بازاريابي آنلاين

دوره ديجتال ماركتينگ

بازاريابي آنلاين

بازاريابي به فعاليت هايي كه براي جذب و حفظ مشتري انجام مي شود گفته ميشود كه با گسترش اينترنت از سبك سنتي خود فاصله گرفته اند وسمت اين فضاها كشيده شده اند.بازاريابي آنلاين از شبكه هاي ديجيتال و دستگاه هاي الكترونيكي براي تبليغ يك محصول يا خدمات بهره مي برد.

 

بازاريابي آنلاين به زبان ساده

بازاريابي آنلاين هنر و دانش فروش محصولات و خدمات از طريق اينترنت است. اين هنر شامل يافتن استراتژي هاي بازاريابي است كه براي بازار هدف شما جذاب باشد و به فروش تبديل شود ، به علم تحقيق و تجزيه و تحليل نياز كه ميزان موفقيت آن استراتژي ها را بسنجيم.

 

بازاريابي آنلاين چگونه كار مي كند؟

بازاريابي آنلاين از انواع مختلف ديجيتالي ، آنلاين و الكترونيكي براي رساندن پيام به مشتريان فعلي و بالقوه استفاده مي كند. پيام ممكن است به صورت يك تصوير ، يك قطعه متن يا يك ويديو ساخته شود و در هر تعداد مكان پخش شود. مي تواند اين بازاريابي ساده و راحت باشد به قولي خوراك رسانه هاي اجتماعي باشد يا برعكس بسيار پيچيده باشد كه يك استراتژي گسترده نياز داشته باشد كه شامل چندين حالت از جمله رسانه هاي اجتماعي ، خبرنامه هاي ايميل ، وب سايت ها و كانال هاي ديگر باشد.
نوع بازاريابي آنلاين كه براي كسب و كار شما مناسب خواهد بود ، به مواردي از جمله  : ماهيت تجارت ، عادات و مشخصات جمعيتي بازار هدف و بودجه شما بستگي دارد. تحقيقات بازار شما را به استراتژي مناسب يا تركيبي از استراتژي ها هدايت مي كند، وبا اندازه گيري دقيق عملكرد شما نشان مي دهد كه كدام يك براي شما موفق ترند.
به عنوان مثال ، يك آرايشگاه كه مي خواهد از بازاريابي آنلاين استفاده كند ، از شبكه هاي اجتماعي مثل اينستاگرام فيس بوك و.. استفاده كند در اينستاگرام عكس هايي از مدل هاي موي كامل شده ي مشتريان را قرار دهد تا بتواند كيفيت واستعداد خود را به همه نشان دهد. يا در صفحه فيس بوك مي تواند بررسي هاي انجام دهد ومتوجه شود اكثرمشتريان بيشتر چه سليقه اي دارند و چه چيزي ميپسندند در فيس بوك يا هر شبكه ي اجتماعي اين قابليت را دارند كه با استفاده از لينك ي به وب سايت سالن را متصل شوند ، واطلاعات دقيق تر با جزئيات بيشتري را دريافت كنند اطلاعات مربوط به رزرو ، خدمات موجود و عكس هاي داخلي سالن و.. دسترسي داشته باشند.

 

آيا به بازاريابي آنلاين نياز دارم؟

بازاريابي آنلاين به طورچشم گيري  براي انواع كسب و كارها مهم است مخصوصا براي كسب و كارهاي كوچك و نوپا بسيار اهميت دارد.
در گذشته ، بازاريابي اينترنتي  جدي نميگرفتند و بعضي ازمشاغل محلي ان را ناديده مي گرفتند كه به نفع روش هاي سنتي باشند. با اين حال ، با تغيير عادات مصرف كنندها ، بسياري از خريداران بيشتر قبل درمورد خريدهاي خود به صورت انلاين تحقيق مي كنند. در واقع ، آنها حتي در حالي كه در فروشگاه ايستاده اند احتمالاً درباره يك محصول آنلاين تحقيق خواهند كرد.
 به طور كلي ، همه ي كسب و كارها بايد برخي از بازاريابي آنلاين را در تركيب بازاريابي خود بگنجانند مگرنه خطر از دست دادن تجارت را دارند.

 

منبع: تجربه سازان خلاق

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.