۵ گام كليدي براي فروش با بازاريابي ديجيتال

۵ گام كليدي براي فروش با بازاريابي ديجيتال

براي  متخصصان جواني كه تازه وارد بازار كار مي‌شوند، ديجيتال ماركتينگ مبحث بسيار جالبي است. استفاده از رسانه‌هاي ديجيتال مانند ايميل، ويدئو و شبكه‌هاي اجتماعي در راه تسهيل جذب مشتري بسته به عناصر فروش، جنبه‌هاي مختلفي دارد. گاهي اوقات موفقيت در فروش، به شدت به تاكتيك‌ها و استراتژي‌هاي خاص بازاريابي ديجيتال متكي است و اگر به دنبال آن هستيد، داشتن برخي مهارت‌ها، دانش و تجربه خاص در اين زمينه به شما كمك مي‌كند.

در اينجا به برخي اصول اساسي كه لازم است براي حرفه‌اي شدن در زمينه فروش با بازاريابي ديجيتال بدانيد خواهيم پرداخت.

چگونگي شروع فروش با بازاريابي ديجيتال

با مفهوم سفر مشتري آشنا شويد

سفر مشتري

مفهوم سفر مشتري در مبحث بازاريابي ديجيتال داراي اهميت زيادي است. سفر مشتري بالقوه از آشنايي با محصول يا خدمات شما شروع مي‌شود و طي مراحل اين سفر پيشرفت كرده تا در نهايت به خريد منجر شود. اين بازه به سه مرحله آگاهي، بررسي و تصميم‌گيري تقسيم مي‌شود.

 

بازاريابي ديجيتال به تسهيل مراحل اين فرآيند كمك مي‌كند. رسانه‌ها مانند موتورهاي جستجو، ايميل و شبكه‌هاي اجتماعي همه در سه مرحله ذكر شده نقش دارند. اگر مي‌خواهيد نحوه استفاده از استراتژي‌هاي بازاريابي ديجيتال را بدانيد و از آن استفاده كنيد بايد مفاهيم گوناگون مرتبط با اين موضوع را ياد بگيريد و به كار بريد.

 

سعي كنيد به بهترين شكل ممكن با هر مرحله از سفر مشتري آشنا شويد و دركي نسبت به بهترين شيوه‌هاي پيشرفت اين فرآيند پيدا كنيد. به عنوان مثال بايد بدانيد در مرحله آگاهي، چطور بايد به وسيله پست‌هاي بلاگ، فيلم‌ها و يا اينفوگرافيك‌ها توجه مخاطب خود را جلب كنيد. بايد بدانيد كه در مرحله بررسي، چگونه با كمك كتاب‌هاي الكترونيكي، گزارش‌هاي پژوهشي و يا وبينارها در مخاطب علاقه ايجاد كنيد. و به متقاضيان كمك كنيد در مرحله تصميم‌گيري با مطالبي مانند مطالعات موردي و به اعتبار گواهي‌نامه‌هاي مربوط به محصول يا خدمات، نسبت به برند متعهد شوند.

 

سفر مشتري سنگ بناي بازاريابي ديجيتال است. اگر به حرفه فروش با بازاريابي ديجيتال علاقه‌منديد، درك اين مفهوم، بهترين نقطه براي شروع است.

اصول تجزيه‌وتحليل كمپين را بياموزيد

از جمله بزرگترين مزاياي بازاريابي ديجيتال قابليت منحصربه‌فرد رديابي نتايج آن است. به اين معني كه به منابعي دسترسي داريد كه تصوير روشني از بازگشت سرمايه (ROI) حاصل از تلاش‌هاي بازاريابي شما ارائه مي‌دهد.

