۸ ترند بازاريابي ويديويي كه بايد در سال ۲۰۲۱ بدانيد
چرا ميخواهيم در اين مقاله دربارهي ترندهاي بازاريابي ويديويي صحبت كنيم؟
اگر در حال راهاندازي كسبوكار اينترنتي هستيد، ميدانيد كه پيگيري ترندهاي بازاريابي بسيار مهم است چون به شما امكان ميدهد يك گام جلوتر از رقبا باشيد.
در عصر ديجيتال امروز، مشتريان بيشتر و بيشتر ويديو ميبينند. به همين منظور لازم است در استراتژي آنلاين خود براي بازاريابي ويديويي، جايگاهي را در نظر بگيريد تا به مخاطبان بيشتري دست يابيد.
اما فقط توليد ويديو كافي نيست. درست مثل هر كمپين بازاريابي، كمپين تبليغاتي ويديويي شما بايد اهداف مشخصي داشته باشد. مخاطبان شما چه كساني هستند و ميخواهيد چهكاري انجام دهند؟ آيا اين ويديو قدرت جذب بازديدكنندگان جديد و تبديل آنها به مشتري را دارد؟
پس بهتر است با ايجاد يك برنامهي دقيق براي آنچه ميخواهيد ويديوي شما انجام دهد، شروع كنيد. شما بايد از چه، چگونگي و دليل بازاريابي ويديويي كه شامل آگاهي از روند فعلي ويديو است، آگاه باشيد.
در اين مقاله، ما ۱۰ ترند اصلي بازاريابي ويديويي كه در سال ۲۰۲۱ بايد بدانيد را ارائه خواهيم داد.اگر مي خواهيد به صورت عكلي و كاربردي با بازاريابي ويدئويي آشنا شويد در بهترين دوره بازاريابي ديجيتال شركت كنيد.
۱- استفاده از ويديو در سال ۲۰۲۱
اينطور كه مشخص است كسبوكارها در سالهاي آتي نيز قصد ندارند دست از استفاده از ويديو بردارند!
طبق تحقيقات اخير، حدود ۸۵٪ كسبوكارها از بازاريابي ويديويي استفاده ميكنند. اين نسبت به چهار سال قبل، در سال ۲۰۱۶ كه فقط ۶۱٪ از مشاغل از ويديو براي بازاريابي استفاده ميكردند ۲۴٪ افزايش يافته است.
از بين همهي كسبوكارهايي كه از بازاريابي ويديويي در سال ۲۰۲۰ استفاده كردهاند، تقريباً ۹۹ درصد اظهار داشتند كه قصد دارند اين كار را ادامه دهند (Wyzowl، ۲۰۲۰).
اين همهي ماجرا نيست. از هر ده نفر، نه نفر (٪۹۲) آن را بهعنوان بخش مهمي از استراتژي كلي بازاريابي خود ميدانند كه اين امر شاهدي بر اثربخشي ويديو است.
اگر قصد داريد از جديدترين روند بازاريابي ويديويي استفاده كنيد، بايد بدانيد بازاريابان به چه منظوري ويديو توليد ميكنند. در حال حاضر، اثربخشترين ترندهاي ويديو شامل موارد زير است:
ويديوهايي كه يك مطلب را توضيح ميدهند (۷۲٪)
ويديوهاي ارائهي مطلب (مانند وبينارها) (۴۹٪)
تستيمونيالهاي ويديويي (۴۸٪)
ويديوهاي فروش و تبليغات ويديويي (هركدام ۴۲٪)
۲- رونق Livestream در تلفن همراه
به نظر ميرسد live streaming يكي از محبوبترين ترندهاي بازاريابي ويديويي در سال ۲۰۲۱ است.
طبق پيشبيني PR NewSwire بهطور متوسط كاربران آمريكايي در سال ۲۰۲۱ ميانگين ۹٫۵ برنامه پخش ويديو روي تلفنهاي همراه خود نصب خواهند كرد.
با توجه به اينكه كاربران بهطور متوسط حدود ۸۰ برنامه در تلفنهاي خود نصبكردهاند، اين بدان معناست كه بيش از ده درصد اين برنامهها مربوط به پخش ويديوهاي live streaming هستند.
