بازاريابي اينترنتي و ۱۵ مزيت ديجيتال ماركتينگ

 

بازاريابي اينترنتي و ۱۵ مزيت ديجيتال ماركتينگ

بازاريابي اينترنتي و ابزار و تكنيك‌هايش در عرصه ديجيتال كه در آن تجارت در حال رونق گرفتن است، براي صاحبان كسب‌وكارها بهترين شانس‌ها را براي رقابت، بقا و حتي رشد كسب‌وكار فراهم مي‌كنند. در زير، برخي از نكات در مورد كمك‌هاي ديجيتال ماركتينگ به رشد برند شما نوشته ‌شده است.

 

بازاريابي هدفمند

اتصال مشتريان خود با نقاط تعامل مناسب مي‌تواند به شما يك ديدگاه نسبت به آنچه مخاطبان در مورد شما مي‌دانند بدهد. بازاريابي اينترنتي به كسب‌وكار شما كمك مي‌كند تا محصولات خود را به مشتريان خود به فروش برسانيد و يا اينكه باعث مي‌شود بر روي خدمات خود سرمايه‌گذاري كنيد و آن‌ها را مورد هدف قرار دهيد.

آناند تاكور، كارمند ارشد فود وركس مي‌گويد: « ديجيتال ماركتينگ در عصر حاضر براي كسب‌وكارها بسيار ضروري است. بخصوص براي يك سيستم مبتني بر فرانچايز كه در آن يك نماينده فروش ممكن است داراي قابليت‌هاي متفاوتي در مقايسه با ديگر نماينده فروش ها باشد و تمام يادگيري‌ها بايد به اشتراك گذاشته شود و اهداف مشتري بايد براي فرانچايزهاي متفاوت، مختلف باشد.

ايجاد وفاداري براي برند

بازاريابي اينترنتي فرصت‌هاي منحصربه‌فردي براي كسب‌وكار شما و مشهور شدن برند شما فراهم مي‌كند و تعداد مشتري‌هاي شما را نيز افزايش مي‌دهد. اينترنت باعث نمايان شدن برندهاي كسب‌وكارهاي كوچك و بزرگ مي‌شود. اين امر كمك مي‌كند تا اعتماد مشتريان را افزايش داده و روابط خود را با مخاطبان توسعه دهد.

مشترياني كه با عمل شما راضي هستند، قطعاً تجربه خود را با ديگران به اشتراك مي‌گذارند. اين امر فرصت‌هاي جديدي را براي رشد و گسترش بازارهاي بزرگ به ارمغان مي‌آورد. ديجيتال ماركتينگ براي شما اعتبار كسب مي‌كند و به شما كمك مي‌كند تا به‌عنوان يك متخصص در زمينه موردنظر خودتان ديده شويد.

دسترسي گسترده‌تر

نيراج مديرعامل Frozen Junction مي‌گويد: « بازاريابي اينترنتي يك ابزار شگفت‌انگيز است و به ما كمك مي‌كند تا به همه‌ي حوزه‌هايي كه از طريق رسانه‌هاي چاپي دسترسي به آن‌ها امكان‌پذير نيست، به آن‌ها دسترسي پيدا كنيم. شبكه‌هاي اجتماعي مي‌توانند به‌كل دنيا كمك كنند؛ بنابراين با استفاده از شبكه‌هاي اجتماعي، درصد دسترسي به برندهاي باكيفيت به ميزان قابل‌توجهي افزايش پيدا مي‌كند».

بازاريابي اينترنتي در زمينه‌هايي همچون كسب مشتري و تعامل با آن‌ها، به ما كمك مي‌كند. بازاريابي اينترنتي معيارهاي خاصي را ارائه مي‌دهد كه مي‌تواند براي اطمينان از عملكردهاي مطلوب، مورد تجزيه‌وتحليل و رديابي قرار بگيرد، درحالي‌كه اعداد، در تبليغات تلويزيوني و راديويي و چاپي به ميزان كمتري دقيق هستند. به همين دليل است كه ديجيتال ماركتينگ ارزان‌تر از رسانه‌هاي سنتي است.

