بازاريابي ديجيتال (ديجيتال ماركتينگ) چيست؟

ديجيتال ماركتينگ يا بازاريابي ديجيتال چيست و چرا اهميت دارد؟ با نفوذي كه اكنون اينترنت دارد، شايد باور كردن اين كه تعداد كاربران اينترنت هر روز بيشتر مي‌شود، دشوار باشد. براساس مطالعات مركز پژوهشي Pew در سه سال گذشته استفاده مرتب از اينترنت در ميان بزرگسالان پنج درصد رشد داشته است و اين موضوع رفتار خريد مشتريان را نيز با خود تغيير داده است.

اين بدان معني است كه بازاريابي سنتي ديگر به اندازه‌ي گذشته كارآمد نخواهد بود.
ماركتينگ همواره به اين مسئله مي‌پردازد كه چگونه در زمان و مكان مناسب با مخاطبان خود ارتباط برقرار كنيم. در دنياي امروز اين موضوع به اين معني است كه شما بايد در جايي كه مخاطبان زمان زيادي در آن صرف مي‌كنند (يعني اينترنت) به سراغ آن‌ها برويد. بازاريابي ديجيتال به هر شكلي از بازاريابي اشاره دارد كه در فضاي اينترنت انجام مي‌شود.

بازاريابي درونگرا (Inbound Marketing) موضوعي است كه اكنون توجه زيادي را به خود جلب كرده و به عنوان روشي كارآمد براي جذب، جلب تعامل و سرگرم كردن مشتريان در فضاي آنلاين شناخته مي‌شود. با وجود جذابيت‌هاي بازاريابي ديجيتال، سوالات زيادي در مورد نحوه كاركرد روش‌هاي مربوط به آن وجود دارند. مديران بسياري درگير جزئيات انتقال بودجه‌ي بازاريابي خود از فضاي آفلاين به فضاي آنلاين هستند. وجود چنين دغدغه‌هايي سبب شد كه اين متن براي پاسخ به سوالات فعالان حوزه بازاريابي آماده شود. در ادامه به پاسخ سوالاتي مي‌پردازيم كه ذهن افراد زيادي را به خود درگير كرده‌اند.در دوره هاي آموزشي ديجيتال ماركتينگ ثبت نام كنيد 

بازاريابي ديجيتال چيست؟
اكنون مي‌خواهيم به اين سوال پاسخ دهيم كه امروز بازاريابي ديجيتال به چه شكلي تعريف مي‌شود؟ بازاريابي ديجيتال (ديجيتال ماركتينگ) شامل تمامي فعاليت‌هاي بازاريابي‌اي مي‌شود كه از دستگاه‌هاي الكترونيك و يا بستر اينترنت استفاده مي‌كنند. در اين سبك از بازاريابي، كسب‌وكارها از كانال‌هاي ديجيتال نظير موتورهاي جستجو، شبكه‌هاي اجتماعي، ايميل و وب‌سايت‌ها و اپليكيشن‌هاي ديگر براي برقراري ارتباط با مشتريان فعلي و آتي خود استفاده مي‌كنند.

بازارياباني كه در حوزه بازاريابي درونگرا فعاليت مي‌كنند ممكن است بگويند اين شكل بازاريابي و بازاريابي ديجيتال با تقريب خوبي يكسان هستند، با اين حال تفاوت‌هاي كوچكي ميان اين دو اصطلاح وجود دارد. در ادامه به بعضي از اين تفاوت‌هاي كوچك پرداخته مي‌شود.
دوره آنلاين بازاريابي ديجيتال
نقش بازاريابي ديجيتال براي شركت‌ها به چه صورت است؟
به طور كلي بازاريابي سنتي به صورت تبليغات چاپي، ارتباطات تلفني يا بازاريابي در فضاهاي فيزيكي تعريف مي‌شود، در نقطه‌ي مقابل بازاريابي ديجيتال به صورت اينترنتي و الكترونيك رخ مي‌دهد. اين پديده گزينه‌هاي زيادي را در اختيار شركت‌ها قرار مي‌دهد و به آن‌ها اجازه مي‌دهد از بسترهايي نظير ايميل، ويدئو، شبكه‌هاي اجتماعي يا فرصت‌هاي بازاريابي مبتني بر وب‌سايت‌ها و اپليكيشن‌هاي موبايلي استفاده كنند.

