تازه‌ترين‌ها درباره رتبه صفحه در گوگل در سال ۲۰۲۱

تازه‌ترين‌ها درباره رتبه صفحه در گوگل در سال ۲۰۲۱

اگر در زمينه سئوي وبسايت فعاليت كرده باشيد حتما به ياد مي‌آوريد كه چقدر از زمان خود را صرف تلاش بر روي افزايش رتبه صفحه مي‌كرديد. رتبه صفحه در سئو معيار مهمي محسوب مي‌شد كه همه سعي در بهبود و ارتقاي آن داشتند.در بهترين دوره ديجيتال ماركتينگ شركت كنيد.
بهبود رتبه صفحات سايت كه معمولا با كمك بك‌لينك‌ها اتفاق مي‌افتد، به معناي بالاتر رفتن جايگاه قرارگيري شما در نتايج موتورهاي جستجو و در نتيجه جذب ترافيك بيشتر است.
اما چه اتفاقي براي مفهوم «رتبه صفحه» افتاد؟ اين روزها به ندرت درباره آن حرفي شنيده مي‌شود. درحالي كه رتبه صفحه هنوز در رتبه‌بندي گوگل استفاده مي‌شود و داراي اهميت است، حتي اگر اخيرا نكته‌اي درباره آن نشنيده باشيد. در مطلب پيش رو، هر آنچه كه نياز داريد درباره رتبه صفحه در گوگل در سال ۲۰۲۱ بدانيد برايتان شرح داده شده است.براي اطلاعات بيشتر در بهترين دوره بازاريابي ديجيتال شركت كنيد.
 
رتبه صفحه در گوگل چيست؟رتبه صفحه در گوگل (Google PageRank) مفهوم بسيار پيچيده‌اي دارد اما در اين مطلب سعي كرده‌ايم جزييات آن را به‌صورت قابل فهمي شرح دهيم.
رتبه صفحه در حقيقت براي ارزش‌گذاري صفحات بر پايه كيفيت و كميت لينك‌هايي كه به آن‌ها داده شده از فرمول‌هاي رياضي استفاده مي‌كند.
فرمول رتبه‌بندي صفحه براي تشخيص قدرت سايت شما، تعداد لينك‌هاي داخلي و خارجي و رتبه صفحات آن لينك‌ها را بررسي مي‌كند. اين فرمول با استفاده از مقياس لگاريتمي در دامنه مقادير ۰ تا ۱۰، به سايت نمره مي‌دهد. هرچه رتبه صفحه بالاتر باشد، قدرت و اعتبار آن صفحه بيشتر است.
 
نوار ابزار رتبه صفحه چيست؟در گذشته نوار ابزاري وجود داشت كه رتبه هر صفحه‌اي از وب كه مي‌خواستيد را به شما نشان مي‌داد. اما گوگل در سال ۲۰۱۶ اين ابزار را حذف نمود و از آن زمان به بعد، موضوع رتبه صفحه را براي كاربران اينترنت به شكل يك راز باقي گذاشت. مشكل اين ابزار آن بود كه كارشناسان سئو را دچار وسواس مي‌كرد و باعث مي‌شد مدام جستجو نمايند تا راه‌هايي براي دستكاري اين عدد پيدا كنند.
مضاف بر اين اساسا گوگل به اين نتيجه رسيد كه عمومي كردن اين رتبه براي صاحبان وبسايت ارزش چنداني ندارد و از همين رو تصميم گرفت سرمايه‌گذاري در آن را متوقف كند.
نوار ابزار رتبه صفحه سايتآيا گوگل هنوز از رتبه صفحه استفاده مي‌كند؟پاسخ سوال بالا مثبت است و گوگل هنوز از رتبه صفحه استفاده مي‌كند. با اين‌كه صاحبان وبسايت‌ها ديگر به اين معيار دسترسي ندارند اما گوگل هنوز اين مفهوم را در الگوريتم‌هاي خود بررسي مي‌كند.ويدئوهاي رايگان دوره ديجيتال ماركتينگ را ببينيد.

