چگونه مي‌توان از تبليغات ويدئويي براي افزايش آگاهي از برند استفاده كرد؟

چگونه مي‌توان از تبليغات ويدئويي كافه بازار براي افزايش آگاهي از برند استفاده كرد؟

يكي از بهترين راه‌هاي افزايش ميزان آشنايي با برند به صورت آنلاين، تبليغات ويدئويي در موبايل است. اگرچه براي تبليغ برند، محصولات يا خدمات راه‌هاي متعددي وجود دارد اما اخيرا روش‌هايي در تبليغات به‌وجود آمده كه نتايج حاصل از آن‌ها، اثرگذارتر بودنشان را نسبت به ديگر روش‌ها اثبات كرده است.اطلاعات بيشتر در بهترين دوره ديجيتال ماركتينگ

 

پيش‌بيني شده كه تا پايان سال ۲۰۲۱ تعداد كاربران تلفن‌هاي هوشمند در جهان به حدود ۴ ميليارد نفر برسد. اين رقم ارتباط زيادي با گسترش تبليغات موبايل دارد. برآوردها نشان مي‌دهد با رويه‌اي كه بازارياب‌ها در پيش گرفته‌اند تنها در آمريكا تا سال ۲۰۲۲، ۲۵ ميليارد دلار صرف تبليغات موبايل مي‌شود. در ايران نيز تبليغات ويدئويي رشد روزافزوني پيدا كرده، طوري‌كه تبليغات ويدئويي در اپليكيشن كافه بازار، ۴۵ ميليون كاربر را مخاطب قرار مي‌دهد. كافه بازار، كه به عنوان بزرگترين فروشگاه برنامه‌هاي اندرويدي ايران شناخته مي‌شود، در بخش فيلم و سريال خود، فضايي ويژه براي مخاطبان ايجاد كرده است. همچنين كسب‌وكارها و تبليغ‌كنندگان مي‌توانند تبليغات ويدئويي خود را به صورت هدفمند به ديد ميليون‌ها مخاطب برسانند.

 

جدا از پتانسيل‌هايي كه بازاريابي ويدئويي براي بازارياب‌ها فراهم كرده، اين يك حقيقت است كه مخاطبان، محتواي ويدئوها را سريع‌تر و راحت‌تر درك مي‌كنند. حتي يك ميكرو ويدئوي ۱۰ ثانيه‌اي مي‌تواند داستان يك برند را طوري تعريف كند كه تعداد زيادي مخاطب، بيش از هر نوع محتواي ديجيتال ديگري بتوانند با آن ارتباط برقرار كنند.

 

با شانس بزرگي كه از اين راه به سراغ بازارياب‌هاي ديجيتال آمده، آن‌ها چگونه بايد در راه افزايش آشنايي با برند با ويدئوهاي موبايل كه منجر به افزايش فروش، درآمد و سود مي‌شود، از اين امكان بهترين بهره را ببرند؟ با خواندن اين مطلب پاسخ تمام پرسش‌هاي خود را درباره تبليغات ويدئويي در موبايل پيدا مي‌كنيد و با كاربردي‌ترين نكات مربوط به تبليغات ويدئوي موثر آشنا مي‌شويد.

 

 

 

تبليغات ويدئويي در موبايل

تبليغات ويدئويي در موبايل

تبليغات ويدئويي در موبايل نوعي از تبليغات ديجيتال هستند كه به شكل ويدئو بر روي دستگاه‌هاي موبايلي مثل تلفن‌هاي هوشمند و تبلت‌ها كه معمولا از اتصالات اينترنتي بي‌سيم استفاده مي‌كنند، نمايش داده مي‌شوند. با توجه به طبيعت اين دستگاه‌ها كه نسبت به دستگاه‌هاي الكترونيكي قديمي كه براي بازاريابي ديجيتال از آن‌ها استفاده مي‌شد (مثل لپ‌تاپ و كامپيوترهاي روميزي)، صفحه‌هاي نمايش كوچك‌تري دارند، اين نوع از تبليغات براي نمايش در صفحاتي با سايز صفحه موبايل طراحي مي‌شوند.براي يادگيري بيشتر در بهترين دوره بازاريابي ديجيتال شركت كنيد.