در جهان امروز، بازاريابي ديجيتال براي رقابت كسب‌وكارها و افزايش آگاهي از برند حياتي محسوب مي‌شود. اكنون به نظر مي‌رسد تمامي برندها از وب‌سايت استفاده مي‌كنند و اگر چنين كاري نكنند، حضور جدي در شبكه‌هاي اجتماعي دارند و يا با كمك استراتژي‌هاي تبليغات ديجيتال در چنين فضاهايي حاضر مي‌شوند.

محتوا و بازاريابي ديجيتال به شكلي گسترش يافته‌اند كه مشتريان براي ايجاد شناخت از برندها حتما به سراغ فضاي ديجيتال مي‌روند. به عبارت ديگر، براي اين كه يك كسب‌وكار بتواند رقابتي باقي بماند، بايد بتواند دست كم بعضي از جنبه‌هاي بازاريابي ديجيتال را در خود ايجاد و از آن‌ها استفاده كند.

به دليل تنوع روش‌هاي بازاريابي ديجيتال و استراتژي‌هاي مربوط به آن، بازاريابي ديجيتال فضايي است كه اجازه خلاقيت زيادي به افراد مي‌دهد، همچنين به افراد اين امكان را مي‌دهد كه با يك بودجه‌ي مشخص، از روش‌هاي بازاريابي مختلفي براي كار خود استفاده كنند.

در بازاريابي ديجيتال، مديران قادرند از ابزارهايي نظير داشبوردهاي تحليل براي نظارت بر موفقيت و نرخ بازگشت سرمايه‌ي كمپين‌هاي خود استفاده كنند، اين موضوع يكي از تفاوت‌هاي عمده‌اي است كه بازاريابي ديجيتال با روش‌هاي سنتي تبليغات نظير بيلبورد يا تبليغات چاپي دارد.

در ادامه با جزئيات بيشتري به صحبت در مورد روش‌هاي بازاريابي ديجيتال مي‌پردازيم.

انواع روش هاي بازاريابي ديجيتال
· بهينه‌سازي موتورهاي جستجو يا سئو

· بازاريابي محتوا

· بازاريابي شبكه‌هاي اجتماعي

· تبليغات ديجيتال

· بازاريابي افيليت يا همكاري در فروش (Affiliate Marketing)

· تبليغات همسان (Native)

· اتوماسيون بازاريابي

· بازاريابي ايميلي

· مديريت روابط عمومي آنلاين

· بازاريابي درونگرا

· تبليغات و محتواي اسپانسري

در ادامه به طور خلاصه به بعضي از رايج‌ترين تاكتيك‌ها و كانال‌هاي بازاريابي ديجيتال مي‌پردازيم.

بهينه‌سازي موتورهاي جستجو (سئو)
سئو به فرآيند بهينه‌سازي وب‌سايت براي رتبه‌بندي بهتر در نتايج موتورهاي جستجو گفته مي‌شود. اين روش ميزان ترافيك ارگانيك (رايگان) وب‌سايت را افزايش مي‌دهد. كانال‌هايي كه تحت تاثير سئو قرار مي‌گيرند، مواردي نظير وب‌سايت، وبلاگ و اينفوگرافي‌ها هستند. در حال حاضر مي‌توان به چند روش به سراغ سئو رفت، تا بدين ترتيب ترافيك باكيفيت براي وب‌سايت خود به وجود آورد. اين روش‌ها عبارتند از:

· سئوي آن پيج (On page): در اين نوع از سئو، تمركز بر روي تمامي محتواهايي قرار مي‌گيرد كه در يك صفحه‌ي مشخص (با كلمات كليدي مشخص) قرار دارند. با بررسي كلمات كليدي از نظر ميزان جستجو و هدف جستجوكننده، مي‌توانيد به ايجاد پاسخي براي مخاطبان خود بپردازيد و بدين ترتيب در صفحات نتايج جستجوي اين سوالات، در جايگاه بالاتري نشان داده شويد.