مديااد، به شما كمك مي‌كند تا كمپين‌هاي تبليغاتي كسب‌وكار خود را در معتبرترين وب‌سايت‌هاي ايراني اجرا كنيد و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدفتان قرار دهيد و فروش خود را چندين برابر كنيد. 
اهميت رتبه صفحه چقدر است؟معيار روشني از ميزان اهميت مفهوم رتبه صفحه در دست نيست. در ميان بيش از ۲۰۰ فاكتور مهم در رتبه‌بندي گوگل، داده‌اي از ميزان اولويت هيچ‌كدام از اين عوامل فراهم نشده است. اما نكته‌اي كه واضح است، نقش مهمي است كه بك‌لينك‌ها در موفقيت سئو بازي مي‌كنند. بنابراين مي‌توان مطمئن بود كه رتبه صفحه هنوز نقشي در رتبه‌بندي صفحات وبسايت دارد.
در كالج تپسل بخوانيد!  ۵ گام كليدي براي فروش با بازاريابي ديجيتالصرف وقت بر روي بهبود رتبه سايت احتمالا بهترين كاري كه مي‌توانيد براي سايت خود انجام دهيد نيست اما ساختن بك‌لينك‌هاي قوي مرتبط با محتوا براي وبسايتتان يك استراتژي سئويي است كه نمي‌توان تاثير آن را انكار كرد. شايد نتوانيد اين بهبود را به شكل يك معيار ببينيد اما اثرش را بر ترافيك ارگانيك سايت خود خواهيد ديد.
 
چه عواملي بر رتبه صفحه سايت در گوگل تاثير مي‌گذارند؟رتبه صفحه سايت در گوگلعواملي وجود دارند كه براي اثرگذاري مثبت بر روي رتبه صفحه سايت خود بايد آن‌ها را بدانيد. برخي از آن‌ها را در ادامه معرفي كرده‌ايم.علاوه بر اين موارد ويدئوهاي رايگان دوره بازاريابي ديجيتال را ببينيد.
 
۱. بك‌لينك‌هااصلي‌ترين روش بهبود رتبه صفحه استفاده از بك‌لينك‌هاست. هرچقدر كه وبسايت‌هاي معتبرتر و البته مرتبط‌تري به شما لينك شوند، رتبه صفحه شما بالاتر مي‌رود. براي ايجاد بك‌لينك‌هاي باارزش كارهاي زير را انجام دهيد:
با اينفلوئنسرها و اعضاي انجمن‌هايي كه در حوزه كسب‌وكارتان وجود دارد ارتباط برقرار كنيد.اينفوگرافي‌ها، وبينارها و ويدئوهاي اصولي درست كنيد. از هر ابزار خلاقانه‌اي كه مي‌تواند صاحبان وبسايت‌ها را به اشتراك لينك با محتواي شما تشويق كند استفاده كنيد.در انجمن‌ها و فروم‌هايي كه به كسب‌وكارتان مرتبط است شركت كنيد.محتواهاي خود را در شبكه‌هاي اجتماعي منتشر كرده و افراد مرتبط با محتوا را روي آن تگ كنيد تا آن‌ها هم بتوانند محتواي شما را با مخاطبين خود به اشتراك بگذارند.محتواهاي جالب و منحصربه‌فرد توليد كنيد.ساختن بك‌لينك يكي از بهترين راه‌ها براي رشد وبسايت شماست اما بايد به‌درستي انجام شود. اعتبار خود را حفظ كنيد و در گروه‌ها و انجمن‌ها به هرزنامه (اسپم) تبديل نشويد. و از همه مهم‌تر اين‌كه محتوايي توليد كنيد كه افراد بتوانند با آن تعامل برقرار نمايند.
كار ديگري كه بايد انجام دهيد حذف بك‌لينك‌هاي بد است. همچنين خوب است بدانيد كه لينك گرفتن از صفحاتي كه لينك‌هاي بسيار زيادي دارند براي بهبود رتبه صفحه مناسب نيست. هر لينك ديگر در صفحه‌اي كه لينك شما در آن وجود دارد، از ارزش لينك شما مي‌كاهد بنابراين اگرچه وجود لينك در مدل دايركتوري ممكن است در برخي شيوه‌ها ارزشمند باشد، اما كمك چنداني به بهبود رتبه صفحه‌تان نمي‌كند.
 
۲. لينك‌دهي داخلييكي از تاكتيك‌هاي موثر سئويي كه دست كم گرفته شده لينك‌دهي داخلي است. استفاده از اين تكنيك تاثير زيادي بر رتبه صفحه و ترافيك سايت شما خواهد گذاشت. به عنوان نمونه، هميشه صفحه نخست (هوم‌پيج) سايت شما رتبه صفحه بالاتري دارد زيرا تعداد وبسايت‌هايي كه به آن لينك داده‌اند بيشتر است. هر لينك از صفحه نخست سايت شما به صفحات ديگر سايتتان اعتبار صفحه‌اي كه به آن لينك داده شده را تقويت خواهد كرد. علاوه بر اين مي‌توانيد از ابزار سئو براي شناسايي صفحاتي كه در سايتتان قدرت بيشتري دارند استفاده كنيد و با لينك‌دهي اين صفحات به صفحه‌هاي ضعيف‌تر (در صورت داشتن ارتباط محتوايي) آن‌ها را تقويت نماييد.

