تبليغات موبايلي چگونه باعث رشد كسب و كارها مي شود؟
تبليغات موبايلي يكي از بهترين روشهاي بازاريابي است كه در واكنش به رشد فزاينده استفاده از تلفنهاي همراه پديد آمده است. اين روزها، گوشيهاي همراه به يكي از ضروريترين و پركاربردترين ابزارهاي مورد استفاده بشر تبديل شدهاند.
اين امر، پلتفرمهاي موبايلي را به يكي از مناسبترين بسترهاي تبليغاتي تبديل كرده و كارشناسان بازاريابي را بر آن داشته تا به جاي نصب پوسترهاي فيزيكي در گوشه و كنار شهرها به نمايش بنرها و پيامهاي تبليغاتي در برنامههاي تلفن همراه روي بياورند.
امروزه، مشاهده تبليغات پوش نوتيفيكيشن و انواع و اقسام آگهيهاي موبايلي امري عادي تلقي شده و نرخ تعامل كاربران با اين قبيل روشهاي بازاريابي به طرز چشمگيري افزايش يافته است. براساس مطالعات انجام شده، تبليغات موبايلي در سال ۲۰۱۴ ميلادي ۶۵ درصد و از آن زمان تا سال ۲۰۱۹ ميلادي ۲۴ درصد افزايش يافته و همچنان روند رو به رشدي را طي ميكند.اگر نميدونيد پوش نوتيفيكيشن چيه همين جا دست نگه داريد و وديدئوهاي دوره آنلاين بازاريابي ديجيتال را ببينيد.
گزارشها حاكي از آن هستند كه تنها در سال ۲۰۱۹ ميلادي، هزينه تبليغات ديجيتال در سرتاسر جهان در حدود ۱۷٫۶ درصد افزايش يافته و به رقم ۳۳۳٫۲۵ ميليارد دلار رسيده است. اين به معناي آن است كه براي نخستين بار، نيمي از بازار تبليغات جهاني به ديجيتال ماركتينك اختصاص يافته است.
تبليغات موبايلي چيست؟
تبليغات موبايلي اصطلاحي است كه براي آگهيهاي به نمايش درآمده بر روي تلفنهاي همراه در نظر گرفته شده است. پيامكهاي متني، آگهيهاي كليكي و نصبي در برنامههاي تلفن همراه يا در صفحات وب، ويديوهاي فلش، تبليغ از طريق بازي و تبليغات صوتي همگي در اين زمره گنجانده ميشوند.
اين نوع تبليغات با توجه به ابعاد صفحه نمايش تلفنهاي همراه طراحي و بهينهسازي شده و براي جمعآوري دادههاي مورد نياز خود از روشها و استراتژيهاي سنتي بهره ميجويد. با بررسي كمپينهاي بازاريابي، ميتوان نتيجه گرفت كه در سالهاي اخير، تبليغ موبايلي از مهمترين ابداعات حوزه بازاريابي بوده است. از عمدهترين مزاياي تبليغ موبايلي ميتوان به افزايش نرخ تعامل با مشتري، مقرونبهصرفه بودن و امكان برقرار ارتباط شخصيسازي شده با كاربر اشاره كرد.
مجموع عوامل ياد شده در هدفگذاري دقيق مخاطبان و افزايش قابل توجه نرخ تعامل و بالا رفتن درآمد تبليغكنندگان و توسعهدهندگان موثر است.
انواع تبليغات موبايلي بر اساس مدل تبليغاتي
تبليغ موبايلي اساسا به ۴ مدل عمده تقسيمبندي ميشود. مدلهاي تبليغاتي مذكور را ميتوان به قرار زير برشمرد:
تبليغات جايزهدار (Rewarded Video Ad)
تبليغات ويديويي جايزهدار عمدتا از نوع تبليغات درون برنامه اي هستند. به اين معني كه در حين كار با يك اپليكيشن، ويديوهاي كوتاه تبليغاتي به نمايش درآمده و پاداش از پيش تعيين شدهاي به كاربر اختصاص داده ميشود. از آن جا كه كاربران بنا به ميل و خواسته خود براي دريافت پاداش در نظر گرفته شده اين قبيل ويديوها را مشاهده ميكنند، اين مدل تبليغاتي را ميتوان در حفظ و بهبود تجربه كاربري تاثيرگذار دانست. بالا بودن نرخ نمايش كامل يا CR اين گروه از تبليغات در افزايش درآمد موثر هزاره يا eCPM آنها موثر است.براي آشنايي بيشتر اين نوع تبليغات در بهترين دوره بازاريابي ديجيتال شركت كنيد.
