گذار از كسب و كار آفلاين به كسب و كار آنلاين چگونه است؟

روز به روز بر تعداد كارآفريناني دوره آنلاين بازاريابي ديجيتال كه از دنياي كسب و كار هاي فيزيكي به دنياي كسب و كار هاي آنلاين پا مي گذارند افزوده مي شود. علت اين امر پتانسيل بالاي دنياي اينترنت، و اين حقيقت است كه بسياري از صنايع آفلاين در حال تبديل شدن به شركت هاي آنلاين هستند. اين در حالي است كه تحقق بخشيدن به اين گذار مي تواند كار آساني نباشد.
آج آگراوال از Inc.com به تازگي با كامرون گاس، دوره جامع بازاريابي ديجيتال يكي از مؤسسين Quality Lead Associates، مصاحبه اي داشته است و در مورد مسيري كه در اين سناريو پيش روي كارآفرينان قرار مي گيرد با او صحبت كرده است. گفتگوي جذاب اين دو را در ادامه خواهيد خواند.
اول از همه، مي توانيد خودتان را معرفي كنيد؟گاس: حتماً. من در حال حاضر كارآفريني محسوب مي شوم كه ۸۰ درصد آموزش جامع بازاريابي آنلاين شركت هايش آنلاين هستند. اما پيش از اين، مسئوليت يك مجموعه بنگاه معاملات اتومبيل را بر عهده داشتم و بيشتر زندگي شغلي خودم را در كسب و كار هاي خودم و در محيطي صرف كرده ام كه با مشتري مواجهه ي مستقيم دارد.
پتانسيل هاي فراوان اينترنت توجه من را به خود جلب كرد و در سال ۲۰۱۲ تصميم گرفتم يك كسب و كار آنلاين به راه بياندازم. اين به چند دوره رشد و خريداري هاي متعددي منجر شد كه ما را به اداره ي يكي از بزرگ ترين مؤسسات خلق مشتري راغب با تخصص در بازار هاي عمده فروشي آنلاين رساند.
گفتيد پتانسيل بالاي اينترنت توجه شما را جلب كرد، اما مگر چنين گذاري كار آساني بود؟گاس: بايد بگويم خير. به همين دليل است كه تصميم گرفتم با صنعتي اين كار را شروع كنم كه پيش از آن تجربه اش را داشتم. من زماني كه يك مجموعه بنگاه معاملات آموزش آنلاين بازاريابي ديجيتال اتومبيل را اداره مي كردم، دركي كلي از انتظارات مشتريان و فروشندگان داشتم. به همين دليل بود كه تجسم محصول نهايي كه مي خواستم برايم سخت نبود. من درباره ي اين صنعت به اندازه ي كافي اطلاعات داشتم كه بتوانم از پس چنين گذاري بر بيايم.
با اين وجود، بازاريابي، امور مشتريان، توليد و توسعه ي محصول در دنياي آنلاين به كلي متفاوت است. كمترين زحمت آن فرايند هاي پرداخت به ازاي كليك و تبديل بازديد كننده به مشتري است كه خودشان زحمات بسيار زيادي دارند. بنابراين توصيه ي من به كارآفرينان اين خواهد بود كه صنعتي را براي ورود به حوزه ي آنلاين انتخاب كنند كه از قبل آن را مي شناسند، و پيش از آنكه ردپاي خود را گسترش دهند به طور كامل در آن مهارت كسب كنند.
شما بزرگ ترين چالش اين گذار را چه مي دانيد؟گاس: بزرگ ترين چالشي كه من با آن مواجه شدم دست كم گرفتن تفاوت هاي روزمره ي اين دو بود. عادت كردن به اين احساس كه قرار نيست صبح به صبح فروشگاهتان را باز كنيد دشوار است. بايد بتوانيد در خلأ و انزوا به خودتان انگيزه بدهيد. براي آنكه به اين حالت عادت كنيد بايد انسان بي نهايت خودباوري باشيد. من سال هاي سال با اعضاي تيم خود تعامل رو در رو داشتم. اما در دنياي آنلاين، اكثريت ارتباطات و تعاملات شما از طريق تلفن يا ايميل انجام مي شود. بازگو كردن چشم انداز و صميمي شدن با يك كارمند جديد از طريق ايميل يا تماس تلفني مي تواند چالش برانگيز باشد. در كل عادت كردن به اين موضوع براي من دشوار بود.
با اين حال، بر خلاف يك كسب و كار آفلاين، در حوزه ي آنلاين بايد آمادگي كار ۲۴ ساعته و ۷ روز هفته را داشته باشيد و زمان خود را هوشمندانه مديريت كنيد. اينترنت يك فروشگاه حقيقي و فيزيكي در اختيار شما قرار نمي دهد، اما زحمت يك فروشگاه مجازي اگر نگوييم بيشتر، كمتر از يك فروشگاه حقيقي نيست. عمليات فروش به ساعات معيني محدود نيست، به همين دليل شناسايي زودهنگام مشتري از اهميت زيادي برخوردار است. موفقيت آنلاين مستلزم بهره گيري از مجموعه ي متفاوتي از مهارت هاست، از جمله سئو، روش هاي پرداخت به ازاي كليك، ايميل، خبرنامه، و مديريت شبكه هاي اجتماعي.
شما چگونه سعي كرده ايد در دنياي رقابتي آنلاين، خدمات جديدي ارائه دهيد؟گاس: اين هم يكي ديگر از چالش هايي بود كه با آن مواجه بودم. در ابتدا اينكه تا چه حد سريع بايد تغيير مي كرديم من را از توان مي انداخت. اما به محض آنكه به اين موضوع عادت مي كنيد، اين فرايند كم كم به بخش جدايي ناپذيري از شركت شما تبديل مي شود.
شما بايد هميشه محصول يا خدمات تازه اي ارائه دهيد. رقباي شما مي توانند يك شبه سايت جديدي راه اندازي كنند و باعث شوند آموزش بازاريابي آنلاين صبح با ديدن افت ترافيك سايت خود گيج شويد. بايد هميشه حواستان به رقبايتان باشد و آنها را زير نظر داشته باشيد. تغييرات گوگل و مايكروسافت هم كه جاي خود دارند. نيازهاي مشتريان و شيوه هاي تهاجمي رقبا براي برطرف كردن آنها، مدتهاست شركت ها را مجبور كرده اند هر روز بيش از پيش بر سرعت خود بيافزايند.
من براي مقابله با اين موضوع سعي مي كنم خودم را در جمع كساني قرار دهم كه من را به چالش بكشند. از آنجايي كه غرورم اجازه نمي دهد كسي در كار از من پيشي بگيرد، متوجه شدم قرار گرفتن در چنين جمعي، من را مجبور مي كند هميشه در بهترين حالت خود باشم. حال تصور كنيد اگر محل كارتان پر از آدم هايي با همين ويژگي باشد، چه تيم فق العاده اي مي تواند شكل بگيرد.
اين روزها كارآفرينان بيش از هر زمان ديگر تشنه ي فناوري هستند، بنابراين ورود به كسب و كاري آنلاين براي كارآفرينان تازه وارد نبايد چندان سخت باشد؛ به ويژه نسل جوان. مادامي كه از فناوري به طور صحيح و مستمر استفاده كنيد، نبايد نگران تطبيق دادن خود با شرايط متغير آن باشيد.

 

منبع:ديجياتو

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.