بازار كار ديجيتال ماركتينگ چگونه است

از طرفي ديگر برخي مشاغل پتانسيل بسيار بالايي براي جذب نيرو دارند ولي افراد زيادي با اين مشاغل به هر دليلي آشنا نيستند. ديجيتال ماركتينگ نيز يكي از اين مشاغل است كه بسياري از افراد توانا و مستعد با آن آشنايي ندارند. پس تصميم گرفتيم در اين مقاله درباره اين تخصص و بازار كار آن صحبت كنيم.

در دوره هاي آموزشي ديجيتال ماركتينگ ثبت نام كنيد 

ديجيتال ماركتينگ چيست؟
اگر بخواهيم ساده توضيح بدهيم به بازاريابي و تبليغات محصولات، خدمات و برندها به كمك ابزارها و بسترهاي ديجيتال و اينترنتي ديجيتال ماركتينگ مي‌گويند. در واقع ديجيتال ماركتينگ شيوه‌ي جديدي از بازاريابي به وسيله سايت‌ها و شبكه‌هاي اجتماعي مختلف است؛ با اين تفاوت كه در ديجيتال ماركتينگ بر خلاف شيوه سنتي تبليغات و بازاريابي تمركز بيشتري بر روي رضايت مخاطبان و ارائه اطلاعات مفيد به آنها وجود دارد.



ديجيتال ماركتر كيست؟
ديجيتال ماركتر كسي است كه با در يك يا چند شاخه ديجيتال ماركتينگ تخصص داشته باشد. اصولا افرادي كه با اكثر شاخه‌هاي ديجيتال ماركتينگ آشنا هستند با عنوان شغلي مدير ديجيتال ماركتينگ مشغول به كار هستند. اما به طور كلي ديجيتال ماركتينگ كاري تيمي است



وظايف ديجيتال ماركتر چيست؟
مديريت سايت و شبكه‌هاي اجتماعي، تدوين استراتژي براي تبليغات و انواع بازاريابي، توليد و مديريت محتوا، ايميل ماركتينگ و طراحي كمپين‌هاي مختلف و ... از وظايف ديجيتال ماركتر است.

در واقع يك ديجيتال ماركتر بايد بتواند شناخت خوبي از مخاطبان كسب و كار به دست آورد و درك قوي از استراتژي‌ها و تدوين آنها داشته باشد. سپس با راه اندازي كمپين‌ها و اجرا و هدايت آنها، بهترين نتايج را براي جذب مخاطبان بيشتر، افزايش فروش و برند سازي رقم بزند. به علاوه يك متخصص بازاريابي ديجيتال بايد بتواند سنجش‌هاي عملكرد را براي بهبود تمامي فعاليت‌هاي ماركتينگ به طور مرتب اندازه گيري كند.

دوره آنلاين بازاريابي ديجيتال ثبت نام كنيد 

معرفي عناوين شغلي در حرفه ديجيتال ماركتينگ
ديجيتال ماركتينگ در شاخه‌هاي مختلفي بخش بندي شده است و كسب تخصص در هر يك از شاخه‌ها براي ورود به بازار كار كافي است. در ادامه با ما همراه باشيد



متخصص توليد محتوا
يكي از مهمترين عناوين شغلي در اين شيوه بازاريابي توليد محتواست. توليد مقالات براي وبلاگ، رپورتاژ، متن و كپشن در شبكه‌هاي اجتماعي و ... بر عهده متخصص توليد محتواست. البته منظور از محتوا فقط محتواي متني نيست. محتواي تصويري، پادكست و ويدئو نيز بسيار مهم هستند به همين دليل كسب و كارهاي بزرگ هم نيروي توليد محتواي متني و هم نيروي توليد محتواي بصري استخدام مي‌كنند.

درآمد متخصص توليد محتوا با سابقه كاري 1 تا 3 سال طبق نتايج ايران سلري بين 2 تا 9 ميليون تومان است.

بهترين دوره ديجيتال ماركتينگ ثبت نام كنيد 

كارشناس سئووب سايت
بدون توجه به سئو سايت حتي اگر بهترين مقالات توليد شود كسب و كار پيشرفتي نمي‌كند. پس براي رشد مخاطبان و بازديد سايت استخدام كارشناس سئو ضروري است. تدوين استراتژي سئو و پياده سازي آن، تحليل رقبا، تحليل سايت با ابزارهاي مختلف از وظايف كارشناس سئو است.

آشنايي با HTML و CSS، تسط بر ابزارهاي مهمي مثل آناليتيكس و ... و تسلط بر سئو داخلي و خارجي از مهمترين فاكتورهاي اين شغل است.

درآمد كارشناس سئو وب سايت با 3 سال سابقه كار در يك كسب و كار كوچك بين 3 تا 12 ميليون تومان است.



