تبليغات ويديويي چيست و چگونه به توسعه كسب‌وكارتان كمك مي‌كند؟

تبليغات ويديويي چيست و چگونه به توسعه كسب‌وكارتان كمك مي‌كند؟

همه‌ي ما مي‌دانيم كه تبليغات ويديويي بيشترين تأثير را بر ذهن مخاطب مي گذارد چرا كه شامل صدا، تصوير و حركت است و مي‌تواند تعداد بيشتري از حواس پنج‌گانه‌ي كاربران را درگير خود كند و توجه بيشتري را جلب نمايد. ولي سوالي كه مطرح مي‌شود اين است كه چگونه از انواع تبليغات ويديويي در استراتژ‌ي‌هاي بازاريابي خود به بهترين نحو استفاده كنيم تا بهترين نتيجه را بگيريم؟

 

در اين مقاله ابتدا به تعريف تبليغات ويديويي و سپس به بررسي انواع آن و مزاياي اين رسانه مي‌پردازيم. شما بعد از خواندن اين مقاله ياد مي‌گيريد چگونه از اين مديا براي گسترش كسب‌و‌كار خود، برندسازي، افزايش ميزان فروش و تأثيرگذاري بر ذهن مخاطبان، استفاده كنيد.كامل ترين آموزش در حوزه ويدئو ماركتينگ در دوره آنلاين بازاريابي ديجيتال آمده است.

 

تبليغات ويديويي و جايگاه آن در دنياي ديجيتال ماركتينگ

به طور كلي وقتي تبليغ را در قالب يك ويديو به مخاطب نمايش مي‌دهيم، تبليغات ويديويي انجام داده‌ايم. تبليغات ويديويي در ابتدا يك محتواي تبليغاتي بود كه قبل، حين يا بعد از پخش يك برنامه در تلويزيون نمايش داده مي‌شد. امروزه متخصصان حوزه‌ي ديجيتال ماركتينگ، اين تعريف را گسترش داده و تيزرهايي كه با قرار گرفتن ماوس روي آن نمايش داده مي‌شوند يا ويديوهايي كه در بازي‌هاي موبايلي و اينترنتي پخش مي‌شوند را نيز جزئي از تبليغات ويديويي مي‌دانند.

 

تبليغات ويديويي يكي از محبوب‌ترين روش‌ها براي جذب مخاطب است. آمارها نشان مي‌دهند كه اگر تبليغات ويديويي درست و بهينه اجرا شوند مي‌توانند تأثيرات عميق‌تري بر ذهن كاربر بگذارند. متخصصان حوزه‌ي ديجيتال ماركتينگ معتقدند كه در دهه‌ي آتي، تبليغات ويديويي بر ساير انواع تبليغات غلبه خواهد كرد و دنياي ديجيتال ماركتينگ را تسخير مي‌كند. با توجه به اين امر، امروز ايده‌آل‌ترين زمان براي يادگيري نحوه‌ي استفاده از اين نوع تبليغات در استراتژي‌هاي بازاريابي هر كسب‌و‌كاري است.

 

نكته‌ي حائز اهميت اين است كه استفاده‌ي نادرست و ناآگاهانه از تبليغات ويديويي، نه تنها باعث افزايش بازديد و افزايش نرخ كليك نمي‌شود بلكه ممكن است اثر بدي نسبت به آن برند بر ذهن مخاطب بگذارد. چرا كه پيام يك تبليغ ويديويي به طور مستقيم در ذهن كاربر نفوذ مي‌كند و ممكن است سال ها از ناخودآگاه كاربر پاك نشود.

 

براي اينكه بتوانيم بهترين نتيجه و بازخورد را از تبليغات ويديويي بگيريم بايد به نكات زير توجه كنيم:

 

محتواي مناسب: تحقيقات نشان داده است كه ديجيتال ماركترها بايد بسيار محتاطانه عمل كنند و نوعي از تبليغات ويديويي‌ را نمايش دهند كه واقعا با‌ارزش و مرتبط باشد.  تبليغات ويديويي به كسب‌و‌كارها اين فرصت را مي‌دهند كه پيام خود را در يك بازه‌ي زماني كوتاه – بين چند ثانيه تا چند دقيقه – به مخاطب انتقال دهند. پس محتواي تبليغ ويديويي بايد بتواند در همان چند ثانيه‌ي اول، توجه مخاطب را به خود جلب كند و پيام اصلي تبليغ را به گوش كاربر برساند. تجربه نشان داده است كه اگر ويديوي تبليغاتي زياد طولاني نباشد (مثلا حداكثر ۶۰ ثانيه) و ابتداي آن جذاب و سرگرم‌كننده باشد، اين شانس وجود دارد كه مورد توجه كاربر قرار بگيرد و چه بسا او را به سمت اكشن موردنظر ما، مثلا كليك، نصب اپليكيشن يا خريد يك محصول سوق دهد. جزئيات بازاريابي با ويدئو در بهترين دوره ديجيتال ماركتينگ آمده است.

