«تمام فوت و فنهاي ديجيتال ماركتينگ اينستاگرام را سه ساعته در كنار پرفسور اينستاگرام بياموزيد و از صفحه خود محافظت كنيد.» اين شعارهاي تبليغاتي افرادي است كه به قول خودشان غولهاي ديجيتال ماركتينگ هستند. افرادي كه وقتي در كلاسهايشان دوره آنلاين بازاريابي ديجيتال حضور پيدا كنيد خودشان را تامين كنندگان امنيت اينستاگرام صفحات برخي سلبريتيها مينامند و بيشتر از آنكه ديجيتال ماركتينگ درس بدهند؛ براي كسب و كار خودشان مشتري جذب ميكنند؛ كسبوكاري كه چندان محلي از اعراب ندارد.
صفحات اينفلئونسرهاي اينستاگرامي را كه باز ميكنيد، معمولا لا به لاي حجم انبوه تبليغاتشان به پستي برميخوريد كه مضمون آن غالبا تعريف و تمجيد از يك «تامين كننده امنيت» است. شايد هم اين موضوع را با افتخار در بخش Bio خود نوشتهاند و تاكيد كردهاند تامين امنيت پيج با فلان شخص است. اينها اشخاصي هستند كه ميگويند هكر هستند و ميتوانند صفحات اينستاگرامي را در برابر حملات ديگر هكرها مصون نگه دارند. اين افراد هزينههاي هنگفتي براي تامين امنيت صفحات ميگيرند و با برخي سلبريتيها نيز درصدي كار ميكنند؛ در حقيقت بايد گفت آنها به نوعي تعيين كننده نرخ هزينه تبليغات اينفلئونسرها هم بهترين دوره ديجيتال ماركتينگ ميشوند و منيجر (مدير برنامه) آنها در همه امور هستند.
اگر در سالهاي گذشته خريد و فروش فالوور و لايك روي بورس بود، حالا اين مسائل تقريبا قديمي شده و مدرسان ديجيتال ماركتينگي وجود دارند كه در كلاسهايشان تبليغ كارهايشان را ميكنند و كاري ميكنند كه در نهايت حاضرين كلاس مذكور حرفهايشان را جدي گرفته و نگران امنيت كسب و كارشان شوند. نگراني پيش آمده براي آنها كاسبي است كه ميليونها تومان پول در آن خوابيده است.
اينستاگرام روز به روز بزرگتر ميشود و ميان كاربران ايراني بيشتر جا ميافتد. حالا واژههايي چون شاخهاي اينستاگرامي را تقريبا اكثر مردم شنيدند و جدا از آنها، اينفلوئنسرهايي نيز در اين شبكه حضور پيدا كردند كه سهم اعظمي از بازار تبليغات برندهاي متنوع را در كشور را بر عهده گرفتند. اما يك سري افراد در اين ميان به جاي فروش طلا، بيل ميفروشند و زنگ خطر موضوعي به اسم «امنيت پيج اينستاگرامي» را دائما در گوش سلبريتيها تكرار ميكنند؛ زنگي كه در واقعيت صدايي ندارد.
تصور عموم افراد از پس گرفتن يك پيج اينستاگرامي، جنگ دو هكر است كه با يك صفحه كليد به جنگ يكديگر مي روند تا صفحات را پس بگيرند. اما حقيقت ماجرا چيست؟ تمام سرويس هاي آنلاين و غير آنلاين بزرگ در دنيا داراي يك بخش پشتيباني مشتريان هستند كه وظيفه دارند به مشكلات كاربران در سرويس مذكور رسيدگي كنند كه طبيعتا پيگيري هك شدن حساب كاربران و بازگرداني دسترسي آنها را نيز شامل ميشود. هر شخص با داشتن مستندات كافي و دانش كافي و حداقلي از زبان انگليسي توانايي بازگرداني پيج خود را دارد و بايد با پشتيباني وارد ديالوگ شود. گاهي هم البته اين پيجها را با يك سوتي بزرگ دو دستي به كس ديگري تقديم ميكنند. اما عدهاي انجام اين موارد و مكاتبات را كار محيرالعقولي از خودشان ميدانند و برايش هزينههاي سرسام آور دريافت ميكنند.
منبع: ديجياتو
- دوشنبه ۲۴ خرداد ۰۰ ۰۹:۰۷ ۹ بازديد
- ۰ نظر