۷ روش بازاريابي ديجيتال در سال ۲۰۲۱

۷ روش بازاريابي ديجيتال در سال ۲۰۲۱

كمترين چيزي كه در تعريف سال ۲۰۲۰ مي‌توان گفت، غيرقابل پيش‌بيني بودن آن است و با گذر از آن وقتش رسيده است تا به برنامه‌هاي موردانتظار خود در سال ۲۰۲۱ نگاهي داشته باشيم.

نكته قابل توجه در سال قبل، مشاركت بيشتر مردم در فضاي آنلاين و شبكه‌هاي اجتماعي بود و در حال حاضر اين روند و برقراري تماس‌هاي ويديويي به عضوي از سبك زندگي جديد ما تبديل شده است. اين امر منجر به ايجاد تغييرات زيادي در نحوه ارتباط برندها با مصرف كنندگان خود شده است.براي آشنايي با روش هاي بازاريابي ديجيتال در بهترين دوره ديجيتال ماركتينگ شركت كنيد.

1. پخش زنده و افزايش محتواي تأثيرگذار

به خاطر شرايط خاص جامعه و تشويق به در خانه ماندن افراد و جلوگيري از تجمع‌هاي حضوري و شلوغ، بسياري از كسب‌وكارهاي مرتبط با خدمات و كالاهاي فيزيكي مشتريان ناگزير شدند تا رويدادهاي حضوري خود براي معرفي محصولات را تعطيل كنند.

علاوه‌بر آن، اعمال محدوديت در رفت‌وآمد شهروندان باعث شد تا بيش از پيش براي برقراي ارتباط با خانواده و دوستان خود به صورت آنلاين در تماس باشند.

اين موضوع باعث شد تا افراد زياد بر بسترهاي آنلاين حضور بيشتري داشته باشند. به طور مثال شركت در ويديو معرفي محصولات شركت، تماشاي لايو چهره‌هاي مطرح و شناخته شده و يا شركت در كلاس‌هاي آنلاين.

در زمان قرنطينه ميزان مشاركت مخاطبان در فعاليت‌هاي لايو تا 50 درصد افزايش يافت، در حالي كه اين آمار براي اينستاگرام به ۷۰٪ رسيد. استفاده از اپليكيشن محبوب TikTok بسيار افزايش يافت و پيش‌بيني مي‌شود اين روند در سال ۲۰۲۱ روند صعودي خواهد داشت.

آمازون لايو هم در زمان شيوع ويروس كرونا كاملاً رو به رشد بود. اينفلوئنسرها براي تبليغ محصولات مورد علاقه خود در طول پخش برنامه‌هاي زنده از اين پلتفرم استفاده مي‌كردند.

1.توجه هوشمندانه كسب‌كارها به مشتري

براساس گزارش‌هاي به دست آمده از Hootsuite در بررسي رفتار كاربران در فضاي آنلاين اعلام مي‌كند:

 

«كسب‌وكارهاي هوشمند، كاملا مي‌دانند كه در زندگي اجتماعي مشتري‌ها و مخاطبان خود چه تاثيري مي‌گذارند و راهكار خلاقانه صحبت و مكالمه با آن‌ها را پيدا مي‌كنند.»

توجه به مشتري

نكته كليدي اين امر، شفافيت است. براي مصرف‌كنندگان يا مشتري‌ها رفتار صميمانه و خوب بسيار حائز اهميت است چراكه اگر غير از اين باشد، مخاطب ارتباط خوبي با خدمات و كسب‌وكار شما برقرار نخواهد كرد. بنابراين برقراري ارتباط پايدار، امري كليدي در اعتبار برند در سال ۲۰۲۱ به حساب مي‌آيد.

ما در سال پيش رو، شاهد برندهاي بيشتري خواهيم بود كه كمپين‌هايي مانند Hilton’s #HotelsForHeroes اجرا مي‌كنند، جايي كه آن‌ها اتاق‌هاي رايگان به خدمت‌گزاران پزشكي مي‌دهند، يا به نوعي، حمايت خود را با دوخت ماسك‌هاي صورت براي افراد، ايفا مي‌كنند.

3. ugc  براي افزايش تجربه مشتري

UGC (User Generated Content) يا محتواي توليد شده توسط كاربر درباره كسب‌وكار و خدمات شما مي‌تواند تاثير به سزايي در افزايش آگاهي و جلب اعتماد از برند شما را بگذارد.

تاكنون هيچ چيزي از تجربه مشتري مهم‌تر نبوده است. احساس رضايت مصرف‌كنندگان در استفاده از خدمات يك برند مي‌تواند تجربه شيرين و لذت‌بخشي را براي آن‌ها به ارمغان آورد. تجربه‌اي كه به ياد ماندني خواهد شو و هر جا صحبت از برند شما شود خواهيد درخشيد.روش ايجاد محتوا توسط مشتريان در دوره ديجيتال ماركتينگ توضيح داده شده است.

مزيت‌هاي محتواي توليد شده توسط كاربر عبارت‌اند از:

خدمات شما به گوش ساير مخاطبان مي‌رسد.

باعث ترغيب مخاطبان به خريد مي‌شود.

اين موضوع باعث مي‌شود تا مخاطبان براي دنبال كردن اخبار و محصولات جديد آن مجموعه بيشتر مشتاق شوند.