تبليغات بينابيني (Interstitial)
تبليغات بينابيني در حين استفاده از برنامههاي گوناگون يا مشاهده صفحات وب، در بازههاي زماني از پيش تعيين شده، به صورت بنرهاي تمام صفحه يا ويديوهاي گذرپذير و بدون در نظر گرفتن ترجيحات كاربر نمايش داده ميشوند. ويديوهاي گذرپذير به گروهي از تبليغات ويديويي اطلاق ميشود كه پس از گذشت ۵ ثانيه از آغاز نمايش، كاربر ميتواند نمايش آن را متوقف كند. با توجه به ارائه اين گروه آگهيها برخلاف ميل كاربران، نرخ نمايش كامل يا CR آنها بسيار پايين است.براي آشنايي بيشتر در بهترين دوره بازاريابي ديجيتال شركت كنيد.
تبليغات پيشنمايشي (Pre-roll)
تبليغات پيشنمايشي شامل آگهيهايي ويديويي ۱۰ تا ۳۰ ثانيهاي است كه پيش از محتواي كليپ تصويري اصلي براي كاربران به نمايش درميآيند.
تبليغات همسان (Native)
تبليغات همسان با هماهنگي كامل با ساختار كلي محتوا و به صورت كاملا طبيعي در معرض ديد كاربران قرار گرفته و به حفظ يكپارچگي و هويت بصري محتوا و بهبود تجربه كاربري كمك ميكنند. در عين حال، اين مدل تبليغاتي در افزايش درآمد توسعهدهندگان نيز تاثيرگذار هستند.
انواع تبليغات موبايلي بر اساس هزينه
انواع تبليغ موبايلي براساس هزينه عبارتند از:
هزينه به ازاء فعاليت (Cost Per Action)
در روش CPA، هزينههاي مورد توافق با شبكههاي تبليغاتي براساس تعداد فعاليتهاي انجام شده مورد نظر تبليغكنندگان تعيين ميشوند. از جمله اين فعاليتها ميتوان به تعداد كليك، مشاهده كامل ويديو، اشتراك، عضويت و مواردي از اين قبيل اشاره كرد.
هزينه به ازاء نصب (Cost Per Install)
در روش CPI، هزينههاي مورد توافق با شبكههاي تبليغاتي براساس تعداد نصب برنامه تعيين ميشوند. بهكارگيري اين روش به بالا بردن ميزان كاربران اپليكيشنها كمك ميكند. در پلتفرم يكتانت ميتوانيد تبليغات نصب اپليكيشن خود را به روش CPI انجام دهيد.
هزينه به ازاء نمايش كامل ويديو (Cost Per Complete View)
در روش CPCV، هزينههاي مورد توافق با شبكههاي تبليغاتي براساس تعداد نمايشهاي كامل ويديو تعيين ميشوند. اين روش غالبا در كمپينهاي اطلاعرساني بهكار رفته و عموم مردم را با برند يا محصولات آشنا ميكند.
هزينه به ازاء كليك (Cost Per Click)
در روش CPC، هزينههاي مورد توافق با شبكههاي تبليغاتي براساس تعداد كليك بر روي آگهيها تعيين ميشوند.