 

ويژگي ديگر اين دستگاه‌ها كه آن‌ها را براي بازارياب‌ها ايده‌آل‌تر مي‌كند، قابل حمل بودن آن‌هاست. از آن‌جا كه اين دستگاه‌ها هميشه با كاربران همراه هستند، بازارياب‌ها مي‌توانند مخاطبان خود را در هر مكان و هر زماني مورد هدف قرار بدهند.

 

هرچه زودتر بازارياب‌ها به اهميت تبليغات ويدئويي در موبايل پي ببرند، كمپين‌هاي تبليغات ويدئويي آن‌ها بهتر عمل خواهد كرد. تبليغات ويدئويي كافه بازار كه با همكاري تپسل محقق شده است، نمونه‌اي از تبليغات ويدئويي معروف ايران است. علت محبوبيت اين تبليغات، بيشتر بخاطر نمايش آن در موبايل است. اكنون بيش از 80 درصد ترافيك اينترنت دنيا روي موبايل است، پس چه فضايي بهتر از اين!

 

اين نوع از تبليغات ديجيتال نيز مانند انواع ديگر آن، فرمت خاص خود را دارند كه بازارياب‌ها از آن استفاده مي‌كنند.

 

ويدئوهاي پيش‌نمايشي تعاملي در اپليكيشن‌هاي موبايل: اين مدل از تبليغات ويدئويي در موبايل، پيش از آن‌كه كاربر اجازه دسترسي به استفاده از اپليكيشن را داشته باشد، نمايش داده مي‌شوند. زمان اين نوع تبليغات معمولا 10 ثانيه است. در كافه بازار نيز شما امكان تبليغ ويدئوي خود در ابتدا و وسط فيلم و سريال‌ها را داريد. همچنين كاربران امكان رد كردن تبليغات در 10 ثانيه ابتدايي را ندارند.

ويدئوهاي پيش‌نمايشي استاندارد در وب و اپليكيشن‌هاي موبايل: اين نوع از تبليغات ويدئويي در موبايل، در مرورگرهاي وب و اپليكيشن‌هاي موبايل و معمولا پيش از نمايش محتوا، نشان داده مي‌شوند.

ويدئوهاي مستطيلي متوسط سايز ۳۰۰x۲۵۰ وب در تبلت كه با ضربه مخاطب بر روي آن، نمايش داده مي‌شوند: ويدئوهايي مانند مثال‌هاي قبل، با تفاوت در سايز كه به‌صورت تمام‌صفحه و فقط در تبلت پخش مي‌شوند و تنها زماني صدا دارند كه كاربر بر روي ويدئو يك ضربه بزند.

بنرهاي ۳۲۰x۵۰ اپليكيشن‌هاي تلفن هوشمند كه با ضربه مخاطب بر روي آن، نمايش داده مي‌شوند: اين نوع تبليغات موبايل، بنرهاي متحركي هستند كه هنگام تعامل كاربر با اپليكيشن‌هاي تلفن‌هاي هوشمند نمايش داده مي‌شوند. اين تبليغات بيشتر در ميانه‌ي استفاده از اپليكيشن‌هاي بازي نشان داده مي‌شوند.ويدئوهاي  رايگان دوره بازاريابي ديجيتال را ببينيد.

 

 

پس از درك مفهوم تبليغات ويدئويي در موبايل و انواع آن، نوبت به آگاهي از مزاياي اين نوع تبليغات مي‌رسد. همانطور كه گفته شد، با گسترش روزافزون كاربران موبايل، مزاياي تبليغات ويدئويي در موبايل نيز در طول زمان گسترده‌تر مي‌شود.

