۱۴ نكته براي افزايش نرخ تبديل فرم صفحه فرود
آيا علاقمنديد در مورد بهترين روشهاي طراحي فرم تبديل مشتري (Lead Generation) در صفحات فرود، اطلاعات بيشتري كسب كنيد؟
آيا بهعنوان بازارياب ديجيتال روزانه ساعتها وقت صرف استراتژي اين فرمها ميكنيد كه باعث درگير كردن كاربر و افزايش نرخ تبديل شوند؟
به همين منظور نبايد اهميت بهينهسازي و تغيير فرمهاي تماس بهمنظور حداكثر نرخ تبديل را ناديده بگيريم.
صفحه فرود Lead Generation براي دريافت اطلاعاتي مانند نام و آدرس ايميل بازديدكنندگان مورداستفاده قرار ميگيرد. تنها هدف در طراحي آن اين است كه كاربران اطلاعات خود را در فرم موجود در لندينگپيج وارد كنند و شما در ازاي ارسال اطلاعات شخصي، بايد بهصورت رايگان خدماتي را ارائه دهيد. مانند: كتاب الكترونيكي، شركت در يك وبينار آموزشي و …
بهترين روشهاي تبديل مشتري با فرم تماس با ما
تفاوت بين فرم تماس با نرخ تبديل بالا و فرم تماس با نرخ تبديل پايين، خيلي جزئي است. شايد چيزي به سادگي انتخاب رنگ قرمز به جاي رنگ سبز، نرخ تبديل را به راحتي افزايش دهد.
اگر مايليد به طور موثر از فرمهاي تماس براي حداكثر تبديل استفاده كنيد، بايد بر روشهاي مناسب تمركز كنيد. در اينجا به چند نكته كه با تحقيق و بررسي حاصل شدهاند، اشاره كردهايم:
۱. از چيدمان درست استفاده كنيد.
طرحِ مناسب، همه چيز است. گوگل از يك مطالعهي رديابي چشم پشتيباني ميكند كه مطابق آن رعايت نكات زير بسيار سودمند است:
اندازهي قسمتهاي ورودي براي درج اطلاعات كاربر بايد با طول مورد انتظار از پاسخها مطابقت داشته باشد. براي مثال، اسم كوچك بيشتر افراد حداكثر ۸ حرف دارد. قسمت ورودي نام نبايد به اندازهي ۲۰ حرف فضا داشته باشد.
براي سريعتر پركردن پرسش نامه، حتماً بالاي فيلدهاي درج اطلاعات، ليبل عنوان آن قسمت ذكر شود. مثلاً كلمهي «نام» اول در بالا قرار گيرد و بعد كادر خالي در پايين آن براي درج نام مشتري تعبيه شود.
يك فرم هرگز نبايد به چندين ستون تقسيم شود و يك سوال در هر رديف ايدهآلتر است.
همهي اين جزئيات مهم هستند و باعث ايجاد احساس راحتي و رضايت در مخاطب و جلوگيري از سردرگمي بيمورد ميشود.
در دوره آنلاين بازاريابي ديجيتال به جزئيات اين موارد پرداخته ايم.
۲. فرم را در جاي مناسب قرار دهيد.
جاي مناسب براي فرم صفحه فرود
بايد مطمئن شويد كه فرم تبديل در مكان مشخص و واضحي قرار گرفته است. هميشه بهتر است در بالاي صفحه قرار گيرد و به وضوح از ساير عناصر صفحه جدا باشد. قرار دادن فرم تبديل در پايين صفحه اين احتمال را به وجود ميآورد كه اكثر بازديدكنندگان هرگز آن را مشاهده نكنند.
۳. تعداد فيلدهاي ورودي را محدود كنيد.
كاربران را با تعداد زياد فيلدهايي كه بايد پر كنند تحت فشار قرار ندهيد. بيش از ۳ قسمت را در فرم خود وارد نكنيد. طبق اينفوگرافيك زير توسط Quicksprout، محدود كردن تعداد فيلدها به تنها ۳ قسمت، ميتواند حداقل نرخ تبديلِ ۲۵٪ را تضمين كند.
آمار ارائه شده براي تعداد فيلدها
مطالعهي ديگري كه توسط hubspot انجام شده است نيز اين مفهوم را تاييد ميكند. طبق اين مطالعه كاهش تعداد فيلدها از ۴ به ۳ باعث شد ميزان تكميل فرمها ۵۰٪ افزايش پيدا كند.
آمار ارائه شده
۴. از رنگ مناسب براي CTA استفاده كنيد.
رنگ دكمهي CTA شما بسيار مهم است و نكتهي اصلي اين است كه رنگي را انتخاب كنيد كه متناسب با طراحي فعلي شما باشد اما جلوهي بيشتري داشته باشد طوري كه انگار فرياد ميزند: «روي من كليك كنيد». طبق تعدادي از مطالعات موردي، قرمز بيشترين عملكرد را دارد.
