راهنماي جامع تبليغات ويديويي در سال 2021

راهنماي جامع تبليغات ويديويي در سال 2021

به برنامه‌ها و استراتژي‌هاي تبليغاتي برند خود در سال ۲۰۲۱ نگاهي بياندازيد. آيا جايگاه و بودجه مشخصي را به تبليغات ويديويي اختصاص داده‌ايد؟ اگر پاسخ شما به اين سوال خير است، بايد استراتژي تبليغات خود را عوض كنيد؛ چرا كه در اين دوران تبليغات ويديويي آنلاين از مهم‌ترين و تاثيرگذارترين اركان در تبليغات به شمار مي‌آيند و استفاده نكردن از آن‌ها اشتباه بزرگي است كه هيچ كسب‌و‌كاري نبايد مرتكب شود.

شايد ادعاي بزرگي بنظر برسد اما ما باور داريم كه هر كسب‌و‌كاري، در هر حيطه‌اي كه فعاليت مي‌كند، مي‌تواند با بهره‌گيري از تبليغات ويديويي به اهدافي كه براي برند خود دارد برسد؛ چه اين هدف آگاهي از برند باشد و چه فروش محصولي كه به تازگي در بازار عرضه شده است.اما براي آگاهي بيشتر مي توانيد به بهترين دوره ديجيتال ماركتينگ ايران مراجعه كنيد.

 

مهم نيست كه كسب‌وكار شما در چه عرصه‌اي فعاليت مي‌كند، از قديمي‌هاست يا به تازگي وارد بازار شده است، بزرگ و كهنه‌كار است يا هنوز قدم‌هاي آغازين را برمي‌دارد، اثرگذاري تبليغات ويديويي در تمامي اين شرايط اثبات‌شده‌است و مطمئنا ارزش سرمايه‌گذاري را دارد. اقدام براي انتشار آنلاين تبليغات ويديويي، نوعي سرمايه‌گذاري براي كسب‌و‌كار شما خواهد بود و در صورت استفاده درست از اين شيوه بازاريابي در دراز مدت باعث رشد و پيشرفت برند شما مي‌شود.

اما اگر هنوز اين سوال براي شما مطرح است كه دليل اين همه ارزش‌گذاري چيست و چگونه بايد از تبليغات ويديويي براي كسب‌و‌كارتان بهره ببريد، اين مقاله كه راهنماي جامعي براي تبليغات ويديويي در سال ۲۰۲۱ است را مطالعه كنيد. در ادامه اين مقاله به تمام سوالات شما پيرامون تبليغات آنلاين پاسخ مي‌دهيم تا شما هم متوجه چرايي اهميت اين دسته از تبليغات شويد، طريقه پياده‌سازي آن براي كسب‌و‌كار خود را بياموزيد و در ماه‌هاي باقي‌مانده سال ۲۰۲۱ از آن براي كسب‌و‌كار خود استفاده كنيد.

 

چرا استفاده از تبليغات ويديويي براي همه برندها ضروري است؟

درست است كه در موقعيت كنوني ويديوها نقش پررنگي در بازاريابي ارگانيك و كليكي دارند اما متخصصين اين عرصه بر اين باورند كه اهميت اين دسته از تبليغات در سال ۲۰۲۱ و سال‌هاي پيش روي بعدي بيشتر هم خواهد شد و براي اين موضوع دلايلي نيز ارائه مي‌دهند:

در فيسبوك، روزانه بيشتر از ۸ ميليارد ويديو ديده مي‌شود.

طبق بررسي‌هاي انجام شده به روي تبليغات ويديويي، اين گروه از تبليغات باعث افزايش قصد خريد، برقراري تعاملات پايدارتر و افزايش CTR خواهد شد.

ويديوهاي تبليغاتي در اينستاگرام، ۳ برابر تصاوير تبليغاتي كامنت مي‌گيرند و طرفداران بيشتري دارند.

طبق نظرسنجي‌هاي انجام شده، ۶۴ درصد از مشتريان چندين برند اذعان داشته‌اند كه مشاهده تبليغات ويديويي فيسبوك آن‌ها را براي خريد محصولي خاص مجاب كرده است.

