ديجيتال ماركتينگ چيست؟ سئو بهترين ابزار در اين روش بازاريابي

ديجيتال ماركتينگ يك اصطلاح جديد نمي باشد حدود صد سال پيش در سال 1896 در راديو براي اولين بار استفاده شده كه به روز تولد ديجيتال ماركتينگ هم معروف است كه از آن روز به بعد تبليغات به شكل جديدي شروع شد و با تبليغ يك اجراي اپرا به همگان تاثير تبليغات نشان داده شد.

تعريف ديجيتال از معروف ترين ديجيتال ماركتر دنيا نيل پتل :

«ديجيتال ماركتينگ به هرگونه‌اي از بازاريابي محصولات و خدمات مي‌گويند كه از طريق دستگاه‌هاي الكترونيكي انجام مي‌شود »

از اپليكيشن و موتورهاي جستجو بصورت آنلاين و يا حتي آفلاين ميتوانيم در ديجيتال ماركتينگ استفاده كنيم.دوره هاي آموزشي ديجيتال ماركتينگ
انوع آنلاين ديجيتال ماركتينگ
با استفاده از اينترنت و ساير ابزارهاي ديجيتال با كاربران ارتباط بگيريد. در اينجا با انواع ابزارهاي ديجيتال ماركتينگ شما را آشنا ميكنيم كه عبارتند از : آناليز و تحليل داده و ايميل ماركتينگ و تبليغات كليكي و تبليغات در شبكه‌هاي اجتماعي و مديريت شبكه‌هاي اجتماعي و تحليل آن و ارسال پوش نوتيفيكيشن و انتشار رپورتاژ آگهي و كوتاه‌ كننده‌ي لينك و چت آنلاين .

پس از اجرا كردن و ساخت كمپين هاي تبليغاتي به كمك پلتفرم هاي مختلف به تحليل كمپين مورد نظر بپردازيد با ارزيابي مناسب و كارآمد بازدهي را افزايش دهيد كه مختصرا در ادامه مقاله ابزارهاي كاربردي براي آناليز و تحليل اطلاعات به شما معرفي ميكنيم.

گوگل اناليتيكس به صورت رايگان رفتار كاربران سايت را براي شما تحليل ميكند براي مثال به شما نشان مي دهد كه چطوري وارد سايت شده و چگونه مسير را طي كرده اند.

متريكس به شما كمك مي كند كه مخاطبان از چه منبعي جذب شده اند و مشخصات و رفتار آن ها در اپليكيشن مشخص مي شود .

بهينه‌سازي موتور جستجو يا همان سئو به طور ساده به شما كمك ميكند كه رتبه برتر گوگل باشيد و در جستجوها به شما ياري مي كند همچنين ابزارهاي ديجيتال ماركتينگ خارجي و داخلي فراواني هم هستند كه در اين مورد به شما كمك ميكند. توليد محتوا در مبحث سئو يكي از بزرگترين معيارها محسوب مي شود.در بهترين دوره ديجيتال ماركتينگ ثبت نام كنيد 

ايميل ماركتينگ در اواخر دهه ي نود ميلادي استارت خورد . و با سرعت زيادي رواج يافت كه سالانه بودجه ي زيادي از ديجيتال ماركتينگ به ايميل ماركتينگ اختصاص پيدا مي كند.

تبليغات كليكي و ريتاركتينگ و تبليغات در شبكه‌هاي اجتماعي و اينفلوئنسر ماركتينگ و مديريت شبكه‌هاي اجتماعي و تحليل آن و ارسال پوش نوتيفيكيشن و انتشار رپورتاژ آگهي و كوتاه‌كننده‌ي لينك و چت آنلاين از ديگر پلتفرم هاي ديجيتال ماركتينگ است كه بسيار مفيد و كارآمداند.

نوع آفلاين ديجيتال ماركتينگ

نوع آفلاين ديجيتال ماركتينگ از ديگرد انواع ديجيتال ماركتينگ به حساب مي آيد . كه همان بازاريابي آنلاين به صورت سنتي و محيطي است كه در بستر اينترنت و ابزارهاي اينترنتي ارايه داده مي شود و عبارتند از : بازاريابي محيطي ارتقا يافته و راديو ماركتينگ / بازاريابي راديويي و تلويزيون ماركتينگ / بازاريابي تلويزيوني و تلفن ماركتينگ / بازاريابي تلفني .

به صورت مختصر بازاريابي ديجيتال آفلاين اين چنين دسته بندي ميشود :

ارتقايافته : بيلبوردهاي الكترونيك - سمپلينگ الكترونيك

راديو ماركتينگ : تبليغات راديو - اسپانسر شدن برنامه­‌ها

بازاريابي تلويزيوني : تبليغات تلويزيوني - تله شاپينگ

بازاريابي تلفني : تماس سرد – پيامكي - كد QR

معايب نوع آفلاين ديجيتال ماركتينگ

سخت بودن سنجش و ارزيابي بازدهي آن است – نكته ي منفي درباره بازاريابي آفلاين آن است كه به طور كلي خيلي سخت ميشود پيامي را سفارشي شده و هدف گيري شده به بخش خاصي از مشتريان رساند.

اما در بازاريابي ديجيتال از نوع آنلاين اين ۲ نكته منفي وجود ندارد بلكه بسيار دقيق قابل هدف­‌گيري و قابل سنجش است .دوره ديجيتال ماركتينگ



وظايف ديجيتال ماركتر

بازاريابان ديجيتال با توجه به هدف و بودجه ي سازمان يا كسب و كار جهت بيشتر شدن آگاهي برند و جذب مشتريان بيشتر از اكثر پلتفرم هاي ديجيتال ماركتينگ استفاده مي كنند. كه به توصيه يك ديجيتال ماركتر معروف وظايف به اين شكل است :

نقش

KPI اصلي

مدير سئو

ترافيك ارگانيك

مدير بازاريابي محتوايي

زمان سپري شده كاربر در صفحه، ترافيك كلي بلاگ

مدير شبكه‌هاي اجتماعي

تعداد فالوئرها، به اشتراك گذاشتن‌ها، درگيرسازي

مدير ايميل ماركتينگ

نرخ بازكردن ايميل، نرخ كليك روي لينك‌هاي ايميل

 

 دوره آنلاين بازاريابي ديجيتال بهترين فرصت براي يادگيري است.
منبع:خبربان

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.