با اين حال، نارنجي و سبز را دست كم نگيريد. در شرايط خاص، اين رنگها ميتوانند عملكرد بهتري داشته باشند. دكمههاي CTA را حتماً بهعنوان custom events (ايونتهاي سفارشي) در وردپرس يا روش تست A/B مورد آزمون قرار دهيد و ببينيد كدام رنگ براي كمپينهاي شما بهتر است.
اگر ميخواهيد بدونيد كال تو اكشن چيست در بهترين دوره بازاريابي ديجيتال شركت كنيد.
۵. از CAPTCHA خلاص شويد.
CAPTCHA نوعي آزمون چالش پاسخ است كه در محاسبات براي تعيين انسان بودن كاربر استفاده ميشود.
با اين كه captchas در فيلتر كردن spam مفيد است، بنا بر يك مطالعهي موردي، تاثيري منفي بر نرخ تبديل دارد (تاثيري حدود ۳٪ از كل تبديلها).
اين بدان معنا نيست كه بايد امنيت وردپرس را فراموش كنيد. بديهي است كه اين يك مؤلفهي مهم در پشتيباني است. راه حل بهتر استفاده از WPForms است كه از اطلاعات شما محافظت ميكند و باعث ميشود ديتابيس خود را از اطلاعات اسپم حفظ كنيد.
۶. شمارههاي غير ضروري را دريافت نكنيد.
شماره تلفن نه تنها يك قسمت اضافي است، بلكه كاربران در دادن اين اطلاعات محتاط هستند. تحقيقات نشان ميدهد تقاضاي شماره تلفن تقريباً در هر شرايطي منجر به منصرف شدن كاربر از درج اطلاعات در فرم ميشود.
اما اگر دريافت شماره تلفن ضروري است، به كاربر حق انتخاب بدهيد. بر اساس تحقيقاتي در اين مورد، اختياري كردن فيلد شماره تلفن، ترك صفحه توسط كاربر را از ۳۹٪ به ۴٪ كاهش ميدهد. اگر ميخواهيد منجر به تماس شما شود، يك دكمه كليك براي تماس را نيز اضافه كنيد.
اگر به دنبال مشتري هستيد، بهتر است از تلفنهاي تجاري VoIP براي خود استفاده كنيد.
۷. مستندات اجتماعي را ارائه دهيد.
يكي از بهترين راههايي كه ميتوانيد بر افراد تأثير مثبت بگذاريد تا اطلاعات خود را به شما بدهند، استفاده از مستندات اجتماعي است. اين امر شاهدي براي تأييد گفتهي شماست و منجر ميشود كه انگيزهي كاربر براي خريد محصول، بيشتر شده و در نتيجه نرخ تبديل شما افزايش يابد.
مثالهايي از اين مستندات عبارتاند از:
بيش از ۲۰،۰۰۰ كاربر ديگر كتاب الكترونيكي ما را بارگيري كردهاند!
متخصص صنعت، John Doe ، «ايميل روزانه ما» را جالبترين قسمت صبح خود ميداند.
۹۷٪ از كاربراني كه براي اولين بار وارد وبسايت ما ميشوند، رضايت بالايي از برنامهي ما دارند.
محسن از بوشهر فقط براي خبرنامهي ايميل ما ثبتنام كرده است!
همانطور كه ميبينيد، در مورد اثبات اجتماعي انعطافپذيري زيادي وجود دارد. نكتهي مهم اين است كه شما حداقل يك عنصر را در فرم تبديل خود قرار دهيد. اين براي نرخ تبديل شما شگفتانگيز است.
۸. آنچه قرار است در ادامه اتفاق بيفتد را توضيح دهيد.
كاربران نميخواهند در هالهاي از ابهام رها شوند. آنها بايد بدانند كه دقيقاً بعد از كليك روي دكمهي ارسال چه اتفاقي ميافتد. با بهبود متن دكمهي call-to action يا افزودن قسمت ديگري كه به آنها بگويد چه چيزي در انتظارشان است، ميتوانيد نرخ تبديل خود را بسيار بالا ببريد.
طبق مطالعات، كلمهي «ارسال» به اندازه كافي توصيفي نيست. كلماتي مانند «برو» و «اينجا را كليك كنيد» نرخ تبديل را در حدود ۲۵-۳۰ % افزايش ميدهند.
آمار ارائه شده توسط هاب اسپات
مطالعهي ديگر نشان ميدهد اگر از ضماير اول شخص (در مقايسه با ضماير دوم شخص) در دكمهي call-to-action استفاده كنيد، ميتوانيد تغييرات را تا ۲۵٪ بهبود ببخشيد.
