آشنايي با ديجيتال ماركتينگ و نكاتي كه بايد بدانيد

ديجيتال ماركتينگ چيست؟ و چرا بايد از آن استفاده كرد؟

بازاريابي ديجيتال يعني اينكه ما از طريق كانال‌هاي ديجيتالي مختلف مثل صفحه نتايج جستجو، شبكه‌هاي اجتماعي، ايميل، تبليغات گوگل و وبلاگ… محصول (يا خدمات) خودمان تبليغ و ارائه كنيم.

حالا شايد بپرسيد ديجيتال ماركتينگ چه تفاوتي با بازاريابي سنتي دارد و چرا بايد از آن استفاده كرد؟

بزرگترين مزيت استفاده از كانال‌هاي ديجيتال و هم چنين تفاوت آن با روش سنتي بازاريابي داشتن «قدرت كنترل بيشتر و اندازه‌گيري دقيق» است.

از آنجايي كه ذات ابزارهاي ديجيتال دقت و اندازه‌گيري است شما با كمك اين ابزارها مي‌توانيد اثربخشي تبليغات خود را بسيار راحت‌تر اندازه‌گيري و تحليل كرده و در صورت لزوم آن را بهينه كنيد.

صبحت از كانال شد. حالا با هم ببينيم كانال‌هاي ديجيتال ماركتينگ چندتا هستند و هر كدام چه ويژگي دارند؟

در ادامه با هر كدام از اين كانال‌ها بيشتر آشنا مي‌شويم:

1- وبسايت ماركتينگ: وبسايت مهم‌ترين و قدرتمندترين كانال انتشار شماست. يك پايگاه مركزي كه تمام كمپين‌هاي ديجيتال ماركتينگ شما در نهايت به آن ختم مي‌شود. پس بايد از هر نظر عالي باشد. يعني:

  • سرعت لود صفحات آن بالا باشد.
  • ظاهري زيبا و چشم نواز داشته باشد.
  • كاربران از كار كردن با آن لذت ببرند.
  • براي نمايش در صفحات موبايل بهينه شده باشد. (ريسپانسيو)

با يادگيري مهارت طراحي رابط كاربري (UI) مي‌توانيد سايت‌هايي زيبا و درخشان بسازيد كه هم خودتان از آن لذت ببريد و هم كاربرانتان آن را دوست داشته باشند.

بعد از اينكه پايگاه اصلي خودتان بنا كرديد حالا وقت آن است كه ترافيك ورودي آن را با روش‌‌هاي مختلفي كه در ادامه مي‌گوييم (مثل سئو، توليد محتوا و تبليغات در گوگل و…) افزايش دهيد.

طبيعتاً هر چقدر اين ترافيك بيشتر باشد، فروشتان هم بيشتر خواهد بود.

 

بهينه‌سازي موتورهاي جستجو (SEO)

مي‌خواهيد در صفحه اول نتايج گوگل حضور داشته باشيد؟ پس بايد به طور جدي رو سئو سايت‌تان سرمايه‌گذاري كنيد!

سئو در واقع مجموعه‌اي از دستورالعمل‌ها و تكنيك‌ها است كه ما با رعايت كردن آن‌ها مي‌توانيم به گوگل كمك كنيم تا سايت ما را در كلمات كليدي مرتبط با كسب‌وكارمان در جايگاه‌هاي‌ بهتري قرار دهد.

اگر مردم نتوانند سايت شما در گوگل پيدا كنند تقريباً 50 درصد ورودي‌هاي (مشتري بالقوه) خود را از دست خواهيد داد! اين رقم براي يك كسب‌وكار واقعاً فاجعه است! پس بحث سئو را جدي بگيريد.

 

منبع: چطور

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.