 

رسيدن به تعداد بالايي از بازديدكنندگان كه با محتوا تعامل برقرار كرده‌اند: تبليغات ويدئويي در موبايل فرصت تعامل مخاطبان با محتوايتان را افزايش مي‌دهد و اقدمات آنان، امكان آشنايي تعداد بيشتري از افراد با شما را برايتان فراهم مي‌كند.

امكان گسترش دسترسي: به وسيله كمپين‌هاي تبليغات ويدئويي، بازارياب‌ها مي‌توانند به غير از مخاطباني كه از كمپين‌هاي مختلف دسكتاپ و فرمت‌هاي ديگر تبليغات به دست مي‌آورند، مخاطبان خود را گسترش داده و با دسترسي به تعداد بيشتري از كاربران موبايل، آشنايي با برند خود را در فضاي آنلاين افزايش دهند.

افزايش ۳ برابري جذابيت، از ديد مخاطبان: از آن‌جا كه مخاطبان با ويدئوها آسان‌تر از ديگر محتواهاي ديجيتال تعامل برقرار مي‌كنند، احتمال آن‌كه ويدئوي شما را تماشا كرده و پس از آن اقدام مناسبي در جهت گسترش آشنايي با برند شما انجام دهند، بيشتر است.

ارائه تبليغات ويدئويي در موبايل با قابليت مشاهده به‌صورت تمام‌صفحه: ديگر ويژگي جالب اين قالب تبليغاتي اين است كه به بازارياب‌ها امكان مي‌دهد براي جلب توجه كامل مخاطب، ويدئوي تبليغاتي را به‌صورت تمام‌صفحه پخش كنند.

 

 

نكاتي درباره موفقيت در تبليغات ويدئويي در موبايل

 

 

از آن‌جا كه كاربرد و اهميت گوشي‌هاي موبايل نسبت به كامپيوترهاي دسكتاپ بيشتر شده است، توجه به تبليغات موبايلي بسيار اهميت دارد. موبايل با بيش از ۲ ميليارد كاربر در سراسر جهان، دلايل بزرگي به بازارياب‌ها مي‌دهد تا از پتانسيل‌هاي بسيارش بهره ببرند. كاربران موبايل روزانه وقت زيادي را صرف پلتفرم‌هاي مختلف شبكه‌هاي اجتماعي كرده و با محتواهاي آن‌ها تعامل برقرار مي‌كنند. بنابراين استفاده درست از اين موقعيت بزرگ و برقراري تعامل با مخاطبان دستگاه‌هاي موبايل  براي بازارياب‌هاي ديجيتال اهميت زيادي دارد.

 

با وجود اين، يك راه خاص و ويژه براي موفقيت در زمينه تبليغات ويدئويي در موبايل وجود ندارد، بلكه نكات مختلفي هست كه به شما كمك مي‌كند در راه بازگشت سرمايه (ROI) از تبليغات ويدئويي در موبايل، موفق‌تر عمل كنيد. تبليغات ويدئويي در اپليكيشن‌هايي مانند كافه‌بازار آگاهي از برند شما را افزايش مي‌دهد و در نهايت شما را به مشتريان بيشتر و درآمد افزون‌تر مي‌رساند. اما براي ساخت ويدئوي بهينه و كارآمد بايد نكات زير را در نظر بگيريد.

 

كافه بازار با وجود ۲۷ ميليون دقيقه تماشاي ويدئو در روز و ارائه ۹۰ ميليون جايگاه تبليغاتي در ماه، نقش مهمي در رشد تبليغات ويدئويي در موبايل در ايران داشته است. گزينه رد كردن آگهي ويدئويي در بازار، پس از ۱۰ ثانيه نمايان مي‌شود كه در مقايسه با ساير پلتفرم‌هاي تبليغات ويدئويي ۴ ثانيه بيشتر است. اما محتواي ارائه شده در تبليغات ويدئويي بازار، خوشايند بودن آن را براي كاربران تضمين كرده است و به تبليغ‌كننده اطمينان مي‌دهد كه پيامش را به مخاطب انتقال مي‌دهد. ديگر مزيت تبليغات ويدئويي در بازار اين است كه به‌خاطر گستردگي مخاطبانش، امكان هدف‌گذاري گروه‌هاي مختلفي از كاربران در آن وجود دارد.