مثلاً «ثبتنام ميكنم» به جاي «ثبتنام كنيد» بازخورد بهتري دارد.
۹. براي دريافت اطلاعات زياد وسواس به خرج ندهيد.
نبايد با درخواست بيش از حد اطلاعات شخصي كاربران را خسته كنيد. گاهي اوقات دريافت اطلاعات ميتواند تنها به درج آدرس ايميل ختم شود و قرار نيست در اين كار زيادهروي كنيم. همچنين در مواقعي با ارسال پيامهاي خطا در وارد كردن اطلاعات، افراد را از ادامه پركردن فرم نااميد نكنيد.
پيامهاي خطا نرخ تبديل را از بين ميبرند و اكثر افراد مايل نيستند دو بار فرم را پر كنند.نحوه درست طراحي فرم در ويدئوهاي بهترين دوره ديجيتال ماركتينگ آورده شده است.
۱۰. قسمتهاي اختياري را امتحان كنيد.
ايدهي ديگري كه در ليست بهترين روشهاي فرم نرخ تبديل وجود دارد، افزودن فيلدها است (اما با يك ترفند خاص).
مردم فرمهاي طولاني را دوست ندارند. شما ميتوانيد فرمهاي خود را كوتاه نگه داريد اما در صورت نياز به اطلاعات بيشتر، فيلدهاي اختياري را ارائه دهيد. با عمليات منطق شرطي اين كار امكان پذيراست. منطق شرطي به تميز و خلاصه نگهداشتن فرم كمك ميكند و فقط در صورت لزوم اطلاعات بيشتر را ميطلبد.
نمونه فيلدهاي اختياري
۱۱. دليلي فراهم كنيد تا كاربر شما را باور كند.
كاربران براي باورداشتن به يك دليل نياز دارند. چرا آنها بايد اطلاعات خود را به شما بدهند؟ ارزش پيشنهادي شما به آنها چيست؟ تعيين پاداش مناسب براي مشتري كه قرار است در ازاي پركردن فرم دريافت كند، كليد حل اين ماجراست. براي كاربر اين ارزش و پاداش را به طور واضح در ابتداي كار مشخص كنيد.
۱۲. فرمهاي خود را به چند بخش تقسيم كنيد.
اين امر باعث بهبود تجربه كاربر ميشود.
اگر ميخواهيد چند سؤال ديگر بپرسيد و در ضمن نميخواهيد باعث فرار كاربر شويد يكي از بهترين روشها استفاده از نوار باري است كه به كاربر نشان ميدهد تا تكميل فرم چقدر فاصله دارد. اين كار به آنها كمك ميكند بيشتر درگير شوند و تا انتهاي تكميل فرم ادامه دهند.
نمونه استفاده از نوار بار
۱۳. فرمها را قابل استفاده در هر دستگاهي طراحي كنيد.
دستگاههاي تلفن همراه را فراموش نكنيد!
اين نكتهي مهمي است كه فرمهاي شما براي موبايل مناسب باشند زيرا تعداد زيادي از مردم از تلفن همراه خود براي جستجو در وب استفاده ميكنند.
فرمهاي پاسخگو براي موبايل (Mobile-friendly)، ميتوانند نرخ تبديل را به شدت افزايش دهند.
مطمئن باشيد كه فرم شما مانند WPForms داراي قابليت پاسخگويي به تلفن همراه است و اگر نيست آن را بهينه كنيد.
۱۴. رفتار انساني داشته باشيد.
تا به حال متوجه شدهايد كه صحبتكردن با يك شخص بسيار سرگرمكنندهتر از يك ربات است؟ از فرمهاي سبك مكالمهي روزمره استفاده كنيد و سعي كنيد يك روال شبيه به گفتگوي رودررو داشته باشيد.
اشكال زبان طبيعي انساني بسيار مناسب هستند چون باعث افزايش چشمگير نرخ تبديل ميشوند.
جمعبندي
در اين مقاله سعي كرديم شما را با روشهايي براي بهينهسازي فرمهاي صفحه فرودتان آشنا كنيم. اگر به جز اين روشها، راه ديگري را ميشناسيد و از آن استفاده كردهايد در قسمت ديدگاهها با ما به اشتراك بگذاريد. اميدواريم اين مقاله به شما كمك كند بهترين روشهاي طراحي براي فرمهايي با نرخ تبديل بالا را بياموزيد و بتوانيد آن را بهبود ببخشيد.براي اطلاع بيشتر و كاربردي در مورد طراحي صفحه ورود در دوره ديجيتال ماركتينگ شركت كنيد.
منبع: يكتانت
- سه شنبه ۲۶ مرداد ۰۰ ۱۳:۳۱ ۶ بازديد
- ۰ نظر