زمان پخش تبليغ ويديويي: علاوه بر محتواي ويديوي تبليغاتي، زمان پخش اين ويديو نيز بسيار اهميت دارد. اين نوع تبليغات بايد در زماني پخش شود كه مخاطبان مشتاقانه، پاي گيرنده‌ي خود نشسته باشند؛ مثلا قبل از يك سخنراني ملي مهم. همچنين بايد توجه شود كه تبليغات ويديويي كمترين اختلال را در محتواي اصلي ايجاد كند.

طول زمان تبليغ: يوتيوب يكي از اولين پلتفرم‌هايي بود كه پيشنهاد داد تبليغات ويديويي ۶ ثانيه باشد. اما مطالعات نشان داده‌اند كه محبوب‌ترين طول زمان براي يك تبليغ ويديويي ۳۰ ثانيه است. اين امر نشان مي‌دهد زماني كه ويديوي تبليغاتي كمي طولاني باشد، مردم علاقه‌ي بيشتري به ديدن آن تبليغ نشان مي‌دهند. بايد توجه داشت كه ويديوهاي طولاني‌تر اين امكان را در اختيار تبليغ‌دهنده قرار مي‌دهد كه بتواند بيشتر در مورد خدمات يا محصول خود توضيح دهد و در واقع زمان بيشتري براي انتقال پيام تبليغاتي به مخاطب وجود دارد. براي تشخيص بهتر طول مدت زمان ويدئو در بهترين دوره بازاريابي ديجيتال شركت كنيد.

تمايل كاربر: تحقيقات نشان داده است كه كاربراني كه از گوشي هوشمند استفاده مي‌كنند تمايل بيشتري براي ديدن تبليغات ويديويي طولاني‌تر از خود نشان داده‌اند. بنابراين نكته‌ي حائز اهميت اين است كه وقتي ويديوي تبليغاتي ساخته شد، به چگونگي نمايش آن در گوشي موبايل توجه ويژه شود. البته بايد توجه داشت كه در بين مخاطبان گوشي هوشمند هم، ميزان توجه بعد از ۲۲ ثانيه به شدت افت ميكند.

بودجه تبليغات ويديويي: بودجه‌ي تبليغات ويديويي در استراتژي بازاريابي شركت‌هاي بزرگ به شدت در حال افزايش است و در برخي شركت‌هاي بزرگ اين بودجه تا ۲۵٪ افزايش يافته است. كسب‌و‌كارها بايد به اين تغيير در اختصاص بودجه اهميت نشان دهند؛ به خصوص آن دسته از شركت‌هايي كه بودجه‌اي براي تبليغات ويديويي در نظر نگرفته‌اند. اختصاص ندادن بودجه به تبليغات ويديويي باعث مي‌شود كه كسب‌و‌كارها در اين بازار رقابتي از رقبايشان بسيار عقب بمانند و قافله را به رقيبان خود ببازند.

محبوبيت انيميشن‌ها: انيميشن‌ها (يا موشن‌گرافي) هر روز براي كاربران محبوب‌تر مي‌شوند. مي‌دانيم كه هدف از انجام هر نوع تبليغات ويديويي، جلب توجه مخاطبان است. كمپاني‌ها با استفاده از انيميشن، بسيار راحت‌تر توانسته‌اند به اين هدف دست يابند چرا كه كسب‌وكارها به راحتي مي‌توانند محتواهايي را كه در حالت عادي امكان ساختش را ندارند با انيميشن اجرا كنند. به علاوه انيميشن اگر به شكل خوبي اجرا شود بسيار سرگر‌م‌كننده‌تر از ويديوهاي عادي ست.

با رعايت نكات فوق و تطبيق آن با اهداف و شاخص‌هاي عملكرد كسب‌وكار خود، مي‌توانيد يك تبليغ ويديويي تأثيرگذار اجرا كنيد.

انواع تبليغات ويديويي:

 

تبليغات ويديويي In- Stream: يكي از معروف‌ترين انواع تبليغات ويديويي‌ است كه در آن ويديوي تبليغاتي، قبل، در حين يا بعد از يك محتواي ديگر پخش مي‌شود. مانند تبليغاتي كه در پلتفرم‌هاي «آپارات» و « يوتيوب» پخش مي‌شود.

تبليغات جايزه‌اي: اين نوع تبليغ در بازي‌هاي موبايلي و اينترنتي نمايش داده مي‌شود. در اين نوع تبليغ، كاربر به ازاي ديدن تبليغ يك جايزه و يا امتياز مي‌گيرد، مثلا جان اضافه يا افزايش عمر براي ادامه‌ي بازي يا سكه براي خريد سلاح جديد براي بازي.