 

 

 

بهينه‌سازي سايز و طول ويدئو

بازاريابي ويدئويي در دستگاه‌هاي موبايل بايد تا حد امكان سبك باشد تا بارگيري آن در تمامي دستگاه‌هاي موبايل سريع صورت بگيرد. وقتي به اين هدف دست پيدا مي‌كنيد كه نسبت به كوتاه بودن طول ويدئو و سنگين نبودن آن از نظر سايز اطمينان داشته باشيد. در اين صورت حتي در ارتباطاتي با پهناي باند نسبتا ضعيف نيز ويدئوي شما سريع‌تر بارگيري مي‌شود. توصيه مي‌شود ويدئوي موبايلي شما ۱۵ ثانيه يا كمتر باشد. فقط مطمئن شويد كه كيفيت ويدئوي شما از بين نرفته و داستان برند شما را به‌خوبي منتقل مي‌كند.براي مطالعه بيشتر ويدئوهاي دوره ديجيتال ماركتينگ را ببينيد.

 

 

 

ارائه پيشنهاد باارزش به مخاطبان

هدف كمپين ويدئويي شما در موبايل، به دست آوردن تبديل (كانورژن) و فروش محصولات يا خدمات بيشتر است. طبيعتا به اين موضوع آگاهيد اما نكته‌اي كه بايد به آن توجه كنيد، اين است كه نبايد فقط محصول يا خدمات خود را در ويدئو تبليغ كنيد، بلكه بايد راهي براي يك اقدام و واكنش باز كنيد. يعني يك كال‌تواكشن براي مخاطب بگذاريد.

 

به‌طور مثال بايد در ويدئوي تبليغاتي خود يك پيشنهاد باارزش به مخاطب ارائه دهيد تا آن‌ها با محتواي شما ارتباط برقرار كنند، آن را به اشتراك بگذارند و در خاطرشان ثبت شود. اين كار مستلزم ايجاد ويدئوهايي باكيفيت است كه موضوعي را به مخاطبان شما آموزش دهند، آن‌ها را سرگرم كنند و يا براي آنان الهام‌بخش باشند. اين‌ها انواع ويدئوهايي هستند كه بيشتر به اشتراك گذاشته مي‌شوند و احتمالا مورد توجه بيشتري قرار مي‌گيرند.

 

داشتن يك استراتژي براي توليد ويدئو هميشه خوب است. اين استراتژي بايد در راستاي ساختن ويدئوهايي باشد كه علاقه قلبي مخاطبانتان را جلب كند و ويدئوي شما را در ذهن آن‌ها ماندگار سازد. به اين وسيله آن‌ها دوباره به سايت شما مراجعه مي‌كنند و اقدامات ديگري انجام مي‌دهند كه باعث افزايش فروش و در نهايت سود شما خواهد شد.

 

از نكات قابل توجه تبليغات ويديويي كافه بازار، امكان هدفگذاري دقيق مخاطبان است. در اين تبليغات هدفگذاري‌ براساس موقعيت جغرافيايي، جنسيت و رده سني (بر اساس موضوعات محتوا) امكانپذير است. به عنوان مثال اگر شما صاحب اپليكيشني براي كودكان هستيد، مي‌توانيد كارتون‌ها و انيميشن‌هاي كافه بازار را به عنوان موضوعات مرتبط با اپليكيشن خود انتخاب كنيد تا تبليغات شما، تنها به مخاطبان اين برنامه‌ها نمايش داده شود.

 

حفظ مشخصه‌هاي خاص برند در ويدئوهاي موبايل

بسياري از بازارياب‌ها فراموش مي‌كنند كه برندينگ در تبليغات ويدئويي ضروري است. زيرا تمركز آن‌ها بر روي جلب توجه مخاطب است و اين باعث مي‌شود حفظ ويژگي‌هاي خاص برند نظير لوگو، رنگ‌هاي برند، مدل فونت و تن صدا را در ويدئو از ياد ببرند. اين مشخصه‌ها، هويت برند را زنده نگه مي‌دارند.