اگر به شغل فروش با استفاده از بازاريابي علاقه داريد، دانستن روش‌هاي مختلف تجزيه‌وتحليل، معيارها و پلتفرم‌هاي مورد استفاده به شما و آگاهيتان در اين زمينه كمك مي‌كند. اما اين‌كه بدانيد آن ابزار و استراتژي‌ها چه هستند به تنهايي كافي نيست. شما بايد ياد بگيريد داده‌هايي كه از طريق اين ابزار جمع‌آوري مي‌كنيد چگونه به‌كارتان مي‌آيند. تقريبا هر كسي مي‌تواند با استفاده از يك نرم‌افزار تجزيه‌وتحليل، نتايج قابل اندازه‌گيري يك كمپين را به‌دست آورد اما بخش مهم اين كار، تبديل اين اطلاعات به اهداف قابل دسترسي، راه‌حل‌هاي عملي و قدم‌هاي بعدي قابل اجرا در راه پيشرفت است.براي يادگيري اين مورد در دوره بازاريابي ديجيتال شركت كنيد.

بخشي از اين فرآيند، درك اين موضوع است كه كدام جنبه از داده‌ها را براي گزارش مي‌خواهيد. اين كار به شما كمك مي‌كند دريابيد كه چگونه مي‌توان گزارش‌ها را بر اساس عواملي مانند ترافيك وب به‌وسيله منابع اصلي و يا اولين كانورژن به وسيله يك مخاطب پيكربندي كنيد. اگر به حرفه فروش با بازاريابي ديجيتال علاقه‌منديد، اين موضوع به شما كمك مي‌كند تا با انواع گزارش‌هايي كه مي‌توانيد ايجاد كنيد و نتايجي كه از آن‌ها به‌دست مي‌آوريد آشنا شويد و با كمك آن‌ها در مسير درست اين كار قرار بگيريد.براي يادگيري نحوه تحليل گزارش در بهترين دوره بازاريابي ديجيتال شركت كنيد.

حضور آنلاين خود را حفظ كنيد

تاثير حضور آنلاين بر فروش با بازاريابي ديجيتال

شايد توضيح واضحات به‌نظر بيايد اما بايد به اين نكته تاكيد داشت كه موفقيت شما در حرفه بازاريابي ديجيتال به‌شدت به حضور قوي شما در فضاي آنلاين وابسته است. شما قصد داريد شركت‌ها را متقاعد كنيد كه در زمينه مديريت بازاريابي آنلاين و فروش قادريد به آن‌ها كمك كنيد. اگر هويت آنلاين نداشته باشيد، نمي‌توانيد در اين راه رو به پيشرفت قدم برداريد.

 

اطمينان يابيد از پروفايل شبكه‌هاي اجتماعي خود به‌درستي استفاده مي‌كنيد. بهتر است يك بلاگ فعال داشته باشيد تا نشان دهد كه شما به اين زمينه علاقه داريد و به‌طور مداوم در آن فعاليت مي‌كنيد. و اگر واقعا مي‌خواهيد در اين كار برجسته باشيد، وب‌سايت شخصي ايجاد كنيد كه عناصر گوناگون حضور ديجيتال شما را يكپارچه كند و بين آن‌ها پيوند برقرار نمايد.براي يادگيري آن ويدئوهاي دوره ديجيتال ماركتينگ را ببينيد.

نكته مهم ديگر يقين داشتن از اين موضوع است كه كارفرماهاي مختلف مي‌توانند به‌راحتي شما را در اينترنت پيدا كنند و چند نمونه از كارهاي خود را در معرض ديد بگذاريد تا كنجكاوي و علاقه آن‌ها را برانگيزد. اين كه موفقيت در رزومه شما باشد نكته ديگري است اما نمايش دادن موفقيت به‌صورت آنلاين، بسيار جذاب و موثر است.

به دنبال گواهي‌نامه‌هاي مختلف بازاريابي ديجيتال باشيد

پيگيري و كسب گواهي‌نامه‌هاي مرتبط با كار در هر زمينه‌اي براي افراد جوياي كار مفيد و موثر است و بازاريابي ديجيتال نيز از اين قاعده مستثني نيست. ممكن است تحصيلات شما به‌طور مستقيم باعث جذبتان در بازار كار بازاريابي ديجيتال نشود. اگر مورد شما اينگونه بود، گرفتن چند گواهي معتبر مرتبط با بازاريابي ديجيتال كمك بزرگي به رزومه شما خواهد كرد. آن‌گاه جلب توجه كارفرمايان با شروع حرفه‌اي كار شما در اين زمينه هم‌زمان خواهد شد. اين‌گونه دوره‌هاي آموزشي را مي‌توان به‌طور رايگان پيدا كرد و از لحاظ زماني انعطاف‌پذير، گذراند.اما اگر ميخواهيد به وصرت كاربردي و عملي آموزش ببينيد در بهترين دوره ديجيتال ماركتينگ شركت كنيد.

