مايكروسافت اخيرا مقاله اي را در مورد مهمترين ترندهاي ماركتينگ در دهه ۲۰۲۰ منتشر كرده كه در آن بر اهميت بهينه سازي سايت براي موتورهاي جستجو تاكيد شده است.
كارشناسان مايكروسافت در بخشي از اين مقاله به معرفي مهمترين مهارت هايي پرداخته اند كه فعالان حوزه ماركتينگ در دهه پيش رو به آن نياز پيدا مي كنند. در صدر فهرست اين مهارت ها تخصص در سئو (SEO) و بهينه سازي سايت براي موتورهاي دوره آنلاين بازاريابي ديجيتال جستجو ديده مي شود. نتايج اين مقاله بر اساس نظرسنجي مايكروسافت از ۶۰۰ متخصص ارشد ماركتينگ در لينكدين تدوين شده و از نظر اين افراد اصلي ترين مهارت هاي فني كه متخصصان حوزه ماركتينگ در دهه ۲۰۲۰ بايد روي آن تسلط داشته باشند عبارتند از:
سئوتحليل دادهكپي رايتينگتحليل رفتاراتوماسيوندر بخش ديگري از اين مطالعه مهمترين مهارت هاي نرم كه متخصصان ماركتينگ به آن نياز دارند نيز ذكر شده اند. منظور از مهارت هاي نرم تخصص هاي غير فني و مواردي از قبيل توانايي برقراري ارتباط صحيح، كار گروهي و غيره است. به گفته مايكروسافت يك نيروي ماركتينگ در سال هاي پيش رو بايد اين قابليت ها را داشته باشد:
- خلاقيت
- فروتني
- همدلي
- تطبيق پذيري
- شفافيت
برخي از اين مهارت ها ارتباط بهترين دوره ديجيتال ماركتينگ تنگاتنگي با هم دارند، براي مثال يك متخصص سئو بايد توانايي تحليل داده را داشته باشد چرا كه تفسير داده ها در ارزيابي ميزان موفقيت پروژه بهينه سازي سئو اهميت بالايي دارد. از طرف ديگر در صورت تسلط به تحليل رفتار مي توان نه تنها به اعمال كاربران، بلكه به دليلي كه پشت رفتار آنها نهفته نيز پي برد.
مهمترين از همه اين محتوا است چرا كه موتورهاي جستجو نتايج را معمولا بر اساس محتوا رده بندي مي كنند. بنابراين متخصص ماركتينگ با توليد يا خلق محتواي كارامد و مفيد مي تواند كاربر را در سايت نگاه داشته و ToS را بالا ببرد. عكس اين موضوع هم صادق است و در صورت عدم انتشار محتوا يا ارائه محتواي بي كيفيت كاربر رغبتي براي ورود به سايت نخواهد داشت.
ديگر ترندهاي مهم ماركتينگ مايكروسافت در گزارش خود علاوه بر مهارت هاي ماركتينگ به معرفي ترندهاي ديگر نيز پرداخته كه شامل تغييرات در روش هاي تبليغات و جستجو مي شود.
تبليغاتي كه به صفحه وب ختم نمي شونددر اين گزارش از احتمال ظهور شكل جديدي از تبليغات سخن به ميان آمده كه كاربران را به صفحه خاصي هدايت نمي كنند بلكه چند گزينه را پيش روي وي قرار داده و بر اساس انتخاب كاربر تعاملاتي را صورت مي دهند.
ادغام راهكارهاي تبليغاتياز نظر ردموندي ها پلتفرم هاي ديجيتال به ادغام و يكپارچه سازي تبليغات در موتور جستجو، تبليغات همسان و بنري روي مي آورند.
جستجوي تصويريترند ديگري كه طي دهه جاري فراگير مي شود، جستجو از طريق تصوير به جاي متن است.
منبع: ديجياتو
- دوشنبه ۲۴ خرداد ۰۰ ۰۹:۴۵ ۸ بازديد
- ۰ نظر