 

وقتي به عنوان بازارياب، ويدئوي تبليغاتي مي‌سازيد بايد حواستان به حفظ اين ويژگي باشد. مهم نيست در كجاي ويدئو اما بايد مطمئن باشيد كه اين مشخصات در ويدئو نشان داده مي‌شوند. مزيت ديگر اين كار، كمك به ماندگاري در ذهن مخاطبان كسب‌وكارتان است. آن‌ها پس از مدتي هرجا ويژگي‌هاي برند شما را ببينند، بي‌درنگ آن را خواهند شناخت.

 

اغلب برندهاي بزرگ مثل اپل، آمازون، مك‌دونالد و… با لوگوها و رنگ‌هاي مخصوص خودشان شناخته مي‌شوند. بنابراين بسيار مهم است به يادتان بماند دست كم لوگوي خود را در تبليغات ويدئويي در موبايل بگنجانيد تا برندتان زنده بماند.

 

 

 

ساخت ويدئوهاي باكيفيت

شبكه‌هاي اجتماعي مثل فيسبوك، اينستاگرام و توييتر ويژگي پخش خودكار ويدئو در دستگاه‌هاي موبايل را دارند. اين يعني ويدئوي شما حتي پيش از آن‌كه مخاطب بر روي آن كليك كند تا صدادار شود، شروع به پخش مي‌كند. معمولا وقتي بر روي اين ويدئوها ضربه‌اي زده شود، آن‌ها به صورت تمام‌صفحه و صدادار پخش مي‌شوند. اما حقيقت اين است كه عمده بازديدكنندگان، صدا را در دستگاه‌هاي موبايل خود فعال نمي‌كنند. اين نشان مي‌دهد كه شما براي جلب توجه مخاطب و رساندن پيام خود به آنان زمان كوتاهي داريد؛ همان چند ثانيه اول، قبل از آن‌كه آن‌ها به پيمايش صفحه ادامه داده و ويدئوي شما را رد كنند.

 

 

تبليغات ويدئويي در اپليكيشن كافه بازار!

تبيغات ويدئويي كافه بازار به شما كمك مي‌كند تا كمپين تبليغات ويدئويي خود را به 40+ ميليون كاربر اپليكيشن بازار نمايش دهيد و آگاهي از برند و تعداد نصب اپليكيشن خود را افزايش دهيد.

 

يكي از راه‌هاي خوب براي رساندن پيام به مخاطب بدون وجود صدا، استفاده از متن (كپشن) در ويدئوست. كپشن‌ها يا متون راه بسيار ساده اما بزرگي در رساندن پيام شما هستند. اما يادتان باشد استفاده بي‌رويه از متن هم در ويدئو كار جالبي نيست.

 

 

 

وجود يك كال‌تو اكشن (CTA) واضح

حتي اگر ويدئوي بسيار خوبي براي تبليغ موبايلي خود بسازيد، اگر كال‌تو اكشن واضحي نداشته باشيد نمي‌توانيد مخاطبان خود را به انجام هيچ اقدامي تشويق كنيد. به‌طور كلي يكي از مهم‌ترين كارهايي كه بايد در ويدئوي خود انجام دهيد، مشخص كردن اين است كه مخاطب بايد چه اقدامي انجام دهد؟ دعوت به يك اقدام مي‌تواند كليك بر روي دكمه‌هايي مانند «بيشتر بدانيد»، «ثبت نام كنيد»، «دانلود كتاب»، «عضويت» و… باشد.

 

بدون وجود يك كال تو اكشن شفاف، كمپين موبايلي شما از رسيدن به نتايج مطلوب بازمي‌ماند.

 

بهترين مكان‌هاي قرار گرفتن CTA:

 

Pre-roll: دكمه CTA را پيش از شروع ويدئو قرار دهيد كه حتي اگر مخاطب كل ويدئو رو نديد، CTA را ببيند.