كارشناس شبكه‌هاي اجتماعي
كارشناس شبكه‌هاي اجتماعي بايد با تمام شبكه‌ها مثل اينستاگرام، تلگرام، فيسبوك، لينكدين، توييتر و ... آشنا باشد و بتواند آنها را مديريت كند. براي مثال سوشال ماركتر بايد از سايز استوري اينستاگرام يا سايز پست اينستاگرام و ... آگاه باشد و با ارائه اطلاعات دقيق و درست به متخصصين توليد محتوا بهترين پست‌ها را براي شبكه‌هاي اجتماعي آماده كند.

تدوين استراتژي براي شبكه‌هاي اجتماعي، اجراي كمپين‌هاي مختلف، تحليل داده‌هاي به دست آمده از شبكه‌هاي اجتماعي و تعامل با كاربران از مهمترين وظايف اين عنوان شغلي است.

درآمد كارشناس شبكه‌هاي اجتماعي با 3 سال سابقه كار در يك كسب و كار كوچك بين 3 تا 8 ميليون تومان است.



كارشناس تبليغات و بازاريابي
وظيفه كارشناس بازاريابي، تحقيق در بازار و پيدا كردن نيازها و علائق مشتريان است تا بتواند يك استراتژي براي توليد و فروش بهتر تدوين كند. اجراي استراتژي، ارتباط با مشتريان و تحليل آمارها از وظايف كارشناس بازاريابي و آموزش بازاريابي ديجيتال  است.

تبليغات در فضاي آنلاين نيز وجود دارد. وظيفه كارشناس تبليغات، تدوين استراتژي، پيدا كردن بهترين كانال‌ها براي تبليغات، اجراي كمپين‌هاي تبليغاتي و تجزيه و تحليل عملكرد و نتيجه تبليغات است.

درآمد كارشناس تبليغات و بازاريابي با 3 سال سابقه كار در يك كسب و كار كوچك بين 3 تا 9.3 ميليون تومان است.

طراح و پشتيبان فني سايت
شبكه‌هاي اجتماعي پيشرفت بسياري داشته‌اند اما هنوز هم طراحي سايت براي كسب و كارها اهميت زيادي دارد؛ زيرا وب سايت اعتماد كاربران را به يك برند افزايش مي‌دهد. به علاوه فروش محصولات و خدمات از طريق سايت راحتتر است. پس استخدام تيمي براي طراحي و مديريت سايت براي اكثر كسب و كارهاي اينترنتي ضروري است.

درآمد طراح و پشتيبان سايت با 3 سال سابقه كار در يك كسب و كار كوچك بين 2 تا 12 ميليون تومان است.

كارشناس ديجيتال ماركتينگ
كارشناس يا مدير ديجيتال ماركتينگ بايد با تمامي عناوين شغلي معرفي شده به اندازه كافي تخصص و تسلط داشته باشد تا بتواند يك تيم را به خوبي هماهنگ و هدايت كند. به همين دليل كسي كه به تازگي وارد كار بازاريابي ديجيتال شده و چند سال سابقه كار دارد نمي‌تواند كارشناس ديجيتال ماركتينگ باشد.

درآمد كارشناس ديجيتال ماركتينگ با 3 سال سابقه كار در يك كسب و كار كوچك بين 3 تا 10 ميليون تومان است.



بازار كار بازاريابي ديجيتال چگونه است؟
با توجه به اينكه روز به روز به محبوبيت فضاي آنلاين اضافه مي‌شود و مردم ساعات بيشتري از روز را در فضاي مجازي مي‌گذرانند بيشتر كسب و كارها نيز وارد دنياي ديجيتال مي‌شوند تا بتوانند مشتريان بيشتري داشته باشند. پس از همه گيري ويروس كرونا نيز نياز به كسب و كارهاي اينترنتي بيشتر احساس شد و مردم به خريد هاي اينترنتي روي آوردند. از طرفي كسب و كارهايي كه وارد فضاي آنلاين نشده بودند ضررهاي بسياري متحمل شدند. به همين دليل بازاركار ديجيتال ماركتينگ بسيار خوب و رو به رشد است.
دوره ديجيتال ماركتينگ

درآمد كارشناس ديجيتال ماركتينگ چقدر است؟
مهمترين دغدغه افراد در انتخاب شغل درآمد است. انتظار نداشته باشيد به عنوان يك فرد تازه كار درآمد بالايي داشته باشيد. ولي ديجيتال ماركتينگ و تمام شاخه‌هاي آن جزو مشاغل با درآمد خوب محسوب مي‌شوند. پس با تلاش و كسب تجربه به درآمد خوبي خواهيد رسيد.

چگونه وارد بازار كار ديجيتال ماركتينگ شويم؟
براي اين كار ابتدا بايد اطلاعات كلي درباره همه عناوين معرفي شده به دست آوريد. سپس آرام و پيوسته در مسير شغلي خود پيشروي كنيد. اولين قدم آموزش است، آموزشي تئوري و عملي با اساتيد مجرب مي‌تواند بسيار تاثيرگذار باشد.

منبع:خبر فوري

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.