۴ مرحله مهم در خلق ويديوي تبليغاتي

خلق ويديوي تبليغاتي كمي سخت‌تر، زمانبرتر و پرهزينه‌تر از توليد محتواي تصويري تبليغاتي‌ست و به همين دليل نياز به مديريت بيشتر و دقيق‌تري دارد. برخي از افراد و كسب‌و‌كارها بخاطر اين سختي‌ها از انجام تبليغات آنلاين ويديويي منصرف مي‌شوند و انواع ديگر را جايگزين آن مي‌كنند. ما در اين جا قصد داريم با توضيح دادن گام به گام مراحل آماده‌سازي تبليغات ويديويي آنلاين و خلاصه كردن آن در ۴ مرحله، اين روند را براي شما آسان‌ و قابل درك‌تر كنيم تا به چنين دلايلي خود را از مزاياي استفاده از ويديوي تبليغاتي براي كسب‌وكارتان محروم نكنيد.

 

 

 

۱ – تصويرسازي مفهوم

اولين قدم در خلق ويديوي تبليغاتي اين است كه در مورد محتواي ويديو و فرمت آن تصميم‌گيري نماييد.

 

 

اولين قدم در خلق ويديوي تبليغاتي، همان‌طور كه احتمالا خودتان هم از پيش مي‌دانستيد، اين است كه در مورد محتواي ويديو و فرمت آن تصميم‌گيري نماييد. البته اين مرحله با اين كه بديهي‌ست، اما هرگز نبايد سهل‌گيرانه گذرانده شود؛ چرا كه انتخاب مفهومي نامناسب و صرف زماني زياد براي پياده‌سازي آن يك شكست براي شما و تيم توليد ويديوي تبليغاتي خواهد بود. شكستي كه هم شما را از لحاظ هزينه و هم از لحاظ زمان عقب مي‌اندازد. يك جلسه تيمي بگذاريد و به اين فكر كنيد كه ويديوي تبليغاتي شما قرار است چه هدف و محتوايي داشته باشد. طوفان فكري كه در چنين جلساتي شكل مي‌گيرد مي‌تواند به شكل‌گيري يك ايده و مفهوم قوي براي تبليغات ويديويي كمك كند.

 

به اين فكر كنيد كه هدف شما از توليد محتواي ويديويي چيست و جامعه مخاطبين‌تان شامل چه كساني مي‌شود؟ آيا مي‌خواهيد كسب‌و‌كار خود را به كاربران جديد معرفي كنيد؟ يا قصد شما ارائه توضيحاتي در مورد محصول يا خدمتي است كه اخيرا عرضه كرده‌ايد؟ مشخص كردن هدف تبليغات ويديويي به شما در انتخاب نوع ويديو و تدوين استراتژي دقيق‌تري براي تبليغات آنلاين كمك خواهد كرد.

 

 

مديااد، به شما كمك مي‌كند تا كمپين‌هاي تبليغاتي كسب‌وكار خود را در معتبرترين وب‌سايت‌هاي ايراني اجرا كنيد و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدفتان قرار دهيد و فروش خود را چندين برابر كنيد.

 

 

۲ – آماده‌سازي ويديو

آماده‌سازي ويديو تبليغاتي

حالا كه در مورد محتوا و نوع ويديو تبليغاتي خود تصميم گرفته‌ايد، بايد اقدام به توليد آن كنيد. اين مرحله را مي‌توان زمان‌گيرترين، پرهزينه‌ترين و تخصصي‌ترين مرحله دانست.

۳ – اديت ويديو تبليغاتي

ويديو شما چه انيميشن باشد و چه يك ويديوي واقعي، هميشه نياز به اديت دارد. شما بايد:

فوكوس را اصلاح كنيد، نور و رنگ ويديو را تنظيم نماييد، اگر مشكلي در كادربندي وجود دارد، آن را رفع كنيد و …

در صورت نياز به ويديوي تبليغاتي خود زيرنويس اضافه كنيد.

براي ويديو افكت‌هاي صوتي و موسيقي پس‌زمينه بگذاريد.

اگر فكر مي‌كنيد قرار دادن افكت‌هاي تصويري، متن يا … به جذابيت ويديو مي‌افزايد، آن‌ها را به روي ويديو قرار دهيد.

اين مرحله بايد پايان كار توليد ويديو باشد و محتواي ويديويي بعد از گذراندن مرحله ۳ آماده انتشار است.

