استراتژي درست ديجيتال ماركتينگ براي دوره قرنطينه كرونا

اين روزها كه ويروس كرونا مردم را مجبور به خانه‌نشيني كرده، كسب و كارهاي بسياري آسيب ديده و يا خواهند ديد. در چنين شرايطي براي عبور از روزهاي دوره آنلاين بازاريابي ديجيتال بحران آيا مي‌توان با كمترين خسارت از اين دوره گذر كرد؟ واقعيت اين است كه اگر از منظر اصول و قواعد دنياي ديجيتال ماركتينگ به رويارويي با قضيه برويد به اين سوال مي‌توان پاسخ مثبت داد. شرطش اين است كه هوشمندي به خرج داده و روي استراتژي و هويت آنلاين خود بيشتر تمركز كنيد.
همه مي‌دانيم اين روزها مردم به دلايل حفاظتي و بهداشتي مايل به بيرون آمدن از خانه و حضور فيزيكي در فروشگاه‌ها، كافه‌ها و رستوران‌ها، كلينيك‌هاي درماني، سالن‌هاي زيبايي و... نيستند و به همين خاطر اين كسب و كارها در معرض ضرر و زيان هستند. با اين حال شرايط جديد به صاحبان اين مشاغل درس‌هاي جديدي مي‌دهد. به خصوص اگر آنها توانايي و هوش لازم براي تطبيق سريع خود با وضعيت جديد را داشته باشند.
به اين آمارها كه چند روز پيش وزارت ارتباطات اعلام كرد و از افزايش چشمگير حجم مصرف اينترنت كاربران در تعطيلات كرونايي خبر داد دقت كنيد. معاون وزير ارتباطات در همين باره چند روز قبل گفته بود: «بررسي صورت گرفته از وضعيت اينترنت بهترين دوره ديجيتال ماركتينگ در يك هفته گذشته حاكي از افزايش ۴۰ تا ۵۰ درصدي مصرف كاربران در شبكه اپراتورهاي موبايل و ثابت است. به نحوي كه ميانگين مصرف روزانه اينترنت موبايل از ۱۶ هزارترابايت در زمان قبل از شروع تعطيلات قرنطينه‌اي كرونا به ۲۵ هزار ترابايت رسيده و ميزان مصرف اينترنت ثابت نيز حدود ۵۰ درصد افزايش يافته است». وي افزود: «افزايش مصرف اينترنت از سوي كاربران به دليل دوركاري و نيز استفاده از اينترنت براي سرگرمي، چرخيدن در شبكه‌هاي اجتماعي و تماشاي فيلم در زمان خانه نشيني است».
افزايش چشمگير مدت زمان حضور كاربران در فضاي اينترنت بهترين فرصت شما براي تمركز هر چه بيشتر در فضاي آنلاين است. اگر نوع كالا و خدماتي كه ارائه مي‌كنيد اين قابليت را دارد كه به صورت آنلاين به دست مشتريان خود برسانيد اين لحظات ‌‌‌‌‌‌‌‌‌براي شما حكم طلا را دارند. سريع دست به كار شويد و بيزينس‌پلن و برنامه خود براي اين بخش را آماده و اجرا كنيد. نيازهاي مشتريان شما از بين نرفته است، آنها همچنان مشتاق و محتاج خدمات و كالاهاي مختلف هستند، اما اين شما هستيد كه بايد خودتان را براساس اصول شرايط جديد و رعايت نكات بهداشتي و ايمني با خواسته‌هاي آنها مطابقت بدهيد.
اگر نوع كسب و كار شما به گونه‌ايست كه نمي‌توانيد خدمات يا محصول خاصي را به صورت آنلاين به دست مشتريان‌تان برسانيد و كارتان در آستانه تعطيلي است، فراموش نكنيد اين روزها حتي براي شما هم زمان استراحت و بيكاري و‌ فكر كردن به روزهاي بحران و بي‌پولي نيست! مشتريان شما بايد بدانند فراموش‌شان نكرده‌ايد. آنها اين روزها بيشتر از هميشه آنلاين هستند و در سوشال مديا مشغول گشت و گذارند، اجازه ندهيد فراموش شويد و اين مصرع شعر معروف درباره‌تان صدق كند؛ از دل برود هر آنچه از ديده برفت!
تصوير و هويت برند خود را در اينستاگرام و توييتر اين روزها بيشتر از قبل جدي بگيريد. حالا كه وقت‌تان آزادتر است بخشي از زمان‌بندي و‌ استراتژي خود را متمركز كنيد روي ساختن و تثبيت تصوير هميشگي و حتي قدرتمندتر از كسب و كارتان. مشتريان فعلا امكان دسترسي فيزيكي و مستقيم به شما را ندارند اما شما سعي كنيد خودتان را بيشتر به آنها بشناسانيد، درباره كارتان به آنها آموزش بدهيد، كمك‌شان كنيد در اين روزهاي كسل‌كننده قرنطينه با آموزش‌هاي شما خودشان از پس خودشان بربيايند. براي آنها محتواي خلاقانه، سرگرم‌كننده و مفيد تهيه كنيد. اگر اين كار را نكنيد رقباي شما به خوبي آن را انجام خواهند داد و فرداي روزي كه قرنطينه و شرايط بحراني تمام شد خواهيد ديد مشتريان‌تان را از دست داده‌ايد.
جدايي و بي‌ارتباطي اين روزها نبايد باعث شود مشتريان شما سراغ ديگران بروند. تنها راه ارتباطي‌تان با آنها و مشتريان بالقوه جديد كه مي‌توانند در آينده سراغ شما بيايند نيز همين پلت‌فرم‌هاي شبكه‌هاي اجتماعي است. پس فرصت روزهاي قرنطينه را از دست ندهيد، خودتان را با ارائه تصوير درست‌تر و فعالانه‌تر در اكانت‌هاي سوشال مدياي خود، از الان براي روزهاي پايان بحران كرونا قوي‌تر كنيد. فراموش نكنيد بحران كرونا بالاخره يك روز تمام مي‌شود.

منبع: ديجياتو

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.