· سئوي آف پيج (Off page): در اين نوع از سئو، در زمان بهينه‌سازي وب‌سايت، بيشتر تمركز بر فعاليت‌هايي است كه خارج از صفحه‌ي وب‌سايت شما انجام مي‌شود. در اين روش بررسي مي‌شود كه چه فعاليت‌هايي خارج از وب‌سايت مجموعه مي‌تواند بر رتبه‌بندي وب‌سايت تاثير بگذارد. پاسخ اين سوال، لينك‌هاي درونگرا، يا همان بك‌لينك‌ها هستند. تعداد سايت‌هايي كه به شما لينك مي‌دهند و اعتباري كه اين سايت‌ها دارند بر رتبه‌بندي سايت شما از ديدگاه كلمات كليدي مهم تاثير مي‌گذارند. با شبكه‌سازي با سايت‌هاي ديگر، نوشتن پست‌هاي مهمان در اين وب‌سايت‌ها (و لينك دادن به وب‌سايت خود) و ايجاد توجه بيروني، شما مي‌توانيد بك‌لينك‌هاي مورد نياز خود را به‌دست آوريد تا بدين ترتيب در صفحات بااهميت جستجو در جايگاه بالاتري ديده شويد.

· سئوي فني (تكنيكال): اين نوع از سئو، تمركز خود را بر لايه‌ي فني وب‌سايت شما قرار مي‌دهد و به نحوه‌ي كدنويسي صفحات توجه مي‌كند. فشرده‌سازي تصاوير، ساختارمند بودن اطلاعات و بهينه‌سازي فايل‌هاي CSS همگي از اقداماتي هستند كه در سئوي فني يا تكنيكال انجام مي‌شوند و مي‌توانند سرعت بارگذاري وب‌سايت شما را بهبود دهند. همچنين موضوع ديگري كه در سئوي تكنيكال اهميت دارد، سازگاري وب‌سايت با گوشي‌هاي تلفن همراه است. بهينه‌سازي وب‌سايت از نظر اين جزئيات يكي از عوامل اثرگذار در رتبه‌بندي نمايش در موتورهاي جستجو است.بهترين دوره ديجيتيال ماركتينگ

بازاريابي محتوا
اين اصطلاح به خلق و توسعه‌ي دارايي‌هاي محتوايي با هدف ايجاد آگاهي از برند، رشد ترافيك، ايجاد فروش و دست‌يابي به مشتريان اشاره دارد. كانال‌هايي كه مي‌توانند تاثير زيادي در استراتژي بازاريابي محتوايي شما داشته باشند، عبارتند از:

· پست‌هاي وبلاگ: نوشتن و منتشر كردن مقالات در وبلاگ سازمان به شما كمك مي‌كند تخصص خود در صنعت را نشان دهيد و بدين ترتيب براي كسب‌وكار خود ترافيك جستجوي ارگانيك ايجاد كنيد. اين موضوع در نهايت سبب ايجاد فرصت‌هاي بيشتري براي تبديل بازديدكننده‌هاي وب‌سايت به سرنخ‌هاي فروش مي‌شود.

· كتاب الكترونيكي (ايبوك‌ها) و دستورالعمل‌ها: ايبوك‌ها، دستورالعمل‌ها و محتواهاي طولاني مشابه به ايجاد آگاهي بيشتر در بازديدكننده‌هاي وب‌سايت‌ها كمك مي‌كنند. اين اطلاعات فرصت دريافت اطلاعات تماس مشتري و ايجاد سرنخ‌هاي فروش و هدايت مشتريان به مسير خريد را امكان‌پذير مي‌كنند.

· اينفوگرافي‌ها: در بعضي موارد، خوانندگان از شما مي‌خواهند به نمايش بصري اطلاعات مورد نياز آن‌ها بپردازيد. اينفوگرافي‌ها شكلي از محتوا هستند كه به بازديدكننده‌ها ديدي بصري از مفهومي كه مي‌خواهند ياد بگيرند را مي‌دهد.

بازاريابي شبكه‌هاي اجتماعي
اين روش بازاريابي ديجيتال به ترويج برند و محتواي آن در كانال‌هاي شبكه‌هاي اجتماعي براي بهبود آگاهي از برند، افزايش ترافيك و خلق سرنخ‌هاي فروش براي كسب‌وكار كمك مي‌كند. شبكه‌هاي اجتماعي مختلفي وجود دارند كه بسته به نوع كسب‌وكار قابل استفاده هستند:

· فيسبوك

· توئيتر

· لينكدين

· اينستاگرام

· تلگرام

· توئيتچ

· ...

اگر آشنايي كافي با پلتفرم‌هاي شبكه‌هاي اجتماعي نداريد، مي‌توانيد از اپليكيشن‌هاي مديريت محتوا در اين بسترها استفاده كنيد. با اين روش شما مي‌توانيد به سادگي به برنامه‌ريزي محتوا در كانال‌هاي مختلف بپردازيد و اطلاعات تحليلي را به صورت متمركز از يك بستر مورد بررسي قرار دهيد.

