌ها اقدام به ساخت گروه مخاطب كنيد تا هر دسته‌بندي را با تبليغات شخصي‌سازي شده مجددا هدف بگيريدبراي اينكه بدانيد تبليغات شخصي سازي شده چيست و چه كاربردي دارد از ويدئوهاي رايگان دوره بازاريابي ديجيتال استفاده كنيد.

علاوه ‌بر دسته‌بندي از لحاظ موضوعي، مي‌توانيد كاربران خود را بر اساس نوع تعاملشان با وب‌سايت‌ خود نيزدسته‌بندي كنيد. به طور مثال، مي‌توانيد براي سبد خريد خود يك تگ بسازيد و كساني كه كالاهاي شما را به سبد خريد خود اضافه كرده‌اند با پيشنهادات مختلفي ريتارگت و هدف‌گيري مجدد كنيد.

اگر محصول يا خدمتي را مي‌فروشيد پيشنهاد ما اين است كه حتما تگ خريد موفق را بسازيد تا بتوانيد كمپين‌ها را براساس رخداد اين تگ بررسي و ارزيابي كنيد.

با استفاده از گروه مخاطب مي‌توانيد از تبليغات شخصي‌سازي شده متناسب با اقدامات كاربران استفاده كنيد. براي مثال مي‌توانيد افرادي را كه محصولي را به سبد خريد خود اضافه كرده‌اند ولي خريد خود را نهايي نكرده و پرداخت انجام نداده‌اند، با ارائه‌ي يك كد تخفيف مجددا هدف‌گيري كنيد و به سايت برگردانيد تا خريد خود را تكميل كنند.

منبع: يكتانت

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.