آموزش اديت ويدئو در دوره بازاريابي ديجيتال آمده است.

 

۴ – اجراي كمپين‌هاي تبليغات ويديويي آنلاين

 

پايان كار توليد ويديو، به معني پايان كار تبليغات ويديويي آنلاين نيست. حالا شما بايد با توجه به دانش خود در مورد تبليغات آنلاين، از اين ويديو در بهترين زمان و مكان استفاده كنيد تا به نتايج مطلوبي كه در نظر داشتيد، برسيد.براي آشنايي بيشتر ويدئوهاي رايگان بهترين دوره بازاريابي ديجيتال را ببينيد.

در اين مرحله شما بايد مخاطبان خود را شناسايي كنيد، بررسي كنيد كه در كدام كانال تبليغاتي حضور دارند و كمپين خود را در همان موقعيت مطلوب اجرا كنيد. البته دنبال كردن مداوم نتايج كمپين و به‌روزساني استراتژي‌ها بر آن اساس، شانس موفقيت شما را بالاتر خواهد برد.

البته اگر توليد محتوا و توليد محتواي تبليغاتي در تخصص همكاران شما نيست، مي‌توانيد اين كار را به عهده يك آژانس تبليغاتي كاربلد بسپاريد. توجه داشته باشيد كه آزانس تبليغاتي را با توجه به نياز خود انتخاب كنيد و به سراغ شركتي برويد كه در توليد محتواي ويديويي مدنظر شما ماهر است و با توجه به بودجه‌اي كه داريد، بهترين نتيجه را به شما عرضه خواهد كرد.

نكاتي براي داشتن بهترين تبليغات ويديويي

خلاقيت، درك پرسوناي مخاطبين و دنبال كردن ايده‌هاي ناب و ارزشمند به شما در خلق يك ويديوي تبليغاتي بهتر و پربازده‌تركمك مي‌كند. البته لازم است به اين نكته توجه داشته باشيد كه يك ايده ثابت لزوما براي برندها و كسب‌و‌كارهاي گوناگون جواب نخواهد داد و شما بايد با توجه به دانشي كه در مورد مخاطبين يك برند داريد و با آزمون و خطا بهترين فرمت تبليغات ويديويي را پيدا كنيد.

با اين وجود روش‌هايي وجود دارند كه دنبال كردن آن‌ها در بيشتر مواقع مي‌تواند شما را به نتيجه مطلوب نزديك‌تر كند و موفقيت تبليغات ويديويي شما را تضمين نمايد. در ادامه چند روش كه جواب‌شان را پس داده‌اند و از روش‌هاي موفقيت آميز به شمار مي‌آيند را با شما به اشتراك خواهيم گذاشت:

ويديوهاي خود را براي نمايش در موبايل بهينه‌سازي كنيد: در عصر حاضر، موبايل‌ها از اهميت روزافزوني برخوردار هستند. اين دستگاه‌هاي هوشمند تقريبا مي‌توانند به تمام نيازهاي شما پاسخ دهند و همين موضوع باعث افزايش تعاملات روزمره افراد با تلفن‌هاي همراه شده است. پس حتما اين نكته را در نظرداشته باشيد كه ويديوهاي شما براي نمايش در صفحه موبايل بهينه‌سازي شده باشند تا ترافيكي كه از اين كانال بدست مي‌آيد را از دست ندهيد. مثلا توليد محتواي ويديويي عمودي را فراموش نكنيد و فونت نوشته‌هاي روي ويديو را طوري تعيين كنيد كه در تلفن‌هاي همراه مختلف خوانا باشند.

چند ثانيه اول را از دست ندهيد: بسته به پلتفرمي كه تبليغات ويديويي خود را در آن منتشر مي‌كنيد شما به طور متوسط ۳ الي ۵ ثانيه فرصت داريد تا توجه مخاطب تبليغات را كسب كنيد و اگر در اين زمان موفق نشويد، احتمالا در بازگشت سرمايه شكست خواهيد خورد. به همين دليل لازم است چند ثانيه اول را دريابيد و براي يك شروع جذاب و پركشش برنامه‌ريزي و ايده‌پردازي كنيد. علاوه بر اين، طوري برنامه ريزي كنيد كه درست در لحظه‌اي كه مخاطب اجازه گذشتن از تبليغ را كسب مي‌كند، منصرف شود و مجذوب ويديو باقي بماند.