تبليغات ويديويي همسان: نوعي محتواي ويديويي است كه از نظر فرم و ظاهر كاملا مطابق با پلتفرمي است كه در آن پخش مي‌شود. به عنوان مثال در انتهاي وبلاگ يك ويديوي تبليغاتي قرار مي‌گيرد كه با صفحه‌ي سايت كاملاً همخواني دارد. اين مدل از تبليغات ويديويي اگر با محتواي پلتفرم ( وبلاگ و …) مرتبط باشد، بيشترين ميزان جذب مخاطب را خواهند داشت. براي آشنايي بيشتر با تبليغات ويدئويي همسان ويدئوهاي دوره ديجيتال ماركتينگ را ببينيد.

مزاياي استفاده از تبليغات ويديويي چيست ؟

تبليغات ويديويي مزاياي بسيار زيادي براي كسب‌وكارها دارد كه در ادامه به آن‌ها اشاره مي‌كنيم:

محتواي ويديويي خيلي راحت‌تر مي‌تواند توجه كاربر را جلب كند و اين باعث افزايش آگاهي از برند مي‌شود. به خصوص زماني كه مخاطب حوصله‌ي خواندن پيام‌هاي متني را ندارد، پيام‌هاي تبليغاتي ويديويي كارآمدتر است.

ويديوهاي تبليغاتي قابليت به اشتراك گذاري دارند و مردم ويديو‌هايي را كه دوست دارند سريعاً با هم به اشتراك مي‌گذارند. پس سرعت پخش و ديده شدن يك ويديوي تبليغاتي خوب بسيار بالاتر از ساير روش‌هاي تبليغاتي ست.

پلتفرم‌ها و رسانه‌هاي مختلفي براي پخش تبليغات ويديويي وجود دارد كه كسب‌وكارها حتي مي‌توانند از برخي از آن‌ها رايگان استفاده كنند.

ويديوهاي تبليغاتي اين امكان را در اختيار كسب‌وكارها قرار مي‌دهند تا در زمان كوتاهي اطلاعات بيشتري را به مخاطب ارائه كنند. از اين قابليت مي‌توان براي تعريف يك داستان تأثير‌گذار راجع به محصول يا خدمات استفاده كرد؛ داستاني كه به راحتي در ذهن مخاطب نفوذ كند.

تبليغات ويديويي راحت‌تر اعتماد كاربران را جلب مي‌كند. چرا كه به عنوان مثال اگر شما در يك ويديو بخواهيد يك محصول را معرفي كنيد، مي‌توانيد تمامي زواياي آن را در ويديوي تبليغاتي به مخاطب نشان دهيد. در كل ويديو نسبت به عكس، براي كاربر ملموس‌تر است.

جمع بندي:

در اين مقاله آموختيم كه تبليغات ويديويي بيشترين تأثير را بر ذهن مخاطب دارد و در دهه‌ي آتي جايگزين ساير روش‌هاي تبليغاتي مي‌شود. بنابراين اگر در استراتژ‌ي‌هاي بازاريابي خود، بودجه‌اي را براي تبليغات ويديويي در نظر نگرفته‌ايد، پيشرفت شما در بازار رقابتي بسيار سخت خواهد شد.

 

امروز زمان مناسبي براي يادگيري استفاده از تبليغات ويديويي است. براي اجراي يك تبليغ ويديويي تأثير‌گذار پس از تعيين اهداف كسب‌وكارتان و شاخص‌هاي عملكرد مرتبط، بايد نكاتي را رعايت كنيد از جمله توجه به كيفيت محتوا، زمان پخش ويديو، استفاده از انيميشين، توجه به تمايلات كاربر و … .

 

براي اجراي يك كمپين تبليغاتي، با توجه به هدفتان مي‌توانيد از انواع مختلف تبليغات ويديويي استفاده كنيد. انواع تبليغات ويديويي شامل: تبليغات ويديويي In-Stream، تبليغات ويديويي جايزه‌اي و تبليغات ويديويي همسان هستند.

 

استفاده از تبليغات ويديويي مزايايي بسياري دارد، مانند افزايش آگاهي از برند، قابليت به اشتراك‌گذاري در شبكه‌هاي اجتماعي، سرعت پخش ويديو در جامعه، تعدد پلتفرم‌ها و رسانه‌ها براي پخش ويديو و اعتمادسازي براي كاربر.

 

در انتها لازم به ذكر است كه اگر به تازگي قصد استفاده از تبليغات ويديويي را داريد، لازم نيست هزينه‌ي بسيار زيادي را صرف نماييد، پيشنهاد مي‌كنيم از يك متخصص در اين زمينه راهنمايي بگيريد تا بتوانيد به بهترين شكل و با معقول‌ترين هزينه، ويديوي تبليغاتي مطلوبي را اجرا كنيد.

 

منبع: يكتانت

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.