سلطه كامل گوگل و فيسبوك بر صنعت بازاريابي ديجيتال

 بر اساس گزارشاتِ برايان ويسر، تحليلگر ارشد موسسه‌ي IAB كه در روز چهارشنبه منتشر شد، شركت‌هاي گوگل و فيسبوك به همراه هم صاحب ۹۹ درصد سود حاصل از بازاريابي ديجيتال در سال گذشته در آمريكا هستند.
بر طبق يادداشتي كه در اختيار وب‌سايت بيزينس اينسايدر قرار گرفت، ويسر اظهار كرد اين دو غول بازاريابي ديجيتال با افزايش ۵ درصدي سهم دوره آنلاين بازاريابي ديجيتال خود نسبت به دو سال گذشته، در مجموع ۷۷ درصد سود عمده‌ي به‌دست‌آمده از اين صنعت را در سال ۲۰۱۶ تصاحب كرده‌اند. وي افزود فيسبوك به‌تنهايي صاحب ۷۷ درصد از مجموع افزايش سود اين صنعت رو به رشد است.
بر اساس برآورد‌هاي IAB، دوره جامع بازاريابي ديجيتال مجموع سود صنعت بازاريابي آنلاين در ايالات متحده با رشد ۲۱.۸ درصد از ۵۹.۶ ميليارد دلار به ۷۲.۵ ميليارد دلار در سال ۲۰۱۶ رسيد. اما به گفته‌ي ويسر، به علت سلطه‌ي گوگل و فيسبوك، ميانگين نرخ رشد براي شركت‌هاي ديگر اين بخش در سال گذشته، تقريبا نزديك به صفر بوده است.
از آن جايي كه فيسبوك و گوگل ميزان دقيق سود خود از اين صنعت را در بازار ايالات متحده فاش نمي‌كنند، اين محاسبات و ارقام جديد كاملا منطبق بر واقعيت نيستند. ويسر با اطلاع از اين امر مي‌نويسد:
اين داده‌ها به‌طور كلي بر سلطه‌ي حال حاضر گوگل و فيسبوك بر اين صنعت اشاره مي‌كنند.
ويسر در ايميلي كه براي بيزينس اينسايدر ارسال كرده بود، نوشت:
نكته‌ي اصلي اين است كه اگر گوگل و فيسبوك مكان‌هاي اصلي تماشاي تبليغات براي خريداران هستند، به‌واسطه‌ي آموزش ديجيتال ماركتينگ پيشرفته رابطه‌ي بلندمدتي است كه اين شركت‌ها با كاربران خود حفظ كرده‌اند و مرهون داده‌هاي مرتبطي است كه از اين راه به دست آورده‌اند. هر كسب‌وكاري كه با اين دو شركت همكاري داشته باشد، تابع و زيرمجموعه‌ي آن‌ها محسوب مي‌شود.

 

 

 
منبع : زوميت

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.