تبليغات ديجيتال
تبليغات ديجيتال روشي براي خلق ترافيك وب‌سايت است كه با پرداخت پول به ازاي هر نمايش يا كليك در كانال‌هاي رسانه‌اي عمل مي‌كند. يكي از رايج‌ترين انواع تبليغات ديجيتال استفاده از تبليغات گوگل ادوردز است. اين روش به شما اجازه مي‌دهد كه به پرداخت هزينه براي جايگاه بالايي در نتايج جستجوي گوگل به ازاي هر كليك بر روي لينك بپردازيد. كانال‌هاي بازاريابي ديجيتال ديگري نيز وجود دارند كه شما از طريق آن‌ها مي‌توانيد به تبليغات ديجيتال بپردازيد:

· پلتفرم‌هاي مديريت تقاضاي نمايش تبليغات (DSP). اين پلتفرم‌ها به شما اين امكان را مي‌دهند كه به تعريف كاربران بيننده‌ي تبليغات خود بر اساس معيارهاي مختلف بپردازيد و به ازاي هر نمايش يا هر كليك هزينه پرداخت كنيد. معيارهايي نظير موقعيت جغرافيايي، جنيست، سن، مرورگر، سيستم عامل، نوع دستگاه و موارد ديگر به مديران بازاريابي كمك مي‌كنند مخاطبان خود را در اين سيستم‌ها هدف‌گيري نمايند.

· تبليغات اسپانسري در شبكه‌هاي اجتماعي نظير فيسبوك، اينستاگرام و توئيتر. در اين شبكه‌هاي اجتماعي مي‌توانيد به پرداخت هزينه براي شخصي‌سازي ويدئوها، تصاوير يا اسلايدها بپردازيد. در فيسبوك، تبليغ شما در فيد خبري افرادي نمايش داده مي‌شود كه مخاطبان احتمالي كسب‌وكار شما هستند. در تبليغات اسپانسر اينستاگرام نيز شما مي‌توانيد با پرداخت هزينه مجموعه‌اي از پست‌ها يا پروفايل‌ها را در فيد مخاطبان مشخصي نمايش دهيد و از اين طريق به اهدافي نظير ترافيك وب‌سايت، فالوورهاي بيشتر، تعامل با مشتريان يا دانلود اپ دست پيدا كنيد.

· پيام‌هاي اسپانسر شده در لينكدين. در اين جا كاربران مي‌توانند به ارسال پيام‌هاي مستقيم به كاربران لينكدين در صنعت يا زمينه مشخصي بپردازند.

بازاريابي افيليت يا همكاري در فروش (Affiliate Marketing)
در سيستم همكاري در فروش از انواع تبليغات نتيجه‌گرا استفاده مي‌شود. در اين‌جا تبليغ‌كننده به تعيين كميسيون مشخصي براي فروش محصولات يا خدمات خود به واسطه‌ي تبليغات مي‌پردازد. كانال‌هاي بازاريابي افيليت عبارتند از:

· ميزباني از تبليغات ويدئويي به وسيله برنامه‌هاي مشاركت يوتيوب

· ارسال لينك‌هاي افيليت از طريق حساب‌هاي شبكه‌هاي اجتماعي

· پيش‌بيني روش‌هايي براي پرداخت پورسانت به كاربراني كه به معرفي مشتريان مي‌پردازند.

تبليغات همسان (Native)
تبليغات همسان تبليغاتي است كه در وهله‌ي اول محتوامحتور است و در پلتفرم‌ها در كنار محتواي اصلي و غيرتبليغاتي قرار مي‌گيرد. تبليغات همسان در سايت‌هاي محتوايي نمونه‌هاي جالبي از تبليغات همسان هستند. در بعضي دسته‌بندي‌هاي بازاريابي ديجيتال، تبليغات شبكه‌هاي اجتماعي نيز به عنوان تبليغات همسان در نظر گرفته مي‌شوند.

اتوماسيون بازاريابي
اتوماسيون بازاريابي (Marketing Automation) به نرم‌افزارهايي اشاره مي‌كند كه بخشي از عمليات پايه‌ي بازاريابي شما را انجام مي‌دهند. بسياري از واحدهاي بازاريابي وظايف تكرارشونده‌ي خودكاري دارند كه در گذشته به صورت دستي انجام مي‌شده‌اند:

· خبرنامه‌هاي ايميلي: اتوماسيون ايميل به كسب‌وكار اجازه مي‌دهد به صورت خودكار به ارسال ايميل به افراد بپردازد و در عين حال فهرست افراد دريافت‌كننده‌ي ايميل متناسب با موضوع تغيير كند، به طوري كه خبرنامه تنها براي افرادي ارسال شود كه علاقمند به ديدن اين اطلاعات هستند.