ويديوهاي كوتاه،‌ همواره نتيجه بهتري دارند: در ميان ويديوهاي تبليغاتي، ويديوهايي هستند كه با وجود طولاني بودن (يك دقيقه يا بيشتر) باز هم عملكرد خوبي دارند اما اين يك قاعده كلي‌ست كه هرچه ويديو كوتاه‌تر باشد، شانس بيشتري هم براي ديده شدن خواهد داشت و راحت‌تر شما را به نتيجه مطلوب مي‌رساند. پس اگر قصد انتشار تبليغات ويديويي در اپليكيشن‌هاي موبايل يا در سطح وب را داريد، براي يك ويديوي كم‌تر از ۳۰ ثانيه برنامه‌ريزي كنيد يا اگر قصد اجراي كمپين خود در استوري‌هاي اينستاگرام را داريد ويديوهايي با دوره ۱۵ ثانيه بهترين انتخاب هستند.

در ويديوها CTA بگذاريد: كمپين تبليغات ويديويي شما حتما با هدفي خاص برگزار شده است و نبايد همه انرژي و هزينه‌اي كه صرف آن كرده‌ايد، بي‌هدف از بين برود. پس در پايان ويديو، با توجه به هدفي كه داشته‌ايد و با توجه به محتواي ويديوي تبليغاتي يك CTA هدفمند و مناسب بگذاريد و به مخاطب را بفهمانيد كه از او چه مي‌خواهيد و اين CTA قرار است او را به كجا هدايت كند.

زيرنويس ويديو را فراموش نكنيد: طبق آماري كه فيسبوك منتشر كرده است، ۸۵ درصد از ويديوهاي فيسبوك بدون صدا پخش مي‌شوند و اين يعني قرار دادن زيرنويس براي ويديوها يك ضرورت است. انتظار نداشته باشيد كه مخاطب بدون هيچ دانشي در مورد چيستي محتواي ويديوي شما، زمان خود را صرف ديدن آن كند. با قراردادن زيرنويس، عنوان و متن به روي ويديو او متوجه خواهد شد كه قرار است چه چيزي ببيند و انتخاب مي‌كند كه صداي دستگاه را روشن كند يا نه! علاوه بر اين قرار دادن زيرنويس براي ويديوها حاكي از احترام كسب‌و‌كار و برند شما به افرادي‌ست كه مشكلاتي مثل كم‌شنوايي يا ناشنوايي دارند.

براي تبليغات ويديويي از  داستان‌سرايي استفاده كنيد: داستان سرايي يكي از ترفندهايي‌ست كه مي‌تواند اثربخشي تبليغات ويديويي شما را بيشتر از قبل كند و با برانگيختن علاقه و احساسات مخاطب، اثري ماندگارتر بر ذهن او داشته باشد. اگر استراتژي شما ارائه تبليغات ويديويي قبل از فيلم يا در ميان بازي و فيلم است، آن را طوري ارائه كنيد كه افراد با فكر كردن به آن فيلم يا بازي و يا مراجعه دوباره به آن، شما را به ياد آورند و تجربه خوبي از تماشاي ويديوي تبليغاتي شما داشته باشند.

 

با توجه به همه مواردي كه در اين مقاله ذكر شد و با توجه به تاثيرات چشم‌گير تبليغات ويديويي آنلاين بر رفتار مخاطبان، نتيجه مي‌گيريم كه اگر استراتژي تبليغاتي شما شامل اين دسته از تبليغات نمي‌شود، بهتر است در آن تجديدنظر كنيد. چرا كه تعداد مخاطبان تبليغات آنلاين و كانال‌هاي منتشركننده ويديوهاي تبليغاتي در سال‌هاي اخير روند فزاينده‌اي داشته‌اند و محبوبيت آن‌ها نيز روز به‌روز در حال بيشتر شدن است و به همين دليل اين مقاله را نوشتيم تا اگر اطلاعات محدودي در اين زمينه داريد، بتوانيد به كمك اين راهنماي جامع وارد عرصه تبليغات ويديويي شويد و از آن براي بهبود شرايط كسب‌وكار خود بهره بجوييد.در صورت نياز به اطلاعات بيشتر به دوره ديجيتال ماركتينگ مراجعه كنيد.

 

منبع:تپسل

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.