همه چيز درباره ديجيتال ماركتينگ

ديجيتال ماركتينگ به معني بازاريابي در دنياي ديجيتال است. اين دنياي ديجيتالي مي تواند شامل تمامي فضاهاي مجازي باشد كه امروزه بسيار شناخته شده اند. براي مثال مي توان به اينستاگرام، كانال هاي واتساپ، تلگرام و فيس بوك اشاره كرد. امروزه بسياري از ما ساعات زيادي را در اين فضاهاي مجازي به سر مي بريم. ما خواسته و ناخواسته با انواع مطالب و تبليغات مواجه مي شويم كه گاهي آن چه مي بينيم تنها يك عكس از كالا يا خدمات است؛ اما چه چيزي باعث مي شود كه در بين تمامي اين تبليغات گاهي بر روي تصوير يا مطلبي خاصي تنها چند ثانيه بيشتر مانده و يا در مراحل بعدي آن را سيو كرده يا به سراغ خريد يا استفاده از آن كالا يا خدمات مي رويم؟ اين هنر ديجيتال ماركتينگ است كه موجب درخشيدن يك پست در فضاي مجازي مي شود. ديجيتال ماركترهاي ماهر همواره در تلاش اند تا با استفاده از دانش خود، كالا و خدمات مشتري را به بهترين شكل ممكن ارائه دهند. اين كار، نياز به تجربه و مهارت ويژه اي دارد كه در اين متن قدري بيشتر با آن آشنا خواهيد شد.دوره هاي آموزشي ديجيتال ماركتينگ

آشنايي با ديجيتال ماركتينگ
به بازاريابي با ابزارهاي ديجيتالي در حالت كلي ديجيتال ماركتينگ گويند. قبل از اينكه به سراغ معرفي انواع ديجيتال ماركتينگ و كاربرد آن ها بپردازيم، بهتر است اندكي با تاريخچه اين موضوع آشنا شويد. مفهوم بازاريابي ديجيتالي براي اولين بار در سال 1986 ميلادي مطرح شد؛ اما در آن زمان خبري از رسانه هاي جمعي مانند اينستاگرام يا يوتيوب نبود. اولين جرقه تبليغات در راديو زده شد. به اين ترتيب كه در يكي از برنامه هاي راديو از اجراي برنامه اپرا در شهر صحبت شد و همان روز اين اجرا به فروش بي سابقه بليط مواجه گشت. اين گونه بود كه كم كم اهميت بود كه كم كم اهميت تبليغات بر همگان روشن شده و ساير توليد كنندگان نيز به فكر تبليغ افتادند.
در دنياي امروز ما روزانه از طريق راديو، تلويزيون، مجلات، روزنامه ها و از همه مهمتر رسانه هاي اجتماعي با انواع اقسام تبليغات بمباران مي شويم. حال سوال اينجاست كه چرا بعضي از اين تبليغات موثر و بعضي ديگر چندان موفق عمل نمي كنند؟ براي رسيدن به پاسخ اين سوال، پيشنهاد مي كنيم ادامه مقاله را مطالعه نماييد. دوره آنلاين بازاريابي ديجيتال ثبت نام كنيد 

انواع ديجيتال ماركتينگ
آنچه شما از طريق رسانه هايي مانند راديو و تلويزيون مي شنويد اغلب برنامه هاي از پيش ضبط شده اند؛ لذا به اين نوع تبليغات، تبليغات آفلاين گفته مي شود؛ اما آنچه به كمك اينترنت در مقابل چشمان شما ظاهر مي شود تبليغات آنلاين است. اينترنت نقش بسياري در ايجاد تنوع تبليغات دارد. درست است كه سرعت انتشار مطلب بالاست اما ميزان رقبا براي ديده شدن نيز به همان اندازه بالا بوده و نياز به مهارت هاي ويژه اي دارد. ديجيتال ماركترها به خوبي مي‌توانند با كمك ابزاري چون تست A/B از ميزان توجه مخاطب به سايت يا صفحه مطلع شده و استراتژي هاي خود را بر حسب نتيجه اين آزمون بچينند. به همين دليل است كه امروزه اكثر صفحات پر فروش يا سايت ها مهم به دنبال استخدام ديجيتال ماركرهاي ماهراند. اگر شما نيز براي صفحه اينستاگرام يا سايت خود به دنبال بهترين ها در زمينه ديجيتال ماركتينگ هستيد، پيشنهاد مي كنيم حتما سري به سايت شركت ايران سايت بزنيد.

ديجيتال ماركترها از چه ابزاري استفاده مي كنند؟
درست است كه تا به اينجا بيشتر به اهميت شبكه هاي اجتماعي پرداخته ايم اما دنياي ديجيتال ماركتينگ تنها شامل اين شبكه ها نمي شود. در ادامه اين مطلب با ديگر اجزاي اين مهارت بيشتر آشنا خواهيد شد.
در بهترين دوره ديجيتال ماركتينگ ثبت نام كنيد 

توليد محتوا
تيم توليد محتوا براي ديجيتال ماركتينگ اصلي ترين و مهمترين جز ديجيتال ماركتينگ است؛ چرا كه اين تيم بايد بتوانند بهترين متون را با توجه به نياز مشتري توليد كنند. نوشتن مقالات مفيد و مرتبط با توجه به كلمات كليدي (كلماتي كه در گوگل بيشتر سرچ شده اند) وظيفه اين تيم است.
در دوره ديجيتال ماركتينگ ثبت نام كنيد
 
سئو سايت
سئو يعني بهينه سازي سايت مطابق الگوريتم هاي گوگل. در دپارتمان سئو وظيفه افراد بر اين است كه سايت مشتري را با كمك محتوا و عكس هاي مناسب سئو كنند. البته اين تنها بخشي از وظايف سئوكارهاست.

ايميل ماركتينگ
ايميل ماركتينگ نيز بخشي از كار ديجيتال ماركتينگ است. در اين بخش، با ارسال ايميل مشتريان را در جريان تخفيفات، فروش ويژه، محصولات جديد و ساير اخبار فروشگاه يا شركت خدماتي خود قرار مي دهيد. در اين نوع تبليغات، افرادي را كه با عضويت در سايت شما داوطلبانه براي دريافت ايميل هاي تبليغاتي اقدام كرده اند را جدي بگيريد؛ چرا كه آن ها در واقع مشتريان پروپاقرص شما محسوب مي شوند.

 

آموزش بازاريابي ديجيتال توسط بهترين متخصصين اين حوزه تنها در اين دوره 

منبع:ساعت 24

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.