همينطور آخرين آمار نشان ميدهد كه در سالهاي اخير بازار streaming بهسرعت درحال رشد است.
در سال ۲۰۲۰، ارزش بازار ۱۶۱٫۳۷ ميليارد دلار بود كه نسبت به سال گذشته، ۱۰۴٫۱۱ ميليارد دلار، ۵۵٪ افزايش داشته است (Whats New in Publishing, 2020) و همچنان در سال ۲۰۲۱ به رشد خود ادامه ميدهد.
۳- فيلمهاي كوتاه بيشتر
با ورود به سال ۲۰۲۱ ويديوهاي كوتاه نيز روند خود را ادامه ميدهند و همچنان در ميان ترندهاي بازاريابي ويديويي جايگاه خود را حفظ كردهاند.
اخيراً با راهاندازي Instagram Reels در اوت ۲۰۲۰ و رشد مداوم TikTok اين روند بازاريابي ويديويي رو به افزايش است.
چند شايعه پيرامون برنامههاي اينستاگرام براي توسعهي بيشتر Reels وجود دارد. اين موارد شامل فرصتهاي احتمالي كسب درآمد براي توليدكنندگان محتوا، ابزارهاي پيشرفتهي ويرايش ويديو، ظاهر بهتر و توانايي فروش مستقيم محصولات و خدمات در Reels است.
اگر اين موارد صحت داشته باشد، قطعاً ميتوان انتظار داشت كه استفاده از Instagram Reels در سال ۲۰۲۱ بيشتر شود.
همينچنين TikTok كه سريعترين رشد پلت فرم در بين رسانههاي اجتماعي را داشته است، اكنون در تلاش است تا بهطور متوسط ماهانه ۱٫۲ ميليارد كاربر فعال را تحت تاثير قرار دهد.
۴- محتواي ويديويي توليدشده توسط كاربر (UGC)
تاثير محتواي توليدشده توسط كاربر (UGC) در جذب كاربران و مشغول نگهداشتن آنها كاملاً مشخص است و در تبديل كاربر به مشتري و درنهايت فروش محصول بسيار بهتر عمل ميكند.
ويديوهاي توليدشده توسط كاربر در YouTube تا ده برابر بيشتر از محتواي توليدشده توسط صاحب برند بازديد دارند، پس تعجبي ندارد كه اين مورد را در ميان ترندهاي بازاريابي ويديويي ببينيم.
مطالعات نشان ميدهد كاربراني كه از طريق UGC به سايتي راهنمايي ميشوند دو برابر بيشتر وقت خود را در سايت ميگذرانند.
احتمال ورود كاربران از طريق ويديو UGC به يك سايت فروشگاه اينترنتي و انجام خريد، ۱۸۴ درصد بيشتر است و اين كاربران ۴۵ درصد بيشتر هزينه ميكنند.
اين امر بهويژه در صنايعي مثل سفر، سلامتي و زيبايي كه بهشدت تحت تاثير نظرات كاربران است، بسيار مفيد واقع ميشود.
اما خواه تجارت شما در اين صنايع فعاليت كند يا نه، UGC قطعاً چيزي است كه بايد در استراتژي بازاريابي ويديويي شما در سال ۲۰۲۱ جايگاهي داشته باشد.تكنيك هاي ايجاد محتوايUGC در دوره آنلاين بازاريابي ديجيتال آمده است.
۵- ويديوهاي آموزش آنلاين
در سال ۲۰۲۰ ويروس كرونا نهتنها كارمندان را مجبور به كار در خانه كرده است، بلكه دانشآموزان نيز مجبور به انطباق با تغيير شكل ديجيتالي كلاسها شدند. اكنون بيش از يك ميليارد دانشآموز در سراسر جهان از مدارس ابتدايي تا دانشگاهها از خانه آموزش ميبينند. بنابراين چندان دور از ذهن نبود كه ويديوهاي آموزشي از ترندهاي بازاريابي ويديويي امسال باشند.