مدت‌هاست كه UGC يك روش موثر براي برقراري ارتباط با مشتريان محسوب مي‌شود و يكي از موضوعات رايج در سال ۲۰۲۱ خواهد بود.

4.تأكيد بر اصل پايداري

٪۸۱ از مصرف كنندگان، اشتياق بيشتر يبراي استفاده از محصولاتي هستن كه با محيط زيست سازگارند. اين عدد چندان تعجب آور نيست. در طي دو سال گذشته ما شاهد تغيير رويه برندهايي هستيم كه به سمت آينده‌اي پايدارتر با استفاده از بسته‌بندي و خدمات با كيفيت‌تر و دوست‌دار محيط زيست هستيم. بر همين اساس مصرف‌كنندگان به طور فعالانه در جستجوي برندهايي هستند كه به صورت آگاهانه به اين موضوع توجه مي‌كنند و قابليت بازيافت را نيز دارند.

5. اهميت در مشاركت جريان‌هاي اجتماعي

اين موضوع به مشاركت برندها در جريان‌هاي اجتماعي يك جامعه اشاره دارد مثل جنبش Black Lives Matter. اساس مطالعات انجام شده توسط Accenture نشان مي‌دهد كه موضوعات فرهنگي در تاثير بر رفتار خريد تأثير مي‌گذارد. برندهايي كه واكنش خاصي را نسبت به جرياني نشان نمي‌دهند، احتمالاً در سال ۲۰۲۱ تأثيرات آن را خواهند ديد. از طرف مقابل ، برندهايي كه علناً درگير شدن خود را در موضوعات فراگير به نمايش مي‌گذارند، از مزاياي آن بهره‌مند خواهند شد و ارتباطات عميق‌تري با خريدارانشان برقرار كنند.

۶. افزايش جستجوي صوتي و تصويري

تعداد زيادي از مخاطبان جستجوهاي خود را از طريق ابزارهاي صدا مانند الكسا انجام مي‌دهند و شايد چون بيشتر افردا با توج به شرايط فعلي در خانه هستند زمان كمتري را براي برقرار ارتباط‌هاي خود به صورت تايپ كردن اختصاص مي‌دهند. اما اين فقط جستجوي صوتي نيست كه در سال ۲۰۲۱ غالب خواهد شد و مي‌توان انتظار داشت كه ساير روش‌هاي جستجوي خلاقانه مانند جستجوي تصويري نيز به اوج برسد.

 

ابزاري مانند Google Lens اين امكان را براي كاربران فراهم مي‌كند تا هر آنچه را كه بخواهند جستجو كنند. اين بدان معناست كه بازاريابان بايد تمركز بيشتري بر متن‌ها و تصاوير داشته باشند. طي سال آينده، تصاوير بصورت فزاينده‌اي از اهميت سئو برخوردار خواهند شد.براي يادگيري بيشتر به ويدئوهاي بهترين دوره بازاريابي ديجيتال مراجعه كنيد.

۷. استفاده آسان از مطالب

در سال 2020 افرادي متكي به محتوايي با قابليت مصرف آسان بودند، مواردي مانند پادكست‌هاي قابل استفاده در حين حركت يا خبرنامه‌هايي كه مستقيماً در صندوق‌هاي ورودي مشترك قرار دارند.

مطالعات نشان مي‌دهد كه ۵۵٪ از آمريكايي‌ها به پادكست گوش مي‌دهند، در حالي كه در زمان قرنطينه كامل، اين مقدار 14٪ افزايش يافته است. احتمال مي‌رود خدمات دهندگاني كه سايت خود را براي پشتيباني از جستجوي بصري و صوتي بازطراحي مي‌كنند، درآمد تجارت ديجيتال خود را تا ۳۰٪ افزايش مي‌دهند.

امروزه، تبليغ كنندگان هزينه‌هاي بيشتري را نيز براي پادكست‌ها خرج مي‌كنند كه اين نشان از موفقيت مستمر آن‌ها در سال ۲۰۲۱ است.

محتواي مناسب و آسان در دسترس مانند پادكست‌ها و خبرنامه‌ها به برندها كمك مي‌كند تا ارتباط عميق‌تري با مشتريان برقرار كنند و راهي صميمي‌تر براي برقراري ارتباط برقرار كنند.

آيا شما براي سال 2021 آماده هستيد؟

ماهيت غيرقابل پيش‌بيني سال ۲۰۲۰، برندهاي تجاري را مجبور كرده است تا درباره چگونگي ارتباط با مشتريان خود بيشتر فكر كنند. تعطيلي مغازه‌ها و افزايش سفارشات درب منزل باعث شده است تا افراد وقت بيشتري را به صورت آنلاين و در وبسايت‌هاي خدماتي بگذرانند.

طي ۱۲ ماه آينده، شاهد ادامه اين روند خواهيم بود. جايگزيني و استفاده از ويدئوهاي لايو به شكل قابل توجهي بيشتر مي‌شوند و UGC به عنوان بخشي جدايي ناپذير از هر استراتژي بازاريابي باقي مي‌ماند.براي يادگيري بيشتر موارد گفته شده در دوره بازاريابي ديجيتال شركت كنيد.

منبع: تپسل

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.