 

بازاريابي اينترنتي در حال حاضر بيشترين و محبوب‌ترين مورد در ميان كسب‌وكارهاي سراسر جهان است. پس از كشف طيف وسيعي از مزاياي بازاريابي اينترنتي در ارتقاي محصولات و خدمات آنلاين، به‌زودي تبديل به يك رسانه پيشرو براي بازاريابي در سراسر جهان خواهد شد.اگر مي خواهيد در زمينه بازاريابي اينترنتي پيشرو باشيد در بهترين دوره ديجيتال ماركتيگ شركت كنيد.

برخلاف بازاريابي انبوه كه به‌طور مؤثر از مخاطبان محلي با استفاده از راديو، روزنامه‌ها و رسانه‌هاي چاپي بهره مي‌برد، بازاريابي اينترنتي به شركت‌ها اجازه مي‌دهد كه رابطه شخصي خود را با مصرف‌كنندگان خود از سراسر جهان برقرار كنند. به كمك ديجيتال ماركتينگ، كسب‌وكارها مي‌توانند محتواهاي خود را از طريق ارتباطات شخصي و مقرون‌به‌صرفه‌اي به مشتريان خود تحويل دهند.

 

با تمام مزايايي كه بازاريابي اينترنتي مي‌تواند براي كسب‌وكار شما داشته باشد، ايجاد يك برنامه ديجيتال ماركتينگ حرفه‌اي مي‌تواند مشتري‌هاي بيشتري را به سمت محصولات و برند شما جذب كند و در همين راستا كسب‌وكار شما را نيز رونق مي‌دهد.

بازاريابي اينترنتي و ۱۵ مزيت برتر آن براي كسب‌وكار شما

۱٫ راحتي و خدمات سرويس

راحتي باورنكردني بازاريابي ديجيتال يكي از مزاياي بازاريابي اينترنتي است. اينترنت به‌راحتي قابل‌دسترسي است و مي‌توان به كمك اينترنت با مصرف‌كنندگان مختلفي در سراسر جهان ارتباط برقرار كرد. به همين دليل، اين امر هزينه خريد كالاها را در بين مرزها كاهش داده است.

براي واردكنندگان اين مزيت بزرگي است، زيرا اين امر به اين معني است كه مي‌توانند به‌راحتي و در خانه‌هاي خود سفارش‌هاي خود را به‌صورت آنلاين انجام دهند. علاوه بر اين، شما به‌راحتي مي‌توانيد آيتم‌هاي فروش را به‌صورت آنلاين تماشا كنيد.

شما مي‌توانيد محصولات ديجيتال موردنظر خود را از طريق اينترنت و تنها با يك كليك خريداري كنيد. بازاريابي اينترنتي براي كسب‌وكارها ابزاري بسيار عالي است، چراكه تجربه خريدي راحت را براي مشتريان به ارمغان مي‌آورد.

۲٫ كم‌هزينه بودن براي عمليات

يكي از مزاياي اصلي بازاريابي آنلاين براي كسب‌وكارها، هزينه پايين آن است. شما مي‌توانيد با بازاريابي اينترنتي ارزان‌تر از هر روش تبليغاتي ديگري مانند روزنامه‌ها، تلويزيون و راديو، تبليغات خود را انجام دهيد. در بازاريابي آنلاين، شما به‌راحتي مي‌توانيد يك فهرست رايگان را در طيف گسترده‌اي از دايركتوري‌هاي كسب‌وكار را دريافت كنيد.