· ابزارهاي برنامه‌ريزي پست‌ها در شبكه‌هاي اجتماعي: اگر مي‌خواهيد حضور كسب‌وكار خود در شبكه‌هاي اجتماعي را گسترش دهيد، نياز به ارسال پست به شكلي مستمر خواهيد داشت. پست‌گذاري به صورت دستي كار طاقت‌فرسايي محسوب مي‌شود و استفاده از ابزارهاي برنامه‌ريزي پست، به ارسال پست‌ها نظم مي‌دهد. همچنين ارسال پست با ابزارهاي برنامه‌ريزي به شما امكان مي‌دهد تمركز خود را بر روي استراتژي محتوا حفظ كنيد.

· ابزارهاي خلق ليد فروش (سرنخ فروش): خلق سرنخ‌هاي فروش و تبديل اين سرنخ‌ها به مشتريان كار زمان‌بري محسوب مي‌شود. شما مي‌توانيد با ارسال محتوا و ايميل‌هاي ويژه براي مخاطبان بالقوه‌اي كه احتمالا با موضوع آن مرتبط هستند، به ايجاد سرنخ‌هاي فروش بپردازيد.

· گزارش‌دهي و رهگيري كمپين: كمپين‌هاي بازاريابي مي‌توانند شامل افراد، ايميل‌ها، محتوا، صفحات، تماس‌هاي تلفني و مسائل مختلفي باشند. اتوماسيون بازاريابي مي‌تواند به شما كمك كند كه به همه چيزهايي كه با آن‌ها كار مي‌كنيد نظم دهيد و سپس به دنبال كردن عملكرد كمپين بر اساس پيشرفت تمامي اين بخش‌ها در گذر زمان بپردازيد.

بازاريابي ايميلي
شركت‌ها از بازاريابي ايميلي به عنوان روشي براي ارتباط با مخاطبان خود استفاده مي‌كنند. ايميل در اغلب موارد براي ارائه‌ي محتوا، اعلام تخفيف‌ها و رخدادها و هدايت افراد به سمت وب‌سايت كسب وكار استفاده مي‌شوند. شما مي‌توانيد در كمپين‌هاي خود انواع متفاوتي از ايميل‌ها را ارسال كنيد:

· خبرنامه‌هاي عضويت در وبلاگ

· ايميل‌هاي پيگيري براي كساني كه اقدامي انجام داده‌اند

· ايميل‌هاي خوشامدگويي

· تخفيف‌هاي ويژه براي اعضاي برنامه‌هاي وفاداري

· نكات يا توضيحاتي براي جلب مشتري

مديريت روابط عمومي آنلاين
مديريت روابط عمومي آنلاين به كليه اقداماتي اشاره دارد كه براي مديريت ارتباطات آنلاين به‌دست‌آمده از طريق نشر ديجيتال، وبلاگ‌ها و سايت‌هاي محتوايي ديگر انجام مي‌شوند. روابط عمومي آنلاين شباهت زيادي با شكل سنتي روابط عمومي دارد، اما در فضاي آنلاين پيگيري مي‌شود. كانال‌هايي كه شما مي‌توانيد از آن‌ها براي اقدامات روابط عمومي خود استفاده كنيد شامل موارد زير هستند:

· ارتباط با خبرنگاران از طريق شبكه‌هاي اجتماعي: كسب‌وكارها مي‌توانند از طريق شبكه‌هاي اجتماعي نظير توئيتر با خبرنگاران ارتباط برقرار كنند و روابط خود با رسانه‌هاي خبري را بهبود دهند و بدين طريق به ايجاد فرصت‌هاي رسانه‌اي براي شركت خود بپردازند.

· تعامل با نقد و بررسي‌ها و نظرات آنلايني كه در مورد شركت شما صورت گرفته‌اند: زماني كه افراد به بررسي شركت يا محصولاتش در فضاي آنلاين مي‌پردازند، اين موضوع به موفقيت رسانه‌اي شركت كمك مي‌كند. در نقطه مقابل، تعامل با نظرات مخاطبان به شما فرصت ايجاد تصويري انساني و ارائه پيامي قدرتمند را كه از شهرت شما محافظت مي‌كند مي‌دهد.

