چگونه در پاندمي ويروس كرونا كسب‌وكار خود را توسعه دهيم؟

چگونه در پاندمي ويروس كرونا كسب‌وكار خود را توسعه دهيم؟تاريخ هرگز دسامبر 2019 و آغاز شيوع ويروس كرونا در ووهان چين را فراموش نخواهد كرد. اين ويروس به سرعت در سراسر جهان انتشار پيدا كرد و عليرغم همه پيشرفت‌هايي كه در سال‌هاي اخير در دانش و تكنولوژي اتفاق افتاده است هنوز و پس از گذشت حدود يك سال درمان قطعي براي اين بيماري وجود ندارد. در اين دوره پاندمي، بسياري از كشورها ناگريز اقدام به قرنطينه و اعمال محدوديت‌هاي مختلفي جهت جلوگيري و قطع زنجيره انتقال بيماري كردند. به همين دليل آسيب‌هاي زيادي به برخي از كسب‌وكارها وارد شد. اما همين مسئله زمينه‌ساز رشد هم بوده است.

آموزش ديجيتال ماركتينگ

دلايلي مانند ترجيح افراد به ماندن در خانه و خروج كمتر از منزل، مجازي شدن مدارس و دانشگاه‌ها، دوركاري تعداد زيادي از كارمندها، برقراري ارتباط به صورت مجازي، آنلاين شدن بسياري از دوره‌ها و سمينارها، افزايش ميزان خريد آنلاين و بسياري از موارد ديگر موجب رشد چشمگير فعاليت بر بستر فضاي آنلاين شده است.

آمار رشد برخي از كسب‌وكارها در دوران كرونابسياري از شركت‌ها سود سرشاري از فعاليت‌هاي ديجيتال خود در زمان پاندمي داشته‌اند. موارد زير نمونه‌هايي از شركت‌هايي هستند كه 

دوره هاي آموزشي ديجيتال ماركتينگ

در دوران ويروس كرونا توانسته‌اند رشد داشته باشند:
شركت آمازون رشد 4 درصدي را تجربه كرده است و ميزان ثروت آن ۱.۱ تريليون دلار افزايش يافته و براي پاسخگويي به سفارشات آنلاين حدود صد هزار نيروي جديد جذب كرده است!شبكه اينترنتي نتفيليكس نيز در سه ماهه اول امسال 183 مليون كاربر جديد از سراسر دنيا داشته است كه در مقايسه با سال قبل افزايش 23 درصدي داشته است.طبق گزارش شركت Adobe فايل‌هاي استفاده شده با فرمت PDF نسبت به بازه زماني سال گذشته 50 درصد افزايش يافته است!اپليكيشن زوم نيز در ماه آوريل و به دليل افزايش برگزاري كنفرانس‌هاي آنلاين به ركورد استفاده 300 مليون نفر در يك روز رسيده است. سود بدست آمده اين شركت نسبت به سال گذشته 169% افزايش يافته است.چگونه در پاندمي ويروس كرونا كسب‌وكار خود را توسعه دهيم؟با توجه به تعطيل شدن بسياري از كسب‌و‌كارها، رفتار مشتريان هم تغيير زيادي داشته است. درآمدها كاهش يافته و اوقات فراغت و مصرف اينترنت افزايش يافته است. اين اتفاقات باعث شد، كه مخاطبان بالقوه زيادي به فضاي ديجيتال اضافه شوند.