علاوه بر اين، اينترنت به شما اجازه مي‌دهد تا بيشتر از روش‌هاي سنتي ديگر مانند تماس گرفتن، با مشتريان خود ارتباط برقرار كنيد. ارتباطات آنلاين ارزان‌تر از روش‌هاي ارتباطي سنتي مانند ارسال نامه‌ها و چاپ بروشورها است. به‌عنوان‌مثال، شما مي‌توانيد همان اطلاعات را توسط يك پست الكترونيكي ارسال كرده و در مصرف كاغذ و چاپ و هزينه‌هاي پستي صرفه‌جويي كنيد.

۳٫ اندازه‌گيري و پيگيري نتايج

چيزي كه به‌ندرت در بازاريابي سنتي يافت مي‌شود توانايي اندازه‌گيري و پيگيري نتايج است. با بازاريابي اينترنتي كسب‌وكار شما مي‌تواند از ابزارهاي مختلفي براي رديابي نتايج كمپين‌هاي تبليغاتي خود استفاده كند. با استفاده از اين ابزار نه‌تنها مي‌توانيد اندازه‌گيري و پيگيري كنيد، بلكه پيشرفت بازاريابي كمپين خود را به‌صورت گرافيكي مي‌توانيد به نمايش بگذاريد.

نتايج اندازه‌گيري و رديابي در كسب‌وكارتان به شما نشان مي‌دهد كه كمپين بازاريابي شما تا چه حد پيشرفت كرده است. اين به شما مي‌آموزد كه چگونه ترافيك و فروش خود را بهبود ببخشيد. بدون توانايي اندازه‌گيري و پيگيري نتايج خود، شما نمي‌توانيد تغيير و تحول كمپين بازاريابي خود را مشاهده كرده و آن‌ها را بهبود ببخشيد.براي آشنايي با ابزارها و نحوه اندازه گيري نتايج بازاريابي اينترنتي از ويدئوهاي رايگان دوره بازاريابي ديجيتال استفاده كنيد.

۴٫ هدف‌گيري جمعيتي

اين نوع بازاريابي، مخاطبان جمعيتي را هدف قرار داده و محصولات و خدمات شما را به‌صورت آنلاين در اختيار آن‌ها قرار مي‌دهد. اين به شما اين امكان را مي‌دهد تا تمركز خود را روي مخاطباني قرار دهيد كه واقعاً مي‌خواهند از محصولات و خدمات شما بهره‌مند شوند. باهدف قرار دادن اين جمعيت‌ها، شما مي‌توانيد تلاش‌هاي بازاريابي خود را در مناطق خاص جمعيتي مورد هدف قرار دهيد.

هدف قرار دادن اين جمعيت‌ها به شما اين امكان را مي‌دهد تا مشتريان خاصي را كه احتمال مي‌دهيد تا محصولات و خدمات شما را خريداري كنند، مورد هدف قرار دهيد. هر بار كه شخصي از سايت شما بازديد مي‌كند و فرم‌هاي شما را پر مي‌كند، به شما مي‌آموزد كه مشتريان شما واقعاً چه كساني هستند و اطلاعات مهمي را در مورد سن و منافع آن‌ها در اختيار شما قرار مي‌دهد تا با نيازهاي آن‌ها بهتر آشنا شويد.

۵٫ بازاريابي جهاني

توانايي فروش محصولات و خدمات شما در سطح جهاني يكي از بزرگ‌ترين مزاياي بازاريابي جهاني در كسب‌وكار شما است. در عرض چند ماه شما با تهاجمي از جستجوها، مي‌توانيد ميليون‌ها بيننده را به خود جذب كرده و مخاطبان زيادي در سراسر جهان دريافت كنيد.

به‌وسيله‌ي ديجيتال ماركتينگ، شما به‌راحتي مي‌توانيد از جغرافياي خود خارج‌شده تا محصولات و خدمات خود را به مشتريان سراسر جهان به‌صورت ۲۴ ساعته ارائه بدهيد. مشتريان موردنظر شما در هرجايي كه هستند، مي‌توانيد آن‌ها را به‌راحتي جذب كسب‌وكار خود كنيد. اگر تعداد مخاطبان شما بيش از مخاطبان محلي باشند، استفاده از بازاريابي جهاني مزيت بسيار بزرگي را براي شما به ارمغان خواهد آورد.