مزاياي تبليغات موبايلي
موراد زير از عمدهترين مزاياي تبليغ موبايلي به حساب ميآيند:
دسترسي به طيف گسترده مخاطبان
امكان هدفگذاري دقيق با در نظر گرفتن موقعيت مكاني و ساير دادههاي موثر
امكان برقراري ارتباط به سادهترين نحو ممكن و در كليه اوقات شبانهروز
ايجاد شرايط مناسب براي درك و آشنايي با رفتارهاي كاربران
مقرون به صرفه بودن
امكان ارائه تبليغات شخصيسازي شده مناسب با شرايط و ترجيحات كاربران
امكان برخورداري از گزينهها و راهكارهاي خلاقانه
بالا بودن نرخ تبديل
بهبود تجربه كاربري
ايجاد فضاي مشاركت و تعامل
كمك به معرفي برندها و محصولات جديد
افزايش درآمد توسعهدهندگان
افزايش نرخ خريد
افزايش نرخ ارجاع و بازديد از وبسايت
افزايش ميزان نصب اپليكيشن يا دانلود برنامه
افزايش اثربخشي كمپينهاي تبليغاتي
چه عواملي باعث موفقيت در تبليغات موبايلي ميشود؟
موارد زير از اصليترين عوامل موفقيت در تبليغ موبايلي به حساب ميآيند:
ارائه محتواي تبليغاتي جذاب و خلاقانه
ارائه محتواي جذاب، مناسب و خلاقانه به شما كمك ميكند تا نظر مخاطبان هدف را به خود جلب كرده و مشاركت آنها را افزايش دهيد.
سازگاري با انواع سيستمهاي عامل
اين امر، برقراري ارتباط با طيف گستردهتري از مخاطبان را امكانپذير ميكند.
شخصيسازي
جمعآوري و توجه به اطلاعاتي نظير جنسيت، سن، موقعيت مكاني و موارد ديگري از اين قبيل به شما كمك خواهد كرد تا مخاطبان خود را با دقت هر چه تمامتر هدفگذاري كنيد.جهت يادگيري دسته بندي و هدف گيري صحيح كاربران در دوره ديجيتال ماركتينگ شركت كنيد.
توجه به رفتار كاربران
توجه به رفتارهاي كاربران از مهمترين عواملي است كه به جلب نظر آنها كمك كرده و اهداف تبليغاتي شما را برآورده ميكند.
تبليغات موبايلي چه كمكي به كسب و كارها مي كند؟
با توجه به گستردگي چشمگير كاربران تلفنهاي همراه، تبليغ موبايلي از موثرترين روشهاي معرفي محصولات، خدمات و برندها به حساب ميآيد.
ارائه تبليغات مناسب در تلفنهاي همراه با در اختيار قرار دادن فرصتهاي منحصر به فرد براي برقراري ارتباط با كاربران در كليه ساعات شبانهروز به افزايش نرخ مشاركت كاربران كمك ميكند.
در عين حال، انجام اين كار با بالا رفتن نرخ خريد، اشتراك، عضويت يا دانلود و نصب اپليكيشنها همراه است. به علاوه، ايجاد فضاي مناسب براي دسترسي به جريان پايدار درآمد را ميتوان از ديگر مزاياي تبليغ موبايلي دانست كه در رشد و گسترش كسبوكارها تاثيرگذار است.
سخن آخر
كسب بهترين نتيجه ممكن از تبليغات موبايلي نيازمند اتخاذ رويكردي سنجيده و بهكارگيري سياستهاي بازاريابي جامعي است. پلتفرم اديوري با برگزاري كمپينهاي تبليغاتي متنوع، الگوريتمهاي پيشرفته، نمايش هوشمند و هدفمند آگهيها، پشتيباني از تمام زبانها و فناوريهاي ايجاد اپليكيشن و بازي و بسياري راهكارهاي ديگر به افزايش بازده تبليغاتي و رونق بخشي كسبوكار شما كمك خواهد كرد. حاصل اين همكاري، هدف قرار دادن مناسبترين مخاطبان و به حداكثر رساندن كارايي روشهاي بازاريابي خواهد بود.
منبع: يكتانت
- دوشنبه ۰۱ شهریور ۰۰ ۱۴:۰۴ ۶ بازديد
- ۰ نظر