چند نكته در بازاريابي آنلاين

دوره ديجتال ماركتينگ

چند نكته در بازاريابي آنلاين

هر كسب‌وكاري نياز به معرفي و شناخته شدن دارد و راهكارهاي تبليغاتي خاص خود را مي‌طلبد. براي شروع يك فعاليت اقتصادي اينترنتي دوره آنلاين بازاريابي ديجيتال نيز بايد راهكارها و استراتژي‌هاي تبليغاتي آن را به‌خوبي شناخت تا بتوان به هدف اصلي آن، كه تبديل شدن به برندي معروف است، دست يافت.
هنگامي كه شروع به ايجاد يك كسب‌وكار آنلاين مي‌كنيد، انرژي زيادي داريد و اهداف بزرگي در سر مي‌پرورانيد اما بايد توجه داشته باشيد كه همان اندازه كه امكان دارد شما به اوج موفقيت در آن كسب‌وكار برسيد، اين امكان نيز وجود دارد كه در آن شكست بخوريد، پس در درجه اول با پذيرفتن اين واقعيت، نقشه راه خود را مشخص كنيد، چراكه راه‌اندازي يك كسب‌وكار بدون در نظر گرفتن استراتژي‌هاي بازاريابي براي آن، مانند رفتن به سفر بدون نقشه است.
هر چقدر در انتخاب استراتژي‌هاي  دوره جامع بازاريابي ديجيتال بازاريابي با دقت بيشتري عمل كنيد، موفقيت بزرگ‌تري را از آن خود خواهيد كرد. داشتن تمركز بر روي هدف اوليه، ارائه محتواي تبليغاتي باكيفيت و استفاده از رسانه‌هاي اجتماعي و ديگر امكانات تبليغاتي آنلاين ازجمله راهكارهاي ضروري و استراتژيك در بازاريابي آنلاين است كه در ادامه معرفي مي‌شوند.
yalda-summit تمركز بر روي هدف اصليهدف اوليه در شروع تجارت الكترونيكي، تشخيص درست مخاطبان و تمركز بر شناخت و جذب آن‌هاست. در قدم اول بايد دايره مخاطبان خود را انتخاب و روي آن‌ها تمركز كنيد. توجه داشته باشيد كه شركت‌هاي بزرگ در همان قدم اول بزرگ نبوده‌اند، فيس‌بوكي كه در حال حاضر از نوجوانان گرفته تا پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها در آن حساب كاربري دارند، زماني فقط در محدوده دانشجويان دانشگاهي خاص كار خود را آغاز كرده؛ بنابراين از كوچك بودن هدف خود نترسيد و سعي كنيد با تمركز درست بر روي آن، به جلو پيش برويد و به‌مرور دايره مخاطبانتان را بزرگ‌تر كنيد.
 رسانه‌هاي اجتماعييكي از راهكارهاي موثر در تعامل مستقيم با مشتريان فعلي و بالقوه، رسانه‌هاي اجتماعي هستند. استفاده از اين فضاهاي آنلاين كه حجم زيادي از مخاطبان را براي شركت‌ها به همراه دارند، بسيار مقرون‌به‌صرفه است و هزينه‌هاي كمتري نيز به دنبال دارد.
از آنجايي كه اين رسانه‌هاي اجتماعي كاربران زيادي در سطح جهان دارند، در خط مقدم استراتژي‌هاي بازاريابي آنلاين قرار دارند و با ارائه نرم‌افزارها و برنامه‌هاي كاربردي تبليغاتي متنوعي كه دارند، كمك شاياني به برند و معروف شدن شركت‌ها و محصولات آن‌ها مي‌كنند.
بنابراين در شروع يك تجارت الكترونيك، شناخت اين رسانه‌ها و كاربران آن‌ها باعث ارائه تبليغات مناسب و مطابق با سليقه آن‌ها مي‌شود و به‌مرور نام تجارت مذكور در ذهن كاربران ثبت مي‌شود.
 ارائه محتواي باكيفيتvideo-yalda-summitهنگام استفاده تبليغاتي از شبكه‌هاي اجتماعي آنلاين، تنها حضور در آن‌ها كافي نيست؛ بلكه ارائه محتواي باكيفيت براي ديده شدن بسيار مهم‌تر است. بنابراين سعي كنيد محتوايي كه براي تبليغات ارائه مي‌كنيد جذاب باشد و مخاطبان را به سوي خود جلب كند.
يكي از راهكارهاي مهم براي اينكه درجه كيفيت محتواي خود را ارزيابي كنيد اين است كه خود را در جاي مخاطبان قرار دهيد و صادقانه از خود بپرسيد آيا اين محتوا، ارزش بارگذاري مجدد توسط كاربران را دارد؟ و آيا با ديدنآموزش جامع بازاريابي آنلاين  آن حاضر هستند دوستان خود را نيز در تماشاي آن سهيم كنند؟ در طراحي وب‌سايت شركت خود نيز همين شيوه را در نظر بگيريد و با تشكيل يك تيم مجرب و قوي بازاريابي، محتوايي باكيفيت ارائه دهيد و سعي كنيد به دنبال يافتن دلايلي باشيد كه منجر به بازديد كاربران از وب‌سايت شما مي‌شود. هرچقدر بتوانيد در ارائه محتواي آموزش آنلاين بازاريابي ديجيتال مورد نظر خود بيشتر سليقه و علايق مخاطبان را در نظر بگيريد، قطعا بازخورد بيشتر و موفق‌تري دريافت خواهيد كرد.
 استفاده از تمام جنبه‌هاي بازاريابيتجارت الكترونيكي پايه‌هاي بازاريابي مختلفي را در اختيار شركت‌ها قرار مي‌دهد، سعي كنيد در معرفي برند خود از تمام اين امكانات استفاده كنيد. روزانه كاربران اينترنتي زيادي به ايميل‌هاي خود سر مي‌زنند، پس داشتن ليست بلند بالايي از آدرس‌هاي الكترونيكي مي‌تواند ازجمله اهداف شما باشد كه خوشبختانه امروزه كمپين‌هاي تبليغاتي زيادي هستند كه اين امكانات را در اختيار شركت‌ها مي‌گذارند و حتي اگر تيم بازاريابي شما اين ليست را نداشته باشد، از طريق شركت‌هاي مذكور مي‌توانيد آن را تهيه كنيد؛ ضمن اينكه رسانه‌هاي اجتماعي، موتورهاي جستجوگر، و سايت‌هاي مختلف و… نيز همگي اين پتانسيل را دارند كه محيطي براي بازاريابي محصولات شما باشند و مي‌توانيد با توجه به نوع توليداتي كه داريد از آن‌ها استفاده كنيد.
منبع: شنبه

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.