۶٫ بازاريابي اينترنتي ؛ يك تير و چند نشان

يكي از مزاياي اصلي بازاريابي اينترنتي اين است كه به‌وسيله‌ي آن مي‌توان ميليون‌ها مشتري را مديريت كرد. تا زماني كه زيرساخت وب‌سايت شما كارآمد باشد، معاملات چندكاره به‌راحتي مي‌توانند به‌صورت موازي در كنار هم انجام شوند.

در اين حالت، حتي باوجود معاملات زياد، وب‌سايت شما قادر خواهد بود كه خدمات رضايت بخشي را براي هر مشتري كه آنلاين خريد مي‌كند، به ارمغان بياورد. اين سازگاري بالا از ديجيتال ماركتينگ يك مزيت مهم براي كسب‌وكارها است كه مي‌تواند بهترين تجربه‌هاي خريد را براي مشتريان شما به وجود بياورد.

۷٫ بازاريابي ۲۴ ساعته در طول هفته

بازاريابي اينترنتي باعث كاهش هزينه‌ها شده و در هرزماني مي‌تواند خدمات خود را ارائه بدهد. اين به آن معني است كه كمپين‌هاي بازاريابي شما به‌صورت ۲۴ ساعته و در طول هفته در حال كار كردن هستند. در مقايسه با بازاريابي سنتي، ديجيتال ماركتينگ هيچ محدوديت زماني براي شما در نظر نمي‌گيرد. درعين‌حال، لازم هم نيست كه نگران هزينه‌هاي كارمندان خود باشيد.

علاوه بر اين، هيچ‌گونه تفاوت زماني در بين مناطق بين‌المللي وجود ندارد كه نگران اين باشيد كه آيا پيشنهاد‌هاي شما بر روي مشتريان تأثير مي گذارد يا خير، همچنين در دسترسي مشتريان به وب‌سايت شما هيچ‌گونه خللي وارد نمي‌كند. زماني كه شخصي كامپيوتر خود را باز مي‌كند و به اينترنت وصل مي‌شود، احتمال بيشتري وجود دارد كه شما بتوانيد نتيجه مبارزات بازاريابي خود را مشاهده كنيد. علاوه بر اين، مشتريان مي‌توانند درزماني كه براي آن‌ها مناسب‌تر است، كسب‌وكار شما را جستجو كنند.

۸٫ خودكارسازي، تكنولوژي بازاريابي اينترنتي

يكي ديگر از مزاياي ديجيتال ماركتينگ اين است كه در اين راه، بازاريابي در حد تكان دادن يك موس راحت شده است. در مقايسه با بازاريابي آفلاين و سنتي كه به بازاريابان بنا بر استعداد آن‌ها، وظايف مختلفي محول مي‌شود، بازاريابي اينترنتي از تكنولوژي پيشرفته‌تر استفاده مي‌كند. با استفاده از بازاريابي اينترنتي همه‌چيز خودكار مي‌شود.

بازاريابي اينترنتي به شما اين امكان را مي‌دهد كه هر جنبه‌اي از عمليات كسب‌وكار خود را به يك سيستم كاملاً خودكار تبديل كنيد. تمام كاري كه بايد انجام دهيد اين است كه ابزار و تكنولوژي مناسبي را براي كسب‌وكار خود پيدا كنيد. با اتوماتيك كردن كمپين بازاريابي خود، مي‌توانيد از زمان خود به نحو بهتري استفاده كنيد.