Mid-roll: دكمه CTA را جايي ميان شروع و پايان ويدئو قرار دهيد تا مخاطب زماني آن را ببيند كه به نقطه اوج برقراري تعامل با ويدئوي موبايلي شما رسيده است.

Post-roll: دكمه CTA را در انتهاي ويدئو قرار دهيد تا مخاطبي كه بيشترين علاقه را داشته و كل ويدئوي شما را تماشا كرده آن را ببيند. ضمن اين‌كه در اين مرحله احتمال اين‌كه محصول يا خدمات شما را بخرد بيشتر است.

اگر مي‌خواهيد براي افزايش نصب اپليكيشن خود، از تبليغات ويدئويي كافه بازار استفاده كنيد، استفاده از كال‌تو اكشن براي شما لازم و ضروري است. نحوه كاركرد اين بخش هم به اين شكل است كه وقتي كاربر روي دكمه نصب اپليكيشن كليك مي‌كند، ويدئوي در حال پخش، قطع نمي‌شود بلكه نصب اپليكيشن، هم زمان با پخش ويدئو شروع مي‌شود و پس از اتمام ويدئو، نوتيفيكيشن نصب آن ظاهر مي‌شود. اين كار هم موجب كند شدن سرعت پخش ويدئوها نمي‌شود و هم كاربر را در هنگام تماشاي ويدئو آزار نمي‌دهد.

 

 

 

بهينه‌سازي ويدئو براي تمامي پلتفرم‌هاي شبكه‌هاي اجتماعي

از آن‌جا كه كاربران با دستگاه‌هاي گوناگون موبايل از پلتفرم‌هاي شبكه‌هاي اجتماعي بازديد مي‌كنند، اگر وقت خود را پيش از ارسال ويدئو در تمامي پلتفرم‌هاي رسانه‌هاي اجتماعي بر روي بررسي آن بگذاريد، به نفعتان تمام مي‌شود.

 

ابعاد مناسب هر پلتفرم شبكه‌هاي اجتماعي را در تصوير زير مشاهده كنيد:

 

ابعاد مناسب هر پلتفرم شبكه‌هاي اجتماعي

جمع‌بندي مطلب

 

تبليغات ويدئويي در موبايل و بازاريابي، يكي از مهم‌ترين راه‌هاي تعامل با مخاطب است. از اين رو بسيار مهم است كه بازاريا‌ب‌هاي ديجيتال موثرترين راه‌هايي كه منجر به انجام يك اقدام به‌وسيله مخاطبان، تبديل شدن آن‌ها، خريد و يا ايجاد اشتراك مي‌شود را بدانند.

 

مهم است كه بازارياب‌ها بدانند چه كاري به‌طور خاص براي هر برند بهتر جواب مي‌دهد و دقيقا چه زماني بايد آن را اجرا كرد. درك نيازهاي مخاطب به شما كمك مي‌كند تبليغات ويدئويي در موبايل را بهتر اجرا كنيد. اگر بدانيد مخاطبان هدف شما بيشترين وقت خود را در كدام شبكه اجتماعي مي‌گذرانند، مي‌توانيد به موثرترين شيوه آن‌ها را مورد هدف تبليغات خود قرار دهيد. يا اگر فكر مي‌كنيد مخاطبان شما عاشق فيلم و سريال هستند، اپليكيشن كافه بازار بهترين گزينه است.

 

اگر در ابتداي راه تبليغات ويدئويي هستيد، از اين‌كه از مخاطبان خود بخواهيد در بخش نظرات به ارتقاي پست شما كمك كنند، اجتناب نكنيد. و همچنين اگر درباره موضوعي شك داريد، از پرسيدن آن در بخش نظرات خودداري نكنيد.

 

نظرات خود را نيز درباره دنياي تبليغات ويدئويي در موبايل با ما به اشتراك بگذاريد.

منبع: تپسل

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.