در حال حاضر، بازار آموزش الكترونيكي با افزايش ۳۶٫۳ درصدي نسبت به سال گذشته روبرو شده است (Report Linker، ۲۰۲۰). با اين رشد گسترده ارزش بازار در سال جاري، نزديك به نيم ميليارد دلار ميرسد.
بايد بدانيد كه حتي قبل از COVID-19 قرار بود بازار آموزش الكترونيكي رشد سالانه ۱۰٫۳ درصدي بين سالهاي ۲۰۲۰ و ۲۰۲۷ داشته باشد. بنابراين فيلمهاي آموزشي آنلاين در مسير شكلگيري روند بازاريابي ويديويي در سال ۲۰۲۱ پيشتاز هستند.از مثال هاي داخلي هم مي توان به بهترين دوره ديجيتال ماركتينگ ايران اشاره كرد كه با استقبال بسياري از سوي كاربران مواجه شده است.
۶- محتواي AR تعاملي در سال ۲۰۲۱
يكي ديگر از محبوبترين ترندهاي بازاريابي ويديويي سال ۲۰۲۱، استفاده از واقعيت افزوده (AR) و واقعيت مجازي (VR) است. پيشبيني ميشود بازار AR و VR طي چند سال آينده بهشدت رشد كند و در سال ۲۰۲۴ به ۷۲٫۸ ميليارد دلار برسد. (Statista، ۲۰۲۰)
در حال حاضر، برندهايي مانند IKEA ، واقعيت مجازي (VR) را در محتواي آنلاين خود در نظر گرفته است. مصرفكنندگان ميتوانند بدون مراجعه به فروشگاه، از اين فناوري براي تجسم محصولات در خانههاي خود استفاده كنند.
۷- ظهور ويديوهايي باقابليت خريد
ويديوهايي با قابليت خريد، تجارب تعاملي را براي خريداران فراهم ميكند. زيرا به آنها اين امكان را ميدهد كه محصول تبليغشده در آگهي ويديويي را مستقيماً از محتوا خريداري كنند. اين كار با جستجوي كالايي كه در آگهي ديده ميشود، انجامشده و باعث خريد سريعتر و آسانتري ميشود.
در حال حاضر، نرخ تعامل ويديوهاي قابلخريد، بهويژه نرخ كليك و تبديل، از تبليغات نمايشگري مثل تبليغات وبسايت و سوشال پيشي گرفته است. (Internet Retailing ، ۲۰۲۰)
۸- رويدادهاي مجازي
يكي از بزرگترين تأثيرات شيوع ويروس كرونا در رويدادهاي غيرحضوري بوده است. بهعنوان بخشي از اقدامات جلوگيري از شيوع ويروس، از هر ده برگزاركننده، هفت نفر مجبور شدهاند رويداد خود را بهصورت آنلاين برگزار كنند. (PCMA ، ۲۰۲۰).
با محدود شدن جلسات رودررو، اين احتمال وجود دارد كه بسياري از رويدادها بهصورت مجازي و مستقل يا مكمل يك رويداد حضوري، ادامه داشته باشند.
تقريباً نيمي (۴۸ درصد) از كل برنامهريزان انتظار دارند شركتكنندگان، جلسات آنلاين را ترجيح دهند.
رويدادهاي مجازي در وقت و هزينهها صرفهجويي ميكنند زيرا شركتكنندگان ميتوانند به صورت مجازي حضور داشته باشند و فقط با چند كليك در محتوا دخيل شوند. همينطور برگزاركنندگان براي اسكان دهها يا حتي صدها شركتكننده مجبور نيستند مكاني فيزيكي اجاره كنند.
نتيجهگيري
اميدواريم بتوانيد با به كارگيري اين ترندها قدمي بزرگ در كسبوكار خود، مخصوصاً ايجاد فروشگاه اينترنتي، برداريد و استراتژي بازاريابي ويديويي خود را بهبود ببخشيد و از رقباي خود پيشي بگيريد.براي آگاهي بيشتر از بازاريابي ويدئويي از شما دعوت مي كنيم ويدئوهاي رايگان دوره ديجيتال ماركتينگ را ببينيد.
منبع: يكتانت
- یکشنبه ۲۴ مرداد ۰۰ ۱۳:۱۴ ۸ بازديد
- ۰ نظر