۹٫ مجموعه‌اي از داده‌ها براي شخصي‌سازي

انجام معاملات از طريق اينترنت به شما اجازه مي‌دهد كه داده‌هاي خود را جمع‌آوري كنيد. هرگاه يك مشتري بخواهد يك محصول را از طريق يك سايت خريداري كند، داده‌هاي اين عمليات ثبت مي‌شوند. كسب‌وكار شما مي‌تواند از اين داده‌ها به روش‌هاي مختلفي استفاده كند. اكثر شركت‌ها داده‌ها را تجزيه‌وتحليل مي‌كنند تا متوجه شوند كه چه محصولاتي بيشتر به فروش مي‌رسند.

علاوه بر اين، داده‌هاي جمع‌آوري‌شده مي‌تواند به مشتريان هم كمك كند، چراكه كسب‌وكار شما مي‌تواند براي آن‌ها تبليغات و ساير مواد تبليغاتي را بر اساس عادت‌هاي خريد آن‌ها برايشان ارسال كند. راه‌هاي مختلفي براي جمع‌آوري اطلاعات مشتريان وجود دارد، مثلاً از طريق مشخصات مشتري و يا اينكه درحالي‌كه از وب‌سايت شما خريداري مي‌كنند، مي‌توانيد اطلاعات فراواني را از آن‌ها به دست بياوريد. اطلاعات جمع‌آوري‌شده در اين روش معمولاً سن، جنسيت، محل سكونت، نحوه ورود آن‌ها به سايت، سايت‌هايي كه آن‌ها ترك كرده‌اند و محصولاتي كه در وب‌سايت شما مشاهده كرده‌اند.

يك راه ديگر براي جمع‌آوري داده‌هاي مشتري استفاده از ابزارهاي اينترنتي و يا نرم‌افزارهاي رديابي است. در مقايسه با بازاريابي سنتي، بازاريابي ديجيتال اجازه مي‌دهد تا اطلاعات بهتري جمع‌آوري‌شده و همچنين به شيوه‌ي بهتري آن‌ها را شخصي‌سازي كنيد.در دوره آنلاين بازاريابي ديجيتال كاملا با نحوه جمع آوري اين اطلاعات آشنا خواهيد شد.

از طريق اين مزيت بازاريابي اينترنتي، كسب‌وكار مي‌تواند با اقلام و محصولات مختلف و بر اساس منافع شخصي خود، به ميليون‌ها مشتري خدمت كند؛ بنابراين خريداران مي‌توانند به‌راحتي محصولات موردنظر خود را بدون نياز به استفاده از اينترنت در تمام‌روز دريافت كنند.

 

۱۰٫ بازاريابي و تبليغات متنوع

هنگامي‌كه مخاطبان خود را مورد هدف قرار مي‌دهيد، تنوع بندي نقش مهمي در تبليغات و بازاريابي شما دارد. تنوع به اين معني است كه شما مي‌توانيد از طرق مختلف و استراتژي‌هاي مختلف به چشم‌اندازهاي موردنظر خود دست بيابيد. با بازاريابي آنلاين، عمل تنوع بندي بسيار ساده‌تر مي‌شود. علاوه بر اين، اجراي بهتر روش‌هاي بازاريابي را براي شما ممكن مي‌سازد.

۱۱٫ ارتقاي آسان بازاريابي و تبليغات

در هرگونه بازاريابي، تبليغاتي اجتناب‌ناپذير وجود دارد كه به‌منظور بهينه‌سازي كمپين‌هاي خود، همه‌چيز را بهينه مي‌كنند. در مقايسه با بازاريابي سنتي، تبليغات آنلاين بسيار دشوار است. هر زمان كه كمپين نياز داشته باشد كه اصلاح شود، بازاريابي آنلاين بدون هيچ‌گونه نگراني در مورد خرابي، وقفه سرويس و يا حتي توقف كل سيستم، اجازه مي‌دهد كه اين اصلاحات موردنياز اجرا شود.

اين به آن معني است كه شما مي‌توانيد ظاهر مركز خريد آنلاين خود (وب‌سايت خود) را در چند خط از كدهاي CSS تغيير دهيد.