بهترين دوره بازاريابي ديجيتال

كه براي جذب آن‌ها نياز به استراتژي مناسب و برنامه ريزي درست است.
بسياري از افرادي كه علاقه و آشنايي زيادي با پلتفرم‌هاي آنلاين نداشته‌اند اما با توجه به شرايط پيش آمده ناگزير به استفاده از آن‌ها شده‌اند. اين مسئله تقاضا براي مواردي مانند درخواست eBook، كارگاه و دوره‌هاي آموزشي آنلاين، خريد آنلاين، پلتفرم‌هاي پخش فيلم و سريال، اپليكيشن‌هاي تماس تصويري و گروهي، اپليكيشن‌ها و برنامه‌هاي ورزشي، نكات تغذيه و سلامتي، محتوا انگيزشي، بازي و سرگرمي، دستور غذاهاي خانگي ، نگهداري گل و گياه و لوازم مرتبط با آن، در خواست لباس راحتي و بسياري از موارد ديگر را با افزايش چشمگيري مواجه كرده است. اين تقاضا فرصت بي‌نظيري پيش‌روي همه كساني كه به دنبال رشد و پيشرفت هستند گذاشته است.
در كالج تپسل بخوانيد!  نقش سلفي در بازاريابيشما نيز با چند اقدام ساده مي‌توانيد كسب‌وكار خود را توسعه دهيد و به يك كسب و كار آنلاين تبديل شويد. در ادامه به بيان اين موارد مي‌پردازيم.

دوره بازاريابي اينترنتي



مديااد، به شما كمك مي‌كند تا كمپين‌هاي تبليغاتي كسب‌وكار خود را در معتبرترين وب‌سايت‌هاي ايراني اجرا كنيد و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدفتان قرار دهيد و فروش خود را چندين برابر كنيد.نوشتن بيزينس پلن براي دوران كرونا1. بيزينس پلن داشته باشيدبا نوشتن بيزينس پلن يك چشم انداز براي فعاليت كسب‌وكار خود در فضاي آنلاين تعريف مي‌كنيد؛ هدف‌ها و استراتژي‌ها را مشخص كرده و براي رسيدن به آن‌ها برنامه‌ريزي مي‌كنيد؛ منابع و هزينه‌هاي پيش رو و ميزان درآمد و سود مورد انتظار را پيش‌بيني مي‌كنيد؛ مخاطبان هدف را شناسايي كرده و نقاط قوت و ضعف و فرصت‌ها و تهديدها را مي‌شناسيد؛ الويت‌ها را پيدا مي‌كنيد؛ وظايف و مسئوليت‌هاي مشخص مي‌شود و همچنين فعاليت‌هاي آتي را طرح ريزي كرده و بودجه‌بندي را در نظر مي‌گيريد. حالا يك ديد كلي از آنچه كه مد نظر شماست و براي رسيدن به اهداف مشخص شده بايد انجام دهيد، را داريد.
استفاده از پلتفرم هاي آنلاين در دوران كرونا2. از انواع پلتفرم‌هاي آنلاين استفاده كنيدشما مي‌توانيد از پلتفرم‌هاي خريد و فروش آنلاين مثل ديجيكالا در نمونه‌هاي ايراني و آمازون در نمونه‌هاي خارجي استفاده كنيد يا سايت فروشگاه آنلاين خود را راه‌اندازي كرده و در ساده‌ترين حالت از شبكه‌هاي اجتماعي براي شروع فروش محصولات استفاده كنيد. با كمي تحقيق و توجه به اندازه كسب‌و‌كار و بودجه‌اي كه براي شروع در نظر گرفته‌ايد، گزينه مناسب خود را پيدا كنيد. با استفاده از پلتفرم‌هاي آنلاين به مشتريان خود اين فرصت را مي‌دهيد تا در هر زمان و هر مكاني امكان خريد محصولات شما را داشته باشند و به مراجعه حضوري نيازي نباشد. همچنين شما مي‌توانيد هزينه‌هاي اجاره و خريد فروشگاه، هزينه‌هاي پرداختي به فروشنده‌ها و ديگر هزينه‌هاي جانبي يك فروشگاه فيزيكي را كاهش داده و از آن براي گسترش كسب‌و‌كار خود استفاده كنيد.