اختصاص وقت براي كسب گواهي‌نامه بازاريابي ديجيتال، انگيزه شما را در يادگيري دقيق‌تر اين رشته و تقويت مهارت‌هاي خود در آن نشان مي‌دهد. همچنين درك واضح‌تري به شما مي‌دهد كه آيا اين رشته انتظارات شما را برآورده مي‌كند و اساسا مناسب شما هست يا خير.

فراتر از نكات بالا -و حتي شايد مهم‌تر از آن‌ها- اين كار شما را به يك كانديد توانا تبديل مي‌كند. اگر گواهي‌نامه مرتبط دريافت كنيد، بهتر و سريع‌تر مي‌توانيد مسئوليت‌هاي موقعيت شغلي بازاريابي ديجيتال را بر عهده بگيريد و به طور موثر آن‌ها را انجام دهيد. پيدا كردن كاركنان مناسب، بزرگترين اولويت هر شركتي هنگام استخدام است.

در اين كار از هر تجربه‌اي استقبال كنيد

نقش تجربيات مختلف در موفقيت فروش با بازاريابي ديجيتال

پرداختن به اين نكته ضروري است. اگر شما مجموعه‌اي از كار را براي نمايش نداشته باشيد، حضور آنلاين شما در مقابل نگاه‌ها مورد خطر قرار مي‌گيرد و كارتان دشوار مي‌شود. بدون داشتن نمونه‌كار عملي هر چقدر هم كه به صورت تئوري قوي باشيد، چگونه مي‌توانيد خود را نشان دهيد؟

 

مي‌توانيد به افرادي كه شخصا مي‌شناسيد كمك رايگان ارائه دهيد. مثلا اگر يكي از نزديكانتان تجارت كوچكي راه انداخته، مديريت كسب‌وكار او را در شبكه‌هاي اجتماعي بر عهده بگيريد. از ابتكار عمل خود استفاده كنيد تا كار به شيوه‌اي رضايت‌بخش انجام شود و از اين راه براي خود رزومه عملي بسازيد. به ياد داشته باشيد كه اگر چنين كاري انجام داديد، از افرادي كه به آن‌ها كمك كرديد توصيه‌نامه دريافت كنيد تا بتوانيد آن را در رزومه خود قرار دهيد. هنگامي كه مسئولين استخدام رزومه شما را بررسي مي‌كنند، وجود گواهي تاييد صلاحيت از صاحبان كسب‌وكار كه مهارت، خلاقيت و اخلاق كاري شما را تاييد كرده‌اند، برايتان اعتبار خوبي خواهد داشت.

اگر هم كسي را در اطرافيان خود نداشتيد، به دنبال انجام پروژه‌هاي كوچك باشيد. مهم اين است كه كاري انجام دهيد. اگر حرفه فروش با بازاريابي ديجيتال را دنبال مي‌كنيد بايد با اين زمينه شغلي آشنا باشيد. كارفرمايان معمولا تمايلي ندارند كه فقط از روي حرف، كاركنان را استخدام كنند. آن‌ها مي‌خواهند مهارت و اشتياق شما را ببينند. اگر بتوانيد نشان دهيد كه مايليد وظايف و مسئوليت‌ها را فعالانه به عهده بگيريد، داشتن مهارت‌هايي كه در رزومه خود به آن‌ها اشاره كرديد قانع‌كننده و باورپذيرتر خواهد بود.

كار فروش با بازاريابي ديجيتال هميشه آسان نيست و ممكن است تحصيلات شما در اين زمينه به تنهايي، شما را براي اين كار آماده نكند. اگر براي درك بهتري مفاهيم و تاكتيك‌هاي مربوط به اين كار وقت بگذاريد و تجربه مرتبط كسب كنيد، در به‌دست آوردن اين شغل خود را در بهترين موقعيت قرار داده‌ايد.

منبع:تپسل

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.