بازاريابي درونگرا
بازاريابي درونگرا به استفاده از روش‌هاي بازاريابي‌اي اشاره دارد كه مديران بازاريابي با كمك آن‌ها به جذب، تعامل و سرگرم كردن مشتري در هر مرحله از مسير سفر مشتري خود مي‌پردازند. شما مي‌توانيد از هر تاكتيك بازاريابي ديجيتال كه در بالا فهرست شده است استفاده كنيد و از طريق آن‌ها تجربه مناسبي براي مشتريان خود ايجاد كنيد. در اين جا به بعضي از مثال‌هاي بازاريابي درونگرا در مقابل بازاريابي سنتي اشاره شده است:

· استفاده از وبلاگ در مقابل استفاده از تبليغات پاپ آپ

· بازاريابي ويدئويي در مقابل تبليغات تجاري

· خبرنامه‌هاي ايميلي در برابر ارسال ايميل‌هاي مزاحم (اسپم)

استفاده از رپورتاژ محتوا يا اسپانسر شدن
با استفاده از رپورتاژ محتوا، برندها مي‌توانند با پرداخت پول به شركت‌ها يا اشخاص، به تبليغ و خلق محتوايي بپردازند كه به نحوي برند يا خدمات آن‌ها را ترويج مي‌كند.

يكي از روش‌هاي معمول اسپانسر شدن، اينفلوئنسر ماركتينگ است. با ايجاد محتواي اختصاصي، برندها مي‌توانند اينفلوئنسرها را در تبليغات خود به كار گيرند و از آن‌ها به عنوان رسانه‌اي براي انتشار پست‌ها يا ويدئوهاي خود در شبكه‌هاي اجتماعي استفاده كنند.

نوع ديگري از رپورتاژ محتوا، انتشار پست‌ها يا مقالاتي درباره‌ي شما توسط سايت‌هاي ديگر براي برجسته كردن خدمات يا برند شماست. آموزش بازاريابي ديجيتال 


بازاريابي درونگرا در برابر بازاريابي ديجيتال: به كدام نياز داريم؟
در ظاهر، اين دو مفهوم يكسان به نظر مي‌رسند: هر دو به صورت آنلاين پيگيري مي‌شوند و هر دو به توليد محتواي ديجيتال براي مشتريان مي‌پردازند. بنابراين اكنون بايد به اين موضوع پرداخت، تفاوت اين دو مفهوم بازاريابي چيست؟

اصطلاح بازاريابي ديجيتال تفاوتي ميان بازاريابي كششي (Pull) و بازاريابي فشاري (Push) قائل نمي‌شود (يا چيزي كه ما در اين مقاله به آنها درونگرا و برونگرا مي‌گوييم). هر دو نوع بازاريابي ذكر شده در زير چتر بازاريابي ديجيتال هستند.

تاكتيك‌هاي بازاريابي برونگرا با هدف نمايش مستقيم پيام به بيشترين تعداد افراد ممكن در فضاي آنلاين پيگيري مي‌شود، فارغ از اين كه اين پيام با علايق و نيازهاي مخاطبان مربوط باشد يا آن‌ها تمايلي به ديدن آن داشته باشند. براي مثال، تبليغات بنري پرزرق‌وبرق كه در بالاي بسياري از وب‌سايت‌ها ديده مي‌شوند با هدف فروش محصولات يا تبليغ به همه افراد ساخته مي‌شوند، اين نوع تبليغات فرقي ميان افراد قائل نمي‌شود و براي كساني كه تمايل به ديدن اين تبليغات ندارند هم نمايش داده مي‌شوند.

از طرف ديگر، ديجيتال ماركترهايي كه از تاكتيك‌هاي درونگراي ديجيتال استفاده مي‌كنند، از محتواي آنلاين براي جذب مخاطبان به صفحات وب خود استفاده مي‌كنند و تلاش مي‌كنند اين عمل را با فراهم كردن اطلاعات و محتواي مفيد براي مخاطب، صورت دهند. يكي از ساده‌ترين و قدرتمندترين دارايي‌هاي بازاريابي ديجيتال درونگرا، وبلاگ‌ها هستند، ابزارهايي كه به وب‌سايت سازمان فرصت سرمايه‌گذاري بر كليدواژه‌هايي را مي‌دهند كه مشتريان در جستجوي آن‌ها هستند.

بهترين راه شركت در دوره ديجيتال ماركتينگ


منبع:ساعت 24

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.