آموزش بازاريابي ديجيتال


توليد محتوا در دوران كرونا
تبليغات ويدئويي در اپليكيشن كافه بازار!تبيغات ويدئويي كافه بازار به شما كمك مي‌كند تا كمپين تبليغات ويدئويي خود را به 40+ ميليون كاربر اپليكيشن بازار نمايش دهيد و آگاهي از برند و تعداد نصب اپليكيشن خود را افزايش دهيد.
3. توليد محتوا را جدي بگيريدمحتواي مناسب يكي از مهم‌ترين اركان فروش آنلاين است. سعي كنيد عكس‌ها و ويديوهاي باكيفيت از محصول تهيه كنيد و توضيحات كاملي براي محصول ارائه دهيد. مقالات متعدي در خصوص كاربردهاي محصول و هر آنچه كه مربوط به صنعت و محصول شما است، آماده كنيد. با محتواي مناسب، شما زمينه اعتماد مشتريان خود را فراهم كرده و آن‌ها را جذب كسب‌و‌كار و محصولات يا خدمات خود مي‌كنيد. اگر مشتريان شما از محتوا استفاده كرده و آن را به اشتراك بگذارند، امكان جذب مخاطب جديد نيز براي شما فراهم مي‌شود. توليد محتوا به بهبود سئو سايت شما نيز كمك زيادي كرده و باعث مي‌شود افرادي كه در جست‌و‌جوي خدمت يا محصول شما هستند، راحت‌تر شما را پيدا كنند.
در كالج تپسل بخوانيد!  چگونه يك آژانس ديجيتال ماركتينگ خوب انتخاب كنيم؟تبليغات آنلاين در دوران كرونا4. تبليغات آنلاين را فراموش نكنيدتبيلغ براي هر كسب‌و‌كاري ضروري است. حال كه شما در فضاي آنلاين شروع به فعاليت كرده‌ايد امكان استفاده گسترده از انواع تبليغات در اين فضا را داريد. يك پلن تبليغاتي طراحي كنيد. در صورتي كه شناخت كافي در اين حوزه نداريد با كمك ادنتورك‌هاي معتبري مثل تپسل و مديااد مي‌توانيد يك پلن تبليغاتي متناسب با نياز و بودجه خود داشته باشيد. استفاده از انواع تبليغات بنري، درون‌اپليكيشن، همسان، ويديويي، بهينه‌سازي موتورهاي جست‌وجو (SEO)، تبليغ در شبكه‌هاي اجتماعي، اينفلوئنسر ماركتينگ و … مي‌توانيد تاثير به‌سزايي بر فروش يا ساير اهدافي كه در نظر داريد، داشته باشد. مزيت تبليغات آنلاين اين است كه با هر بودجه‌اي قابل اجرا است و براي شروع نياز به بودجه هنگفتي نداريد. همچنين به دليل قابليت در نظر گرفتن KPI‌هاي دقيق، قابل سنجش نيز است.

بهترين دوره ديجيتال ماركتينگ


بهينه‌سازي كنيد.5. بهينه‌سازي كنيددر نهايت پس از گذشت زمان و شروع فعاليت در حوزه ديجيتال، شما اطلاعات ارزشمندي كسب مي‌كنيد كه با استفاده از اين اطلاعات مي‌توانيد برنامه‌هاي خود را بازبيني كرده و نقاط قوت و ضعف خود را شناسايي كنيد. با اين اطلاعات مي‌توانيد براي افزايش نرخ بازگشت سرمايه يعني نرخ پول به دست آمده نسبت به پول سرمايه‌گذاري شده (Return on Investment كه به اختصار ROI خوانده مي‌شود)، برنامه‌ريزي كنيد.

دوره مجازي ديجيتال ماركتينگ

با بررسي عملكرد خود مي‌توانيد ارزش بيشتري خلق كنيد و هزينه‌ها را كاهش دهيد. بهترين روش‌هاي توليد، تبليغات، حمل‌و‌نقل، نيروي انساني و هر آنچه كه مربوط به كسب‌و‌كار شما است را در نظر بگيريد.

منبع: تپسل

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.