 

۱۲٫ خدمات در معامله‌هاي فوري

انجام معاملات آسان و تقريباً به‌صورت آنلاين است. شما مي‌توانيد اين كار را از طريق يك سرويس پرداخت ديجيتالي انجام دهيد تا نيازي به پول نقد براي خريدوفروش كالا بين بازارياب و مشتري وجود نداشته باشد. همه‌ي اين كارها از طريق راه‌حل‌هاي پردازش پرداخت توسط شركت‌هاي شخص ثالث امكان‌پذير است.

 

 

 

۱۳٫ روابط فروش بهتر

در بازاريابي سنتي، پس‌ازاينكه عمليات فروش خود را انجام دادند، كارت‌هاي كسب‌وكار و يا جزوات خود را به مشتريان مي‌دهند. بااين‌حال بعدازاينكه مشتريان كارت‌ها را دريافت كردند چه اتفاقي مي‌افتد؟ مشتريان يا كارت‌ها را گم مي‌كنند و يا به سمت كسب‌وكارهاي ديگري مي‌روند. تنها زماني كه فروشنده بايد اين نوع كارت‌ها را به مشتريان خود بدهد، زماني است كه فروشنده مطمئن باشد كه مشتري قصد بازديد از محل كار فروشنده را داشته باشد.

درنهايت، بيشتر مشتريان خيلي كمتر به ياد مي‌آورند كه فروشنده به آن‌ها كارتي داده باشد، بنابراين اين روش بازاريابي كار نمي‌كند و خريداران را مجبور به بازگشت نمي‌كند. اين عمل بسيار متفاوت با ديجيتال ماركتينگ است، چراكه بازاريابان به‌راحتي مي‌توانند آدرس ايميل چشم‌اندازها و مشتريان خود را دريافت كرده و از آن براي ارتباط با مشتري استفاده كنند.

بازارياب از طريق اين آدرس ايميل مي‌تواند اطلاعات ارزشمندي را در رابطه با (محصول خريداري‌شده، كوپن‌هاي موجود در محصولات و خدمات خود، تخفيف‌هاي ويژه و معرفي محصولات جديد) در اختيار مشتريان خود قرار بدهد. گذشته از اين آدرس ايميل، آن‌ها همچنين مي‌توانند از شبكه‌هاي اجتماعي براي تعامل سازگار با مشتريان استفاده كنند.

۱۴٫ بازاريابي در زمان مؤثر

برخلاف بازاريابي سنتي، پياده‌سازي و شروع كار با ديجيتال ماركتينگ بسيار ساده است. شما به‌راحتي مي‌توانيد يك كمپين بازاريابي را در هر زمان كه براي شما مناسب است تنظيم كنيد. در حقيقت، مي‌توانيد طي چند ساعت فقط بازاريابي ايميل را براي كسب‌وكار خود تنظيم كنيد. در عرض چند دقيقه شما مي‌توانيد يك پاسخ خودكار ايجاد كنيد و يك ليست بازاريابي براي كسب‌وكار خود ايجاد كنيد.

۱۵٫ ادامه كمپين‌هاي بازاريابي ديجيتال

اثراتي كه بازاريابي مي‌تواند در پي داشته باشد، يكي از بزرگ‌ترين مزايا را براي كسب‌وكار شما دارا است. به‌عنوان ‌مثال، تلاش‌هاي بازاريابي محتوا، مانند وبلاگ‌ها و وب‌سايت‌ها، ظرفيت كاركرد خود را حفظ مي‌كنند و محصولات و خدمات خود را سال‌ها پس از شروع فعاليت‌هاي بازاريابي خود، ارتقا مي‌دهند. تقريباً هر تكنيك بازاريابي آنلاين داراي اثرات ويروسي و طولاني‌مدت است كه مي‌تواند به‌طور مداوم ترافيك سايت شما را بهبود ببخشد.يادگيري اين موارد نياز به شركت در بهترين دوره بازاريابي ديجيتال دارد.

 

منبع: ايران مدير

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.