تبليغات ويدئويي در اپليكيشن كافه بازار!تبيغات ويدئويي كافه بازار به شما كمك مي‌كند تا كمپين تبليغات ويدئويي خود را به 40+ ميليون كاربر اپليكيشن بازار نمايش دهيد و آگاهي از برند و تعداد نصب اپليكيشن خود را افزايش دهيد.
در كالج تپسل بخوانيد!  لينكدين ماركتينگ چيست؟ ۱۶ راهكار براي موفقيت در لينكدينيك ترفند هم اين است كه به گوگل آناليتيكس سر بزنيد. معمولا صفحاتي كه بيشترين ترافيك ارگانيك را دارند، داراي بالاترين اعتبار هستند. بنابراين براي تقويت سريع صفحاتي كه از نظر سئويي ضعيف‌ترند مي‌توانيد از لينك دادن به آن صفحات معتبرتر استفاده كنيد؛ اما فقط در صورتي‌كه از لحاظ محتوايي به هم مرتبط باشند.
 
۳. لينك‌دهي خارجي يكي از بزرگترين شايعاتي كه درباره لينك‌دهي خارجي گفته مي‌شود اين است كه اين كار مي‌تواند رتبه صفحه سايت شما را كاهش دهد؛ اين موضوع صحت ندارد. به ياد داشته باشيد كه كل فرضيه رتبه صفحه بر پايه لينك‌دهي مي‌گردد.
اگرچه تعداد لينك‌هاي داده شده به يك صفحه ممكن است بر ارزش صفحه‌اي كه به آن لينك داده شده تاثير بگذارد اما به شما به عنوان لينك‌دهده لطمه‌اي نمي‌رساند. اگر منبع مرتبطي با محتواي خود داريد كه مي‌دانيد براي مخاطبانتان مفيد است، در محتواي خود به آن منبع لينك بدهيد.
 
آيا مي‌توانيد رتبه صفحه سايت خود را بدانيد؟متاسفانه راهي براي پيدا كردن رتبه صفحه به صورت دقيق وجود ندارد. برخي وبسايت‌ها مدعي اين هستند كه مي‌توانند رتبه صفحه سايت شما را مشخص و اعلام كنند اما از آنجا كه اين ابزارها تاييد نشده‌اند، نمي‌توان به دقتِ داده‌هايي كه ارائه مي‌دهند استناد و اعتماد كرد.
ديگر ابزارها (مثل SEMrush، Ahrefs و Moz) همگي نسخه اختصاصي ارزش‌گذاري عددي خود را ايجاد كرده‌اند كه هدف از آن به دست آوردن مقادير مشابه رتبه صفحه بوده است.
به عنوان مثال SEMRush چيزي به نام «نمره اعتبار» دارد كه مقدار عددي را ارائه مي‌دهد كه نشان مي‌دهد يك بك‌لينك از وبسايت تا چه ميزان مي‌تواند مفيد باشد. اين نمره بر پايه موارد زير به دست مي‌آيد:
ترافيك ماهانه يك وبسايتجايگاه نسبي كليدواژهداده بك‌لينكاما گوگل در الگوريتم رتبه‌بندي خود از اين نمره استفاده نمي‌كند. بنابراين اين نمره‌ها جايگزين رتبه سايت نيستند و تنها مي‌توانيد به عنوان راهنماي سنجش اعتبار وبسايت خود از آن‌ها استفاده كنيد.
درحالي‌كه بيشتر كارشناسان سئو ديگر به رتبه صفحه فكر نمي‌كنند و براي بهينه‌سازي آن نيز تلاشي نمي‌كنند، درك اين مفهوم همچنان ارزش دارد. در نهايت اگر شما در حال ايجاد بك‌لينك، بهبود لينك داخلي و استفاده از لينك‌هاي خارجي هستيد، در حقيقت به رتبه صفحه سايت خود اهميت مي‌دهيد. آيا راهكارهاي ديگري براي بهبود اعتبار صفحه خود نزد گوگل مي‌شناسيد؟ اين راهكارها چه هستند؟

 

منبع: https://college.tapsell.ir/google-